Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Jeg er 27 veke på vei.. vansklig og barbere huffsa😂😂 er de ok og føde med hårete huffse?? Ser jordmødrene det dei skal når barnet er på vei? Anonymkode: fb0bd...962
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Tror ikke det var så vanlig med barbert "huffse" fra ca år 0 til 1970 i Norge ihvertfall, så jordmødrene BURDE klare å gjøre jobben. Mn alvorlig talt: man skal ikke være nybarbert ved fødse tror jeg pga infeksjonsfare. Er i uke 31 og ser snart ikke "forbi" magen lenger 😐 Anonymkode: 64994...8e2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Haha 😁 jeg har langt igjen, men kommer ikke til å gidde å stresse med å frisere hysa! Den dagen det er for mye pes lar jeg den bli langhåret skogsmus 😂 så får både gubben og jordmor stå han av! Anonymkode: 3b61a...e89
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke det var så vanlig med barbert "huffse" fra ca år 0 til 1970 i Norge ihvertfall, så jordmødrene BURDE klare å gjøre jobben. Mn alvorlig talt: man skal ikke være nybarbert ved fødse tror jeg pga infeksjonsfare. Er i uke 31 og ser snart ikke "forbi" magen lenger 😐 Anonymkode: 64994...8e2 Stemmer, det er anbefalt å la det gro 😊 Anonymkode: 927e1...414
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 Dette har jeg og fundert en del på. Prøvde å barbere selv senest for en ukes tidsiden, men det var ikke enkelt med en stor mage i veien. Har dermed gitt opp det prosjektet. Vurderer å bestille voksing om ca en måned, da blir det ca en måned før fødsel. Andre som har erfaring med voksing i forbindelse med grsviditet/fødsel? Jeg har aldri gjort det før! Anonymkode: 33bc6...ae0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #6 Skrevet 6. januar 2018 I brevet jeg fikk fra sykehuset angående timen til ordinær ultralyd så stod det at de anbefalte å ikke barbere/vokse seg nedentil fra 4 uker før termin. Jeg lot det gro:) Anonymkode: 0a1e7...c24
Pobie Skrevet 6. januar 2018 #7 Skrevet 6. januar 2018 (endret) Jordmødrene bryr seg virkelig ikke. Tror de færreste klarer å barbere seg nedentil mot slutten av svangerskapet. Her ble det helt umulig mot slutten og jeg ga opp. Ingen som kommenterte det under fødselen, og det var ingen som hadde sagt noe om hva jeg burde velge på kontrollene frem til fødselen. De ser jo strengt tatt ikke på hva som skjer på utsiden under fødsel, det er livmorhalsen som er interessant, og selv den trenger strengt tatt ikke å sjekkes med mindre det går veldig sent. Jeg ble ikke sjekket innvendig i det hele tatt under fødselen, og det var ingen som sjekket noe utvendig eller i det hele tatt så hva som skjedde utvendig før babyens hode var i åpningen. Hvis man selv har lyst til å barbere eller vokse for sin egen del kan man selvfølgelig gjøre det, men man burde ikke være helt glattbarbert under fødsel. Endret 6. januar 2018 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #8 Skrevet 6. januar 2018 Det er anbefalt å IKKE barbere seg når det er mindre enn 4 uker til fødsel. Dette pga infeksjonsfare. Med tanke på at fødsel er kropp, blod, fostervann, morkake, gjerne klyster og bæsj er vel litt hår på hufsa det siste jordmødre og gynekologer bryr seg om... Anonymkode: 53d2b...ddc
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #9 Skrevet 6. januar 2018 klarte det til uke 28,etter det var det ikke en sjans Anonymkode: e57c0...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå