Gå til innhold

Hva er prosedyren ved småblødning i 1. Trimester?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt litt rosa blod på toalettpapiret i dag. Var kun litt, men det skremte meg. Ringte legekontoret og fikk beskjed om å se det an. Ikke noe de kan gjøre om jeg mister. Jeg spurte når jeg evt. skulle ta kontakt igjen og jeg føler at jeg fikk et uklart svar fra legesekretæren. Virket ikke som hun syntes det var nødvendig for meg å ta kontakt igjen selv om jeg evt. skulle fortsette å blø. Jeg jobber i hjemmesykepleien og tar der noen "løft". Jeg spurte om jeg kunne gå på jobb som vanlig i morgen, og det sa hun jeg kunne. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: f11c3...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo desverre lite å gjøre med det..

Jeg ville personlig bestilt tidlig ultralyd privat. Men det blir jo bare for å se om alt er ok

Anonymkode: 41524...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde hele 1. trimester i begge mine svangerskap, og har dessverre kjempedårlig erfaring med å få hjelp av det offentlige. Bestill deg time til privat gynekolog, så får du sjekket at alt er ok. Jeg ville ikke anstrengt meg med tunge løft osv. En privat gyn vil kunne sykmelde deg hvis det er behov for det, men det vil de se med an gang ved UL.

Anonymkode: ab094...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar dere. Blødningen tok seg aldri opp, men jeg har hatt litt brun utflod siden, dog ikke mye. Har vurdert privat ul, men har allerede blitt henvist til tidlig ul. grunnet noe annet. Venter bare på innkallelsen, men om det skal ta flere uker til så får jeg vurdere privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke si noe til sykehuset, men bestill på privat plass også. Det offentlige skakker stort sett bare på hue hvis man er bekymra og skjønner ikke hvorfor "for alt er jo bra, men...." De private er dessverre ofte litt mer forståelsesfulle og kan gi ordentlige svar på "norsk" og ikke legespråk :)

Vi gjorde det slik da jeg har mista en del ganger. Sykehuset blåste av bekymringen min siden alt så bra ut i uke 8, mens den private forsto det godt og kom med konkrete råd og støtte. Den i magen hadde det bra, men han så likevel noe som gjorde at jeg burde ta det litt mer med ro enn jeg gjorde i første svangerskap. Dette hverken så eller sa sykehuset noe om før u.l i uke 18(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...