Gå til innhold

OK å bruke ordet tjukkas i annonse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sprek og blid bruker ordet tjukkas. Er det greit?

Anonymkode: ccfbf...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hva?

En gymmatte, seg selv eller en fremtidig partner?

Anonymkode: 01b27...a38

Skrevet

La oss bli krenket av det også..

Anonymkode: 43103...7c6

Skrevet

Det er litt vanskelig å uttale seg om noe man nesten ikke får opplysninger om.

Hvem eller hva er "sprek og blid"?

Hvem eller hva bruker de ordet tjukkas om?

Skrevet

Treningskjede. Om man er tjukkas kan man komme å trene. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La oss bli krenket av det også..

Anonymkode: 43103...7c6

Ja hvorfor ikke. Vil du la dine barn kalle den overvektige naboen tjukkas?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Treningskjede. Om man er tjukkas kan man komme å trene. 

Jeg tenker likevel ikke automatisk at det er fy-fy. Jeg personlig (jeg er ikke overvektig, så jeg tar ikke dette personlig. Må bare presisere det, ettersom dette er DiB) oppfatter ordet tjukkas som temmelig useriøst og i en annonse blir det litt rart å bruke. Men nå vet jeg ikke nok om denne annonsen til å si at det blir feil allikevel. Det kan jo godt hende at treningskjeden mente å lage en humoristisk annonse med en fleipete tone, for eksempel.

Personlig synes jeg også at det er rart å spørre om noe er ok, for så å gi så lite opplysninger at folk ikke har noen forutsetninger for å svare. Hva med å sitere annonsen eller linke til den?

Skrevet

Treningskjedene har gjort det i flere år. Fra tjukkas til kjekkas på 12 uker, fra tjukkas til smukkas osv.

Anonymkode: 8c818...e96

Skrevet

Jeg er overvektig og jeg føler meg ikke krenket ;)

Anonymkode: fff24...200

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sprek og blid bruker ordet tjukkas. Er det greit?

Har du link til annonsen?

Det er vanskelig å svare på, når en ikke vet i hvilken sammenheng de bruker ordet

Anonymkode: 0c69d...9c3

Skrevet

For meg er tjukkas ei gymmatte.

Hadde aldri sjølv foreslått å bruke ordet om feite folk, men bryr meg nada. Er overvektig sjølv.

Anonymkode: 4e562...903

Skrevet

Ja, det er helt greit.

Hilsen tjukkasen ;)

Anonymkode: 0484a...b3c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja hvorfor ikke. Vil du la dine barn kalle den overvektige naboen tjukkas?

Jeg kaller meg selv tjukkas, og syns ikke det er tabu.

Anonymkode: 6c675...652

Skrevet

Sikker på at verden blir bedre hvis vi ikke søker etter ting å bli fornærmet over, hver dag.

Anonymkode: 634c4...99f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sikker på at verden blir bedre hvis vi ikke søker etter ting å bli fornærmet over, hver dag.

Anonymkode: 634c4...99f

Jeg er så inderlig enig med deg! Hva har skjedd med verden lurer jeg på ettersom så mange mennesker blir fornærmet over aboslutt alt. Man kan velge å tolke alt negativt, og man kan velge å tolke ting positivt og jeg er rimelig sikker at de som generelt tenker positivt har et mye bedre liv enn de som leter etter noe å bli fornærmet over.

Anonymkode: 1ab93...175

Skrevet

Jeg husker det knøt seg i magen min i gymtimene på u.skolen hver gang læreren sa noen måtte dra fram tjukkasen. Jeg bare ventet på kommentaren hver gang. Jeg tror aldri den kom da, men fikk litt flashback nå. Mulig jeg er en av de første i "generasjon krenket" men dette er over 15 år siden. Ble aldri mobbet fordi jeh var tjukk, men var ekstremt klar over at jeg var overvektig og i konstant beredskap. Det var et par gutter i klassen over som kunne slenge kommentarer uten at det var mobbing i den forstand, så aktivitetsdager i gymsalen med hele skolen var et helvete. Siden jeg hele tiden var redd. Idag derimot blir jeg ikke krenket av begrepet tjukkas. Jeg har mer selvtillit enn som så og eier min egen situasjon. Dessuten har jeg verktøyene til å stå opp for meg selv. På generelt grunnlag mener jeg derfor at tjukkas er et helt ok begrep, men det kan likevel være greit å være varsom med tanke på hvem man henviser til. Unge mennesker for eksempel er ikke gitt at tar det like greit. 

Anonymkode: 3d124...0ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...