Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Ble litt inspirert av den andre tråden om barnebursdag for barnehagebarn, og lurer på om noen av dere erfarne damer kan opplyse meg som ny i gamet. Ved hvilken alder begynner man å invitere barnehagevennene i bursdag? Inviterer man da alle fra avdelingen eller bare noen? Hva er vanlig sum å kjøpe gave for? Pleier foreldrene å være med de minste barna? Er det vanlig å legge det til en helg eller er det like greit å ha det på ettermiddagen? Hvor lang tid pleier det å vare? Anonymkode: ce230...88e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Det er veldig individuelt når man begynner. I vår bhg begynte noen til 2-årsdagen og noen ventet helt til skolestart. Det mest vanlige var likevel å starte ved 4-årsdagen. Man trenger ikke invitere alle, men man bør invitere alle i en gruppe, f.eks. alle av samme kjønn, alle i årskullet el.l. Pass likevel på at det ikke blir noen få som blir utenfor. I min sønns årskull var det 7 gutter og 2 jenter. Å invitere bare guttene i årskullet var da selvfølgelig uaktuelt. De fleste gavene her har jeg inntrykk av ligger mellom 50 og 100 kr. Noen gir litt mer til bestevennen, men ikke alle. Her hadde alle 3-åringene med foreldre, de fleste 4-åringene og omtrent halvparten av 5-åringene. Helg er som regel best for de minste, da de legger seg tidlig og ettermiddagen er kort. De er også gjerne slitne etter barnehagen. For de eldste i barnehagen kan ettermiddag være greit. Anonymkode: 71c66...41e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Her pleier de å begynne når de er 3. De inviterer normalt alle på avdelingen, alle på gruppa, alle av samme kjønn eller en annen tydelig gruppe. Som regel varer det 2 timer og foreldrene er med det føste året. Helg og hverdag kan variere, men såessielt for de yngste er det vanligst med helg her slik at det ikke blir for sent. Anonymkode: df0c0...9db
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 Glemte det siste spørsmålet. 2 timer er passe i barnehagealder synes jeg. Anonymkode: 71c66...41e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 Tusen takk for svar damer! Da er jeg litt klokere! HI Anonymkode: ce230...88e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #6 Skrevet 5. januar 2018 Mest vanlig i første klasse, her. Men var enkelte barn som hadde barnebursdag til 4 og 5 års dagen. Gave var mellom 50 og 100 kroner, og alltid 2 timer lang. Anonymkode: cc44d...0c0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #7 Skrevet 5. januar 2018 Samme som de over, de fleste begynner å feire enten 3 eller 4 års dag med venner (litt etter når på året de har bursdag) Vanlig at det varer i 2 timer. De minste har det gjerne i helgene, for de er trøtte og slitne etter barnehagen. Eldre barn har ofte på hverdag eller fredag kveld. Gaver mellom 50 og 100 kr. Da eldstemann gikk i barnehagen var det vanlig i den gruppa å be alle som er født i samme årstall og ha begge kjønn i bursdag, men da yngste gikk der var det vanlig å invitere alle på avdelingen med samme kjønn. Her har det vært vanlig at de minste barna har med en forelder, og det er veldig koselig synes jeg. En ekstra voksen til å helle i brus og servere pølser, også blir man litt kjent. Anonymkode: d333d...af3
Dorey Skrevet 5. januar 2018 #8 Skrevet 5. januar 2018 I vår barnehage har barna hatt sin første barnebursdag ved tre års alder. Hele avdelingen/årskullet er invitert og foreldrene er med
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #9 Skrevet 5. januar 2018 I bhg vår starter vi når de er 4 år. Vi har en todelt avdeling så vi inviterer de som går i hans gruppe. de er ca 14 stk. Vi serverer ikke brus, men saft. Vi kjøper for ca 100kr, men ser noen bruker mer og noen mindre, å ungene blir like glade uansett hva de får:)Jeg pleier å bli med fordi jeg syns det er koselig. Men mange ser ann om ungene vil være der alene også drar de. 2 timer holder i massevis, når dere nærmer dere to timer så blir de varme trøya å det begynner gå hett for seg:) Anonymkode: 4733a...23f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #10 Skrevet 5. januar 2018 Vi startet ved 4-årsdagen. Man inviterte alle guttene på avdelingen eller alle barna på samme alderstrinn (jeg valgte det siste). Brukte en 50-lapp ca per barn og hadde bursdager i 2 timer. Foreldre var invitert med på den første dersom de ville det, på de neste var det bare barna dersom noen ikke klarte det, ble foreldre med til de ble trygge. Anonymkode: 03ce1...a36
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #11 Skrevet 5. januar 2018 I barnehagene jeg har jobbet i så har de fleste barna startet med barnebursdag fra de har begynt på storbarnsavdelingen og en del har begynt når de blir 4 år. Hos oss pleier de å ha det etter barnehagen å foreldrene blir med de minste barna. Gaver er fra 50 til 75 kr. ☺️ noen inviterer alle jentene / guttene, noen inviterer samme aldersgruppe, og noen inviterer hele avdelingen 🙂. Anonymkode: f5355...12e
februarprins2013 Skrevet 5. januar 2018 #12 Skrevet 5. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ble litt inspirert av den andre tråden om barnebursdag for barnehagebarn, og lurer på om noen av dere erfarne damer kan opplyse meg som ny i gamet. Ved hvilken alder begynner man å invitere barnehagevennene i bursdag? Inviterer man da alle fra avdelingen eller bare noen? Hva er vanlig sum å kjøpe gave for? Pleier foreldrene å være med de minste barna? Er det vanlig å legge det til en helg eller er det like greit å ha det på ettermiddagen? Hvor lang tid pleier det å vare? Anonymkode: ce230...88e Du bestemmer selv når du gjør det : for min er det første gang i år og han blir 5. her er det enten alle,årskullet, og hvis du bare vil be noen, så må du invitere privat og ikke legge de i bhg her ligger det på 50-150 Ja, er med til barnet er 5 er min erfaring her er helgene mest vanlig, mellom 13-15 på en lørdag 2 timer
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #13 Skrevet 5. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ble litt inspirert av den andre tråden om barnebursdag for barnehagebarn, og lurer på om noen av dere erfarne damer kan opplyse meg som ny i gamet. Ved hvilken alder begynner man å invitere barnehagevennene i bursdag? Inviterer man da alle fra avdelingen eller bare noen? Hva er vanlig sum å kjøpe gave for? Pleier foreldrene å være med de minste barna? Er det vanlig å legge det til en helg eller er det like greit å ha det på ettermiddagen? Hvor lang tid pleier det å vare? Anonymkode: ce230...88e - Her feirer man første bursdag med bhg venner når man fyller 4 år. - Enten inviterer man alle på avdelingen, alle jentene, alle guttene eller alle født i samme årstall. - 60-100kr er vanlig her - noen foreldre er med i 4årsdagene - vi har bare opplevd å bli invitert i helgene, men ukedagene er like greit for oss Anonymkode: 3bf77...62f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #14 Skrevet 5. januar 2018 - 2 timer er vanlig Anonymkode: 3bf77...62f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #15 Skrevet 5. januar 2018 Her hvor vi bor starter de fleste å invitere i barnebursdag fra 4 år, noen særlig med eldre søsken starter på 3-års dagen, Har fått noen år erfaring nå med min 7 og 5-åring, her er vår faste oppskrift: Inviterer hele f.eks førskolegruppa, evt kun jentene, hele avdelingen el. 2 timer, enten 17.00-19.00 en hverdag men oftest kl 13-15 på en søndag. La ungene løpe fra seg/ undersøke huset og rommet til bursdagsbarnet i 15-20 minutter i starten, både for de sjenerte for å bli varme i trøya og de aktive før matservering. Mat: pølser eller sveler er mest poppis hos oss. Men erfaringsmessig blir det ikke altfor mye matspising så ikke lag for mye mat! 😊 Se an om man vil ta kake rett etter mat eller legge inn en lekepause. Etter kake: gaveåpning; her er flasketuten peker på populært. Alle gjestene sitter i ring og har hver sin gave og gir når de blir "pekt på" til bursdagsbarnet. Mot slutten skattejakt eller fisking av godteposer, ikke et must men noe mine barn ønsker sterkt. Fyller ikke for mye oppi men nok til at det er stas! Mitt tips: samle opp energi på forhånd, ikke skrubb gulvene det må du i etterkant! 😂 Ikke legg for store planer, 2 timer går fort. Ha en lek i bakhånd ved behov. Lykke til! Anonymkode: cb60d...80f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #16 Skrevet 5. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her hvor vi bor starter de fleste å invitere i barnebursdag fra 4 år, noen særlig med eldre søsken starter på 3-års dagen, Har fått noen år erfaring nå med min 7 og 5-åring, her er vår faste oppskrift: Inviterer hele f.eks førskolegruppa, evt kun jentene, hele avdelingen el. 2 timer, enten 17.00-19.00 en hverdag men oftest kl 13-15 på en søndag. La ungene løpe fra seg/ undersøke huset og rommet til bursdagsbarnet i 15-20 minutter i starten, både for de sjenerte for å bli varme i trøya og de aktive før matservering. Mat: pølser eller sveler er mest poppis hos oss. Men erfaringsmessig blir det ikke altfor mye matspising så ikke lag for mye mat! 😊 Se an om man vil ta kake rett etter mat eller legge inn en lekepause. Etter kake: gaveåpning; her er flasketuten peker på populært. Alle gjestene sitter i ring og har hver sin gave og gir når de blir "pekt på" til bursdagsbarnet. Mot slutten skattejakt eller fisking av godteposer, ikke et must men noe mine barn ønsker sterkt. Fyller ikke for mye oppi men nok til at det er stas! Mitt tips: samle opp energi på forhånd, ikke skrubb gulvene det må du i etterkant! 😂 Ikke legg for store planer, 2 timer går fort. Ha en lek i bakhånd ved behov. Lykke til! Anonymkode: cb60d...80f Og gave legger vi på rundt 70-100,- Mange har med foreldre i 4-års bursdag og det kan være greit m hjelp ifh til dobesøk, matservering, trøst etc. Anonymkode: cb60d...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå