Gå til innhold

uregelmessig puls på foster, HJELP!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har en slik doppler hjemme, og pulsen på foster virker uregelmessig , som om den hopper over et slag,og får dobbelslag av og til eller noe. er ikke den regelmessige toglyden jeg har hørt før. har hørt dette 2-3 dager.er 16 uker. noen andre som har opplevd dette? uten at det var noe farlig? jordmor er syk og jeg er redd.

Anonymkode: aae08...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg spurte om noen andre hadde opplevd det. ikke om noen kunne vite om det var noe galt med babyen min.

Anonymkode: aae08...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva om noen har opplevd det? Skal du da anta at alt er bra og ikke kontakte helsepersonell fordi noen på et forum opplevde noe lignende?

Hvis du er bekymret for noe, kontakter du føden, selv om folk på internett har opplevd lignende og alt var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man frarådes å ha dopler akkurat pga at man ikke bruker den helt riktig og derfor kan vlir stresset hvis man opplever for eksempel uregelmessigheter.

Hvis du er usikker ville jeg også kontaktet jordmor, fastlege eller føden for en ekstra sjekk 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg har hørt at man frarådes å ha dopler akkurat pga at man ikke bruker den helt riktig og derfor kan vlir stresset hvis man opplever for eksempel uregelmessigheter.

Hvis du er usikker ville jeg også kontaktet jordmor, fastlege eller føden for en ekstra sjekk 💖

Dette! 

Dopler til hjemmebruk er bare tull. Hjertelyd alene er ingen garanti. Hjertelyden er tross alt det siste som forsvinner, og da er det for sent.

Så er man urolig, ring Jm/føden/Lgv/fastlege, og overlat medisinske vurderinger som hjertelyd over tilproffesjonelle -det er en grun til at de har 4-6års skolegang, og bruker ul og ctg inkludert i sin vurdering. 

Når det er sagt. Hjertelyden skal være noe ujevn (Bl a pga bevegelse), men hvor ujevn og i hvilken uke er igjen en Jm vurdering og ikke noe for forum-synsing.

Anonymkode: 0c9a5...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...