Gå til innhold

Bursdager i barnehagen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må faktisk takke nei mange ganger. Det er et tyvetalls barn i barnehagen og de er fordelt på de fleste mnd i året. 2 bursdager i mnd blir for mye. 

Flere?

Anonymkode: 2f624...b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi må faktisk takke nei mange ganger. Det er et tyvetalls barn i barnehagen og de er fordelt på de fleste mnd i året. 2 bursdager i mnd blir for mye. 

Flere?

Anonymkode: 2f624...b5d

2 på en mnd er da ikke mye. Hvordan tror du det blir når ungene begynner på ulike aktiviteter? Med 2 barn må du regne med at det skjer 5-10 ting i uka etter skolen som skal følges opp.

Anonymkode: 74896...15c

Skrevet

Ja huff, så ille. Tenk å bruke 3x2-3 timer PR MND på barnas barnehagevenner!!

Anonymkode: 36b1c...449

Skrevet

Hvorfor er det for mye?

Om du velger å se på det som å besøke en venn så er det da ikke for mye å besøke venner noen ganger i måneden.

Jeg har skolebarn og da skjer det ting mange ganger i uka, stort sett hver eneste dag er det enten trening, vennebesøk eller bursdager.

Anonymkode: 96043...e17

Skrevet

2 i måneden for mye? 

 

Vent til barna skal på aktiviteter i ukene og helgene blir fylt opp av håndballturnering for en unge, fotballturnering for den andre og i tillegg skal de i 5 bursdager fredag -søndag tilsammen denne helga (har nok samlet seg opp pga jula). 

Ja og så er vi selvsagt satt opp på 4 timers dugnad på ene turneringen.

Anonymkode: bae36...ddb

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det for mye?

Om du velger å se på det som å besøke en venn så er det da ikke for mye å besøke venner noen ganger i måneden.

Jeg har skolebarn og da skjer det ting mange ganger i uka, stort sett hver eneste dag er det enten trening, vennebesøk eller bursdager.

Anonymkode: 96043...e17

Joda, for det er alltid i helgene, og det koster 150 kroner per gang. For dere rikmannsdøtre er ikke 500 kr i mnd mye, men for oss fattige er det mye 😂😂

Anonymkode: 2f624...b5d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

2 i måneden for mye? 

 

Vent til barna skal på aktiviteter i ukene og helgene blir fylt opp av håndballturnering for en unge, fotballturnering for den andre og i tillegg skal de i 5 bursdager fredag -søndag tilsammen denne helga (har nok samlet seg opp pga jula). 

Ja og så er vi selvsagt satt opp på 4 timers dugnad på ene turneringen.

Anonymkode: bae36...ddb

Skal og skal! Jeg takker nei ;)

Anonymkode: 2f624...b5d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja huff, så ille. Tenk å bruke 3x2-3 timer PR MND på barnas barnehagevenner!!

Anonymkode: 36b1c...449

Når ungen er 2-3 år synes jeg det er sinnsykt drøyt ;)

Anonymkode: 2f624...b5d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, for det er alltid i helgene, og det koster 150 kroner per gang. For dere rikmannsdøtre er ikke 500 kr i mnd mye, men for oss fattige er det mye 😂😂

Anonymkode: 2f624...b5d

2×150=300

Ikke har jeg vært om noen som har minstepris på gaver heller.

Anonymkode: 74896...15c

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, for det er alltid i helgene, og det koster 150 kroner per gang. For dere rikmannsdøtre er ikke 500 kr i mnd mye, men for oss fattige er det mye 😂😂

Anonymkode: 2f624...b5d

Jeg er på ingen måte rikmannsdatter, og vi gir 50-70 kr i bursdagsgaver når de skal i barneselskap.

Anonymkode: 96043...e17

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal og skal! Jeg takker nei ;)

Anonymkode: 2f624...b5d

Heldige de barna dine da, som ikke får være med på det alle vennene er med på fordi mamma synes det er for mye pes....

Anonymkode: 96043...e17

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, for det er alltid i helgene, og det koster 150 kroner per gang. For dere rikmannsdøtre er ikke 500 kr i mnd mye, men for oss fattige er det mye 😂😂

Anonymkode: 2f624...b5d

Hvorfor kjøper du så dyre gaver da?

Som datter av to vanlige lønnsmottakere står jeg på egne bein, mine foreldre forsørger meg ikke mer. Jeg kjøper for ca hundrelappen, og da er gaven ofte fra begge barna mine. Det er dårlig stil i vår barnehage å kjøpe for dyre gaver og dermed presse opp forventningene til barna.

Anonymkode: 683b7...c22

Skrevet

Synes du det er mye med to bursdager i mnd kun pga pengene det koster med gaver, eller er det mer fordi at du synes det er styrete å frakte unger til og fra? Hvor gamle er disse barna? Og er det 150,- som er vanlig bursdagsgavesum i denne barnehagen?

Anonymkode: 42ed2...319

Skrevet

Om det er pengene det står på er det bare å stikke på Ebay å finne noe der. Masse fine ting som holder lang vei til bursdagsbarnet til 20-50 kr der :)

Anonymkode: 1b03e...0bc

Skrevet

Forstår frustrasjonen din. Jeg irriterer meg over at det alltid må være på en lørdag, hele helgen blir jo kuppet av den bursdagen på to timer. Og lørdager hvor ting er oppe og vi vil finne på noe sammen 😏 

Nå har vi ikke sagt nei en eneste bursdag (annet en når vi har vært på ferie) enda, og neste år er det skolestart. -En god ide er å slå sammen. Det ble gjort en del her på avd dette siste året. To eller flere feiret sammen på lekeland eller i idrettshallen. -da halveres fort antall oppmøter 😊👍

Anonymkode: 36b9d...5f3

Skrevet

Enig med deg, hi. 

Jeg har tre barn, og med rundt 20 barn i hver klasse/avdeling, blir det jevnt over en bursdag å feire hver 5.-6. dag. Det er pes. 

Det er faktisk gått så langt at eldste er lei av bursdager. Hun ber om å få slippe nesten hver gang. Det er ikke moro lenger. 

Anonymkode: 9e176...a71

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg, hi. 

Jeg har tre barn, og med rundt 20 barn i hver klasse/avdeling, blir det jevnt over en bursdag å feire hver 5.-6. dag. Det er pes. 

Det er faktisk gått så langt at eldste er lei av bursdager. Hun ber om å få slippe nesten hver gang. Det er ikke moro lenger. 

Anonymkode: 9e176...a71

Sa er jo DET greit å huske på når hun selv har bursdag neste gang. Da lar dere selvsagt være å invitere siden hun synes bursdagsselskaper et så ille.....

Anonymkode: 36b1c...449

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Forstår frustrasjonen din. Jeg irriterer meg over at det alltid må være på en lørdag, hele helgen blir jo kuppet av den bursdagen på to timer. Og lørdager hvor ting er oppe og vi vil finne på noe sammen 😏 

Nå har vi ikke sagt nei en eneste bursdag (annet en når vi har vært på ferie) enda, og neste år er det skolestart. -En god ide er å slå sammen. Det ble gjort en del her på avd dette siste året. To eller flere feiret sammen på lekeland eller i idrettshallen. -da halveres fort antall oppmøter 😊👍

Anonymkode: 36b9d...5f3

Og når to eller tre barn feirer sammen, kommer klageinnleggene da også: Vi må kjøpe TO (eller TRE) bursdagsgaver til ETT selskap!

Da er det for dyrt og man får for lite igjen for gaven, har jeg lest her inne.

Bursdager er vanskelig. Ikke kan man invitere på en hverdag, for ungene er slitne etter barnehagen. Når de kommer i skolealder, kræsjer hverdager med en eller annen fritidsaktivitet. Helgene passer aldri, for folk skal på hytta/ ut på tur/ ha familietid og helgen ødelegges.

Hi, du står selvsagt fritt til å la være å sende ungene dine i bursdag. Men husk at dette er noen få år, og det gjør utrolig mye for og med det sosiale miljøet i barnegruppa. Å ikke la barna sine gå i bursdager betyr at du velger å sette dem utenfor noe som er stort og viktig og blir snakket mye om i barnehagen/ klassen, både før og etter.

Skrevet

Her inviterer de bare samme kjønn i samme alder på bare sin avdeling, så det blir 5 bursdager i året

Anonymkode: 3f88f...aa1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når ungen er 2-3 år synes jeg det er sinnsykt drøyt ;)

Anonymkode: 2f624...b5d

Hvis barnet er så lite, kan jeg forstå at det er mye. Da går det an å prioritere bursdagene til barn på samme alder/nære venner. Bursdager er kjempehyggelig, både egne og andres, men så små barn trenger ikke gå i selskap hver helg.

for øvrig kan du kjøpe mye billigere gaver.

Anonymkode: eab25...134

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg, hi. 

Jeg har tre barn, og med rundt 20 barn i hver klasse/avdeling, blir det jevnt over en bursdag å feire hver 5.-6. dag. Det er pes. 

Det er faktisk gått så langt at eldste er lei av bursdager. Hun ber om å få slippe nesten hver gang. Det er ikke moro lenger. 

Anonymkode: 9e176...a71

Når hun selv har bursdag da? Inviterer dere da eller har hun slutter å ha bursdag selv også? Vil hun ikke i bursdag bør hun heller ikke få arrangere bursdag.

Mine er 11 og 8 år. Her er klassene på ca 20 stk. Som regel inviteres bare jentene eller bare guttene. Da blir det 10 per år. Mindre enn 1 i måneden per barn. Ofte samarbeider vi med andre foreldre om levering/henting. 

Så utrolig pes er det da ikke. Eller så har folk utrolig lav "pes-terskel". 

Anonymkode: aeb9b...332

Skrevet

I sønnen min sin klasse er de 10 gutter men syns ikke det er så ofte bursdagee likevel. De er sikkert godt fordelt da :P

Anonymkode: 1a025...a10

Skrevet

Det er ikke mye med 2 bursdager i mnd, barnebursdager synes jeg man skal stille opp på

Skrevet

Ærlig talt! Du ligger for høyt i pris ang gavene. Max 50-100 kr holer i lange baner og ta en titt på Lekekassen.no hvor det stadig er 70-90 % rabatt på leker, OG kjøp opp et lager. Får mye flott der inne til en 40 kr.

Skrevet

Et lite tips; i januar pleier det alltid å være masse tilbud på leker i lekebutikken. Jrg var på BR idag og det var masse leker som før kostet 100-250kr som var satt ned til 20-50kr. Jeg pleier alltid å kjøpe inn masse gaver da ;) masse penger spart.

Har kjøpt inn 8 gaver og betalte 160kr:)

Anonymkode: c79df...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...