Gå til innhold

Bekymret for hjertet og blodsirkulasjonen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt flere "rare" opplevelser i det siste. Sist var igår kveld, da jeg la meg. Klarte ikke ligge stille, fikk rar følelse i bena, uro i hjerte-regionen, ør/rar følelse. Det må sies at jeg har hostet i over 2 mnd, og mulig at noen deler av kroppen er utmattet.. Likevel har jeg hatt flere illebefinnende, og er mer tungpustet enn vanlig. Nå kjenner jeg hvor hjertet sitter, og det stikker der ved stress,er så usikker om det muskelen/vevet rundt som er stresset av hosting, eller ?? Illebefinnende jeg hadde var blant annet smerter fra begge armene og oppover mot skuldre og helt opp til hodet i ca 5 minutter, måtte sette meg ned på gulvet til det gikk over. Inatt skalv jeg og prøvde og massere hjerte.regionen mens jeg drakk kaldt vann. La meg på siden med varmt teppe under dyna til slutt. Nevnt noe av dette før til lege, men hun tar det helt rolig. Sa bare at jeg skal si ifra hvis noe skjer igjen. Og hostingen må jeg se an 1 mnd til! Antibiotika og kortison har jeg prøvd.Hun er veldig flink med alt ellers, men her synes jeg hun er litt fjern. Koster meg penger å gå dit å fortelle hvor slitsomt dette er også. Har hatt mye brekninger. Har lest at hvis har hjerteproblemer, så kan hosting være et symptom. Jeg er tross alt 42 år, ikke umulig at hjertet begynner å kludre litt. Litt redd. Hva råder dere meg til? Rett på sak? EKG? Er det hos legen?

Anonymkode: f5a91...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angst er dette! Fastlege utfører ekg hvis du er redd. Ta deg par vinglass så lover jeg symptonene forsvinner. 

Anonymkode: dae78...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er tross alt 42 år, ikke umulig at hjertet begynner å kludre litt

Uff da, hele 42 år? 

Anonymkode: 179f0...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du fått antibiotika og kortison?  Og hvorfor ringer du ikke legen istedenfor å spørre på dib...

Anonymkode: 19be3...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som angst. Jeg hadde angst og hadde like symptomer, men legen tok meg på alvor og jeg ble sendt til hjertespesialist der alt viste seg å være helt fint. Var også på legevakten en gang og der ble det tatt EKG, alt fint der også. 

Men med din historikk med illebefinnende så er det rart du ikke har blitt sjekket litt grundigere. Skjer det igjen på kveldstid eller i helgen så gå på legevakten. Der tar de helt sikkert EKG.

Anonymkode: 4ab7e...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 17.37, Anonym bruker skrev:

For meg høres det ut som angst. Jeg hadde angst og hadde like symptomer, men legen tok meg på alvor og jeg ble sendt til hjertespesialist der alt viste seg å være helt fint. Var også på legevakten en gang og der ble det tatt EKG, alt fint der også. 

Men med din historikk med illebefinnende så er det rart du ikke har blitt sjekket litt grundigere. Skjer det igjen på kveldstid eller i helgen så gå på legevakten. Der tar de helt sikkert EKG.

Anonymkode: 4ab7e...74d

Ja sikkert en blanding, siden det blir jo angst når det er vondt rundt hjertet. Satser på at det er musklene rundt pga all hostingen. Men likte ikke illebefinnende nei..Grusomt..Skal spørre om EKG neste gang. Aldri tatt det før. Har en tendens til å ha hardt dunkende hjerte selv om jeg er helt rolig, har fått bemerkninger på det når jeg klemmer. Så mulig det dunker litt fort. Takk for svar :-) 

HI

Anonymkode: f5a91...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...