Gå til innhold

Sterk migrene ved mens VS p-piller


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har diagnose kronisk migrene - går på Diane. Migrenen er aller verst ved "mens" eller blødningen som er ved p-pille pausen. Vurderer nå sterkt å bruke Diane uten pause! Må ha denne, pga store hudproblemer. Har brukt den siden ungdomstiden. Migrenen fikk jeg som voksen.

Men - forrige gang jeg brukte pillene uten stopp fordi jeg skulle på ferie , så kom blødningen likevel! Og da blir det veldig usikkert om det fungerer. Skal ta det opp med nevrolog neste gang,men det er ikke før slutten av januar. Gruer meg sånn til mensen nå....

Hva gjør dere andre med samme problematikk? Bruker Topimax ( og Naramig kveld ) som forebyggende.

Anonymkode: 79a8d...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt DIane i mange år uten pause. Legen min sa at det ikke hadde noen betydning om man har pause eller ikke. Men for meg hadde det stor betydning ettersom jeg ikke fikk mens og unngikk sterk migrene under mens. Nå har jeg passert 40 og legen mente at jeg var for gammel for Diane pga det meget store hormoninnholdet i pillen. Det er mye større sjangs for blodpropp. Går nå på Cerazette. Får ikke mens av den heller, men har uren hud :( 

Anonymkode: c3164...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å gå rett fra brett til brett uten opphold, men det er individuelt hvordan kroppen reagerer på det.

Gynekologen min sa jeg bare måtte prøve meg frem, fikk jeg småblødninger hadde jeg gått for lenge uten opphold. Jeg fant ut at det gikk greit å ta tre brett på rappen uten pause, så ha en uke uten så jeg fikk en blødning også tre måneder på rappen igjen.

Men jeg har aldri gått på så sterke p-piller som Diane da, det er vel de som inneholder mest hormoner.

Min migrene blir verre av hormonpreparater, så jeg ble bedre da jeg steriliserte meg og sluttet helt med p-piller. Du vet at hodepine og migrene står på listen over bivirkninger på p-piller?

Har du prøvd å kutte ut p-piller og heller ta andre preparater for hudproblemene dine? Det har skjedd mye på hudfronten siden du var tenåring, i dag finnes flere forskjellige typer tabletter man kan ta for huden...

Anonymkode: 4abde...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...