ispinnen Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 jeg er hjemmeværende, for tiden på 4 året med aap. på grunn av migrene og fibromyalgi. Nav vil ha meg ut i jobb. men jeg kan jo ikke jobbe... mitt eneste barn er 13 år. Jeg står opp kl 06, vejjer ho 06.15, og kl 07.40 går hi på skolen. eller jeg kjører ho kl 08. Jeg gleder meg til ho kan stå opp selv. må jeg vente til ho er større, eller bør jeg kreve det no??? at jeg får ligge og hun står opp selv,,,,,,
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Kan du ikke legge deg igjen når hun har gått da? Hyggelig å slippe stå opp alene når man er så heldig å ha en hjemmeværende mamma. Jeg er ufør og det er noe skikkelig dritt, ensomt og kjedelig. Det eneste positive med det er at barna alltid har en tilstedeværende mamma. Så jeg står opp med mine om morgenen så lenge de bor hjemme. Anonymkode: b7982...488
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Hun klarer vel det selv på den alderen men det er jo hyggelig å faktisk se hverandre om morgenen. Du kan jo legge deg tidligere eller gå og legge deg igjen etterpå. Anonymkode: f3ec1...8e9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 Min 8-åring står opp selv og fikser frokost og matpakke (etter eget ønske). Det burde 13-åringen få til. Anonymkode: 24e48...6a9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 Hvorfor i alle dager vekker du henne så tidlig? Hun bør som et minimum klare å stå opp selv. Min 10 åring står opp og ordner seg selv etter vi har reist på jobb... Anonymkode: 7486e...50e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #6 Skrevet 5. januar 2018 Noe må du jo kunne gjøre, om du skal være forelder. Anonymkode: f9c18...55b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #7 Skrevet 5. januar 2018 Syns hun burde klare å stå opp selv i en alder av 13, ja. Men jeg syns det er hyggelig å sees på morran, spesielt når hun ikke har søsken. Kan ikke hun stå opp 06:15 hvis det er så lang tid hun trenger på å gjøre seg klar, også sover du til 07:00? Da får hun trening i å våkne selv, du får sove litt lengre og dere får likevel pratet litt sammen før hun drar avgårde. Anonymkode: 1f546...070
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #8 Skrevet 5. januar 2018 Jeg synst at du skal stille opp for barnet om morgen ☺️ Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å sove, menst barnet måtte styrt seg selv. Og jeg har en alvorlig søvnsykdom i tillegg. Men ungen kommer før sykdommen. Jeg legger meg etter barnet er gått på skole.. og hvorfor vekke så tidlig? Jeg vekker mitt barn kl 07.15 og kl 07.50 går han ut døra. Matpakken lager jeg om kvelden, legger fram klær og. Anonymkode: b2d6c...2d7
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #9 Skrevet 5. januar 2018 Hva gjør dere på så lenge om morgenen. Jeg står opp og vekker guttene 30 minutter før de skal på skolen. De måtte nok hatt meir tid om dei skulle fikse alt sjølv. Men da smører eg niste til dei mens dei spiser. Ville stått opp ca 30 minutt før ho skulle gå. Tida på badet treng ho vel ikkje deg. Anonymkode: 6c590...140
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #10 Skrevet 5. januar 2018 Jeg har tre barn der eldste er 13 år, snart 14. Hadde jeg bare hatt han, så hadde det ikke vært behov for at jeg hadde stått opp om morgenen. Han er veldig selvstendig, og da hadde det bare blitt til at jeg hadde stått og sett på at han hadde gjort seg klar og sett på tlf sin. Anonymkode: a0614...e1f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #11 Skrevet 5. januar 2018 Har du noen annen grunn til å ville ligge lenger enn at det er deilig? Anonymkode: cec49...c1d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #12 Skrevet 5. januar 2018 Hvorfor opp så gudsjammerlig tidlig.. Her står vi opp 08.00 og gutten skal være på skolen halv ni. Bor rett ved skolen vi da. men det går akkurat. Anonymkode: 0ff02...ee0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #13 Skrevet 5. januar 2018 Hvorfor trenger hun 1,5 time på å gjøre seg klar for skolen? Kan dere ikke lage matpakke kvelden før, legge frem klær osv? Jeg synes ettermiddagene er travle, og den rolige morgenstunden med ungene er gull verdt. Jeg ville stått opp sammen med henne, spist frokost med henne og holdt henne med selskap om morgenen. En ting er om foreldrene må på jobb før skolen begynner og de må være litt alene, men den eneste fordelen med å ha en syk mor er jo at hun alltid er tilstede.... Anonymkode: 53289...15e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #14 Skrevet 5. januar 2018 Mine 2 eldste er 13 og snart 11. De har styrt seg sjølv i noken år no. Anonymkode: ec239...7e1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #15 Skrevet 5. januar 2018 Ungdom på 13 kan bruke mobilen som vekkerklokke. Og det holder å stå opp 0730 (eller tidligst 0715) hvis du likevel har tenkt å kjøre henne kl 0800. Vips, en ekstra time søvn, og hvis de vil ha deg i jobb kan du jo møte opp f eks 0830 og prøve å jobbe litt fram til lunsj. Klarer du ikke en full dag, drar du hjem da og hviler. Anonymkode: c0988...3e8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #16 Skrevet 5. januar 2018 Men hvorfor I ALL VERDEN kjører du en 13-åring på skolen? Hvorfor kan hun ikke gå, slik barn med arbeidende foreldre gjør? Og hvorfor må hun stå opp et halvt år før skolen begynner? Anonymkode: 81acf...423
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #17 Skrevet 5. januar 2018 Denne tråden tror jeg nesten ikke på... Må jo være trolling. Så lenge 13-åringen ikke er utviklingshemmet eller alvorlig syk, så klarer han/hun helt fint å komme seg opp, lage seg mat, få på seg klær og komme seg avgårde til skolen på egen hånd! Min mor var hjemmeværende da jeg var 13, og husker hun stort sett stod opp mens jeg holdt på å ordne meg, så vi pratet litt sammen på morgenen og sånn, men det var jo ikke snakk om så sinnsykt tidlig som du nevner her. Er du hjemmeværende, så kan du helt fint stå opp kl 8. Eller tenker du å ligge og dra deg til langt utpå formiddagen? Anonymkode: 23bd2...0c4
Mamma_til_2 Skrevet 5. januar 2018 #18 Skrevet 5. januar 2018 Ja en 13åring kan stå opp alene og lage mat og ordne alt til skolen, men hvorfor gjøre det når mor er hjemmeværende og fint kan legge seg igjen når 13åringen går på skolen? Det er trist at barn mp stå opp alene for at mamma/ pappa vill sove mer.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #19 Skrevet 5. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor I ALL VERDEN kjører du en 13-åring på skolen? Hvorfor kan hun ikke gå, slik barn med arbeidende foreldre gjør? Og hvorfor må hun stå opp et halvt år før skolen begynner? Anonymkode: 81acf...423 Jeg er ikke hi, men jeg kjører mine barn på skolen, inkludert en 13 åring, hver dag. Det har jeg gjort i siden de begynte i første. Hvorfor de ikke går? Fordi vi bor langs farlig skolevei uten fortau, og akkurat sånn til at vi ikke er innenfor grensen til å få busskort. Det er mørkt langs veien, og mye trafikk fordi det er et fergeleie like ved. Så, ikke alle barn kan gå til skolen. Det er ikke alle som har gangvei til skolen, eller bor 300 meter fra skolen. Anonymkode: 97cbd...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå