Gå til innhold

Ville du vært sammen med denne mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år, har ett barn på 1 år sammen. Jeg har en gutt fra før på 10 år. Vi ler mye, har samme type humor, har det ganske bra på det planet. Men; han bidrar ingenting hjemme, er veldig lite hjemme og bruker hvert ledige minutt med kompiser. Han er veldig flink med fellesbarnet vårt når han først er hjemme. Etter barnet ble født har forholdet mellom sønnen min og han blitt dårlig og der e null kommunikasjon. Han innrømmer selv at der ikke er noe kjemi lengre med de to. Jeg har ikke fått lov til å kjøpe meg inn i huset og han er generelt misfornøyd med lite sex fordi jeg har minsten om nettene (han roter mye om natta). Han avlaster lite og lever i grunnen sitt eget liv. Jeg er lei og vil ut, men fikk «beskjed» men en veninne at det ikke er grunn nok. Jeg har tatt det opp med han flere ganger men han ser ikke sine egne feil og vil ikke endre seg. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 14ca2...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet, spesielt når han i tillegg ikke lengre har kjemi med den eldste gutten!?

Det sammen med at han ikke bidrar hjemme og bare lever sitt liv, er det bortkastet at du bruker ditt liv på han.

Anonymkode: 8a5ec...d92

Skrevet

Drit i hva din venninne sier. Du er i praksis alenemor, ditt eldste barn påføres skade ved å være behandlet som "annenklasses vare", og når fjolset i tillegg har den frekkhetens nådegave å furte over for lite sex i etter å ha fått en baby i hus - altså, hallllooo!?!?! Hvor navlebeskuende og umoden kan en mann tillate seg å være uten å få oppnevnt verge? 

Anonymkode: c23c3...431

Skrevet

Det første dere bør gjøre er å få time på familievernkontoret. Der prater dere med en uavhengig 3. person som kan sette ting litt i perspektiv både for han og deg.

Tviler ikke på at det er sånn som du sier altså, men det er jo opplagt at ikke mannen din ser det.

Anonymkode: f1e19...b6b

Skrevet

Den venninnnen din ser sikkert bare glanssiden av mannen din og tror sikkert at den siden opphever de ev. negative sidene - som hun tydeligvis mener du overdriver. Men venninnen din er helt på jordet!

Mannen du bor med lever - som de over sier - sitt eget liv. Og det kan han jo, for hjemme har han en vaskekone, tjenestepike, barnepike, en som bidrar til at han selv har bedre økonomi, en han kan ha gratis sex med.

Hvorfor skal du la deg utnytte av en mann som helt tydelig ikke er særlig glad i deg (i hvert fall ikke nok), en som ikke har respekt for deg, og som i tillegg ikke gidder ta følgene av at han valgte en dame som hadde barn fra før og nå nesten skviser ut (ignorering er også en av de sterkeste avvisningene som finnes) barnet?

Flytt og gjør det med god samvittighet. Ditt ansvar nå er å sikre at ditt eldste barn slipper å leve i et hjem det er uønsket av "mannen" i huset. En "god far" kan mannen være når han har deres felles barn på samvær. Men hvor god far han er når han behandler sitt barns mor så råttent, det kan diskuteres...

Kom deg unna, og gjør det før ditt eldste barn blir for skadet av å bo med ham!

Anonymkode: d2d31...ccf

Skrevet

En ting til - normalt mener jeg man bør prøve via familievernkontoret først før man går fra hverandre. Men når mannen selv sier han ikke vil forandre seg eller noe i livet sitt, da er det bare å kaste bort tid å forsøke parterapi. Når Hi i tillegg har et barn som nå blir vist at det ikke er ønsket hver dag, da er det bedre å flytte, for det er ytterst tvilsomt om samboeren til HI vil se lyset, plutselig få vilje til å endre seg OG å oppføre seg som en god voksenfigur for His eldste barn også.

Anonymkode: d2d31...ccf

Skrevet

Takk damer, da tenker jeg rett. Må tenke på eldste 

Skrevet

Tenk på eldste barnet ditt. Så forferdelig det må være å være ham og føle at man ikke er elsket av de man bor sammen med. 

Jeg ville flyttet ut bare på det grunnlaget.

Anonymkode: bf8ab...9b0

Skrevet

Jeg ville ikke vært sammen med han nei!!

Anonymkode: 8d304...b3d

Skrevet

Hadde funnet meg et annet sted ASAP, og tenkt på eldstemann. Er bare pjattsnakking på FVK alikevel og du gjør det som er best for deg og barna!

Skrevet

Takk alle sammen. Jeg har gitt uttrykk for at jeg vil flytte. Han virker lei seg og mutt. Og han er en god mann , mannen i mitt liv som jeg ventet i mange år på pga avstander. Så dette blir tungt. Men jeg må tenke på eldstemann. Han mistet faren sin da han var 5 og sørger nok enda. 

Skrevet

Pga eldste barnet ville jeg ikke en gang gitt mannen en sjanse til fvk. Det at han ikke er en pappa for han hadde vært en dealbreaker for meg. Elsker man noen liker man også barna dems og ønsker en så god relasjon som mulig med dem mener nå jeg.

Anonymkode: e5552...1d3

Skrevet

Overhodet ikke! 

Anonymkode: 3f1f4...62e

Skrevet

Takk. Det blir flytting på meg og barna. Men hvordan er det med samvær og 1 åringer?

Skrevet

Bare på grunn av det med at han "innrømmer at han ikke lengre har kjemi med gutten din på 10" ville jeg aldri gått med på dette. Når alt det andre kommer i tillegg kan man med god samvittighet si PÅ HUET OG RÆVA UT.

Men alvorlig talt, jeg mener det. Sønnen din på 10 fortjener ikke denne dritten. Det gjør ikke du heller.

Anonymkode: 722ce...02b

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Det blir flytting på meg og barna. Men hvordan er det med samvær og 1 åringer?

Korte samvær med unntaksvis overnatting er anbefalt.

Skrevet

Takk takk. Men hvordan går jeg frem nå da? Må vi på mekling? Og må jeg ta det før jeg finner plass å bo? 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk takk. Men hvordan går jeg frem nå da? Må vi på mekling? Og må jeg ta det før jeg finner plass å bo? 

Let etter bosted og bestill mekling, begge deler kan ta tid. Mekling er påkrevd når dere har felles barn.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Let etter bosted og bestill mekling, begge deler kan ta tid. Mekling er påkrevd når dere har felles barn.

Takk. Da begynner jeg prosessen i dag. Blir tunge dager fremover :(

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Da begynner jeg prosessen i dag. Blir tunge dager fremover :(

Lykke til! Husk at du gjør det for sønnen din og at selv om det er tungt underveis, får dere det mye bedre etter hvert, du og barna. Jeg er alene med to og har det mye bedre nå enn da jeg bodde sammen med faren deres, føler meg sterk og selvstendig og tar godt vare på ungene. Et parforhold som det du skisserer er vanvittig hardt å leve i og ikke minst skadelig for sønnen din, som behandles som "annenrangs" i forhold til lillebroren. 

Anonymkode: 0527e...d79

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til! Husk at du gjør det for sønnen din og at selv om det er tungt underveis, får dere det mye bedre etter hvert, du og barna. Jeg er alene med to og har det mye bedre nå enn da jeg bodde sammen med faren deres, føler meg sterk og selvstendig og tar godt vare på ungene. Et parforhold som det du skisserer er vanvittig hardt å leve i og ikke minst skadelig for sønnen din, som behandles som "annenrangs" i forhold til lillebroren. 

Anonymkode: 0527e...d79

SÅ enig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...