Gå til innhold

Håndhygiene og slikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Soverommet vårt er rett ved siden av kjøkkenet. Dette resulterer i at etter vi har hatt vår hyrdestund så går sambo ut på kjøkkenet for å vaske hendene. Gjerne mens det ligger fat og kopper i vasken (disse vasker vi i oppvaskmaskinen). Så er dette uhygienisk, eller er det greit å bruke kjøkkenvasken til å vaske hendene etter kos? Han har ved et par anledninger vasket hendene på kjøkkenet etter han har vært på do også, fordi han "glemte" det der nede. Jeg personlig synes vel at toalettbakterier hører hjemme i vasken på toalettet, hva mener dere?

Anonymkode: b427d...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at er du på do så vaskes hendene der, men sånn du beskriver at kjøkkenvasken blir brukt så vil jeg si at det er innafor :) Det som er i kummen skal allikevel vaskes, og vannet vil skylle bort det meste fra hendene.

-hilsen hygienekontakt som i tillegg er litt i overkant glad i håndhygiene 👐🏻

Anonymkode: 47eb2...414

Skrevet

Det høres litt ut som at han er helt nedgriset av "kose-kliss" etter at dere har holdt på? Tror ikke jeg hadde reagert noe på at han vasket hendene i kjøkkenvasken innimellom, så lenge dere ellers holder det rent og vasker over kjøkkenbenk, vask osv jevnlig, slik man normalt gjør. Vi har også håndsåpe ved kjøkkenvasken, og vasker hender der før vi lager mat eller hvis man har vært ute og det er opptatt på badet for eksempel.

Anonymkode: b7929...ed0

Skrevet

Er bare jeg som er litt hysterisk da tror jeg, har liksom sett for meg at de bakteriene bare florerer rundt der etter håndvask. Men vi vasker kjøkkenbenk og vask hele tida, så det er jo reint der. Tror jeg må gå litt inn i meg selv å slutte tenke at det er uhygienisk :)

HI

Anonymkode: b427d...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...