Gå til innhold

Huseier måker snø for meg (lite problem/spørsmål)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huseier er ofte tidlig oppe og måker snø, og når de måker for seg selv måker de den lille delen min også, og det er jo bare kjempesnilt gjort det! Problemet er at jeg stort sett aldri har tid til å måke for dem. Jeg er alene med en toåring og med alt som følger med blir det rett og slett ikke tid til å måke deres del også. Min del måkes på under fem minutter, mens deres del ville tatt opp mot 15 ekstra minutter. 

Idag måka jeg i full fart på vei ut døra mens toåringen satt å venta i vogna si. Føler meg råtten som måka min egen plass, og huseiers står helt nedsnødd nå. Hva ville dere gjort? Si at de gjerne må slutte å måke hos meg? Kjøpe en gave for å takke dem?

Anonymkode: 9f676...3d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpt en blomst og en vin. Forklar saken at du setter utrolig pris på hva de gjør og at du gjerne skulle ha gjort drt samme med de men at du ikke har mulighet. 

Anonymkode: 53f00...4c6

Skrevet

Kjøp en liten oppmerksomhet. Fortell at du setter stor pris på at de måker til deg, og at du gjerne skulle måket for dem også, men at det krever å være alenemor.

Anonymkode: 55710...ee2

Skrevet

Bare si det til dem. En bukett tulipaner eller en pose tvist er hyggelig som takk for hjelpen, men ikke nødvendig. 

Om du forteller at du er takkemlig og beklager at du ikke rekker å ta deres side innimellom vil jeg tro de synes det er bare hyggelig.

Bare ikke begynt å klage om de ikke er tidlig nok ute en dag eller liknende. Da blir de nok sure 😊.

Anonymkode: efd41...90c

Skrevet

Jeg ville takket ja, kjøpt en liten oppmerksomhet og skrevet et kort. 

Anonymkode: dd2c5...7b2

Skrevet

Jeg ville kjøpt en oppmerksomhet som takk. Vi leier ut leilighet i sokkeletasjen, og har et ganske stort område som må måkes. Vi har stort sett alltid måkt utenfor inngangen til leieboerene også, og de som bodde der før brukte å kjøpe en gave og skrive et kort. Det ble satt stor pris på:) 

Anonymkode: 871fd...8f7

Skrevet

Vi  også ut i kjelleren,  og etter hvordan vi har forstått lovverket, er det vårt ansvar å måke.

Anonymkode: 69a3f...be9

Skrevet

Vi leier ut første etasje, men har samme inngang. Alltid vi som måker, men hadde vi hatt inngang på hver vår side hadde jeg ikke sett på det som mitt ansvar. Men kanskje huseier gjør det kun for å være hyggelg siden du har et lite barn, som du mest sannsynlig bruker barnevogn til. 

Vi måker også hos naboene, der bor det to eldre damer i hvert sitt hus, hun ene har kreft så vi vet at hun er avhengig av bilen for å kjøre til behabdling, derfor måker vi også foran garasjen. Hun har flere år kjøpt konfekt og blomst som takk for hjelpen. Ikke noe vi forventer men setter likevel pris på. 

Anonymkode: 8c008...214

Skrevet

Jeg leide en sokkelleilighet tidligere og da hendte det også av og til at huseier måket trappen og utenfor døren min. Jeg takket veldig for det, men ville ikke falt meg inn å skulle kjøpe noe til de for det. Det hadde nesten blitt litt kleint...

Anonymkode: f8707...4ee

Skrevet

Om du ser det trengs å måkes en ettermiddag, kan du også ta med 2 åringen ut og la h*n leke i snøen mens du måker. 

Ellers enig i å gi huseier en liten påskjønnelse, det er bare hyggelig 😊

Anonymkode: 09c63...6ca

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt noe gave for det. Det er hyggelig, men du kan jo bare takke dem neste gang du ser dem. Ferdig med det.

Naboen vår klipper ofte gresset vårt foran hekken når han holder på likevel. Han velger selv å gjøre det, og det tar han kun noen få ekstra minutter. Vi bare sier takk når vi ser han.

Overkill å skulle kjøpe gave og kort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...