Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Bursdagsgave til ei jente som fyller 14 år. er det teit med gavekort på 500kr? Det er tantebarnet mitt. Jeg synes det er bedre med gavekort så hun kan kjøpe hva hun vil, enn at jeg kjøper noe hun ikke liker. Hva tenker dere? Anonymkode: c07a9...fe4
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Ja, absolutt innafor Det er vanskelig å kjøpe til jenter i den alderen! Jeg bruker også å holde meg til gavekort. Har tre stk jeg er tante til i alderen 14-16 år Anonymkode: bbd24...56e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, absolutt innafor Det er vanskelig å kjøpe til jenter i den alderen! Jeg bruker også å holde meg til gavekort. Har tre stk jeg er tante til i alderen 14-16 år Anonymkode: bbd24...56e Ja, i den alderen er det virkelig ikke lett, så jeg tenkte at gavekort må være midt i blinken. . Takk takk 👌🏻 Anonymkode: c07a9...fe4
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Synes det høres fint ut. Jeg gir ofte 300 kr og gavekort på Frozen yoghurt for 200 kr. Alle ungdommer elsker Frozen yoghurt. Anonymkode: 86717...bf0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det høres fint ut. Jeg gir ofte 300 kr og gavekort på Frozen yoghurt for 200 kr. Alle ungdommer elsker Frozen yoghurt. Anonymkode: 86717...bf0 Hva sier foreldrene til at du kjøper overvekt til ungene deres i gave da? Anonymkode: be1b8...c02
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 Jeg ville gitt penger og ikke gavekort rett og slett fordi gavekort som ikke blir brukt er penger ut av vinduet. Og det er vannvittige summer hvert år som "forsvinner" på denne måten. Så kan man gjerne "øremerke" gavekortet f.eks skrive på kortet at disse er ment til bruk på Frozen Yougert, eller HM eller noe. Men, cash is king, gavekort er ikke. Anonymkode: d7739...e07
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 Gavekort er perfekt gave i den alderen Anonymkode: 678f5...c0d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #8 Skrevet 4. januar 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva sier foreldrene til at du kjøper overvekt til ungene deres i gave da? Anonymkode: be1b8...c02 Haha jeg dævver ! Anonymkode: 7cc3e...9cd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #9 Skrevet 4. januar 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville gitt penger og ikke gavekort rett og slett fordi gavekort som ikke blir brukt er penger ut av vinduet. Og det er vannvittige summer hvert år som "forsvinner" på denne måten. Så kan man gjerne "øremerke" gavekortet f.eks skrive på kortet at disse er ment til bruk på Frozen Yougert, eller HM eller noe. Men, cash is king, gavekort er ikke. Anonymkode: d7739...e07 Da får ungdommen lære seg å ta ansvar 😊 min søster på 14 år, bruker gavekort innen januar er over. Har man lite penger mellom hendene, går gavekort fort. Jeg vil heller tro det er voksne som er sløve med å få brukt gavekortene. Anonymkode: 7cc3e...9cd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #10 Skrevet 4. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da får ungdommen lære seg å ta ansvar 😊 min søster på 14 år, bruker gavekort innen januar er over. Har man lite penger mellom hendene, går gavekort fort. Jeg vil heller tro det er voksne som er sløve med å få brukt gavekortene. Anonymkode: 7cc3e...9cd Joda, det stemmer nok det. Men, uansett - hvorfor ta sjansen på at gaven blir borte og pengene forsvinner til gavekortselskapet? Om det ikke brukes innen et år så bare tar de dem, istedenfor å sette dem tilbake til konto til den som kjøpte gavekortet f.eks. Jeg synes det er en uetisk bransje som ikke bør støttes og derfor er jeg prinsippielt mot gavekort og for penger Anonymkode: d7739...e07
MTF Skrevet 4. januar 2018 #11 Skrevet 4. januar 2018 Helt super gave det. Gir penger til min niese som fylte 14 år for et par dager siden også. Ikke så enkelt å kjøpe noe til, men hun klarer fint å finne noe selv hun vil ha:-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #12 Skrevet 4. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, det stemmer nok det. Men, uansett - hvorfor ta sjansen på at gaven blir borte og pengene forsvinner til gavekortselskapet? Om det ikke brukes innen et år så bare tar de dem, istedenfor å sette dem tilbake til konto til den som kjøpte gavekortet f.eks. Jeg synes det er en uetisk bransje som ikke bør støttes og derfor er jeg prinsippielt mot gavekort og for penger Anonymkode: d7739...e07 Ikke mitt problem om hun glemmer å bruke gavekortet, da får hun lære seg å sette pris på ting hun får. Jeg synes det er mye finere med gavekort enn penger. hi Anonymkode: c07a9...fe4
Cruella De Vil Skrevet 4. januar 2018 #13 Skrevet 4. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke mitt problem om hun glemmer å bruke gavekortet, da får hun lære seg å sette pris på ting hun får. Jeg synes det er mye finere med gavekort enn penger. hi Anonymkode: c07a9...fe4 Gavekort er da ikke finere enn penger? Jeg gir penger til tantebarna mine, det er fint nok det. Og gavekort begrenser også hvor man kan handle, det gjør ikke penger.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #14 Skrevet 4. januar 2018 15 minutter siden, Cruella De Vil skrev: Gavekort er da ikke finere enn penger? Jeg gir penger til tantebarna mine, det er fint nok det. Og gavekort begrenser også hvor man kan handle, det gjør ikke penger. Med dette jeg kjøpte kan man handle i over 5000 butikker. Som sagt liker ikke å gi penger, men det er jo bare meg da. Alle er forskjellige, gudskjelov for det Anonymkode: c07a9...fe4
Annanym Skrevet 4. januar 2018 #15 Skrevet 4. januar 2018 14-åringen her i huset, har en slags formening om å måtte spare kontantene hun får. De må altså inn på konto. Gavekort er en oppfordring om å shoppe klær. Dette er altså synet (akkurat nå, vel og merke😉) på forskjellen mellom kontanter og gavekort, av en vaskeekte fjortis og hennes venninner.
Virre Vips Skrevet 4. januar 2018 #16 Skrevet 4. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke mitt problem om hun glemmer å bruke gavekortet, da får hun lære seg å sette pris på ting hun får. Jeg synes det er mye finere med gavekort enn penger. hi Anonymkode: c07a9...fe4 "Fint" er vel ingen av delene. Men, du har jo litt rett i at det ikke er ditt problem. Og du har litt rett i at det er mottakerens "jobb" i bruke opp gavekortet. Samtidig så ser man vannvittige tall - to og en halv milliard - ifølge profosser Gytten på NHH, som blir borte. (https://www.nrk.no/trondelag/glemmer-gavekort-for-milliarder-1.7436414). Dermed så synes jeg også at giver bør tenke seg litt om. Men utover det er det selvsagt opp til hver enkelt. Jeg bare nevnte dette når du ville kjøpe gavekort
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #17 Skrevet 4. januar 2018 Flott gave som 14-åringen helt sikkert blir glad for!😊 Min 15-åring har en tante som gir henne gaver uten lappen på (eks. puter og pledd som 15-åringen ikke liker eller plastkopper fra Wish som 15-åringen sier vi kan sette i kjelleren) og som derfor ikke kan byttes. Helt bortkastet. Og jeg forstår ikke hvorfor! Dama jobber med interiør og klær, har selv en datter på samme alder - og både mor og datter vet veldig godt hva ungdommer egentlig setter pris på. Hvorfor gjør folk sånn? Jeg har ikke turt å spørre... 15-åringen min blir skuffet og føler seg latterliggjort... Så gi gavekort eller penger - KJEMPEFIN gave til en tenåring!👍👍 Anonymkode: 4f3d4...467
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå