Gå til innhold

HJELP, er allergisk hjemme (hovner opp +astma)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal til lege om 4t. Men har hatt besøk av en hund og nå eller jeg meg dritdårlig. Fryser, er hoven i ansiktet, hjertebank, tett i pusten. Hunden er borte siden jeg ble syk, men allergenene er her fortsatt :(:( hva gjør jeg!? Den har kun vært i stua. Har tatt 1 pille i går kveld, men tok 2 stk for et kvarter sida. Mulig jeg må på prednisolon en uke, men vil det gjøre at jeg kan oppholde meg hjemme!? Mannen starter på jobb 07 og bhg åpner 08 så han kan ikke levere, men om jeg må være borte fra hjemmet så kan ikke jeg levere heller. :( hva gjør jeg!?

Anonymkode: 12849...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får medisiner hos legen også drar du hjem for å vaske/støvsuge mens medisinene er på topp og har best effekt.

Anonymkode: 88d66...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomlufting i hele huset. Mannen eller en annen vasker ned stua. Husk tepper og de klærne dere har hatt på dere. Dusj selv og ta på reine klær. Opphold deg et annet sted mens husvask pågår. 

Anonymkode: 7e97f...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal til lege om 4t. Men har hatt besøk av en hund og nå eller jeg meg dritdårlig. Fryser, er hoven i ansiktet, hjertebank, tett i pusten. Hunden er borte siden jeg ble syk, men allergenene er her fortsatt :(:( hva gjør jeg!? Den har kun vært i stua. Har tatt 1 pille i går kveld, men tok 2 stk for et kvarter sida. Mulig jeg må på prednisolon en uke, men vil det gjøre at jeg kan oppholde meg hjemme!? Mannen starter på jobb 07 og bhg åpner 08 så han kan ikke levere, men om jeg må være borte fra hjemmet så kan ikke jeg levere heller. :( hva gjør jeg!?

Anonymkode: 12849...5b7

Helsa først... Mannen din får levere i bhg (om han så blir for sen til jobb, eller må ta fri). Er  du så tett så er du vel ikke brukenes til å styre med det uansett? Typisk oss damer å ta hensyn til alle, selv når vi er syke 😏 

Fremskynd legetimen. Evt ring 113 hvis du sliter ordentlig -de kan gi deg akutt behandling, og Evt hendvise deg til legevakten/fastlegen hvis effekt, eller sykehuset hvis de finner noe mer alvorlig. 

Anonymkode: 98396...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helsa først... Mannen din får levere i bhg (om han så blir for sen til jobb, eller må ta fri). Er  du så tett så er du vel ikke brukenes til å styre med det uansett? Typisk oss damer å ta hensyn til alle, selv når vi er syke 😏 

Fremskynd legetimen. Evt ring 113 hvis du sliter ordentlig -de kan gi deg akutt behandling, og Evt hendvise deg til legevakten/fastlegen hvis effekt, eller sykehuset hvis de finner noe mer alvorlig. 

Anonymkode: 98396...915

...og få vasket ned og luftet ut. Få hjelp av mannen din. 

Alle i huset bør gjennom dusjen (allergener i håret og på huden), og klær vaskes. 

Anonymkode: 98396...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i all verden er det som tar med seg en hund inn til noen uten å sjekke at det er greit?

Anonymkode: 9ab1d...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du får medisiner hos legen også drar du hjem for å vaske/støvsuge mens medisinene er på topp og har best effekt.

Anonymkode: 88d66...e6c

Mannen er hjemme idag og kan vaske. Skal gi ham beskjed om det. Hvilke medisiner får jeg da tror du? 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gjennomlufting i hele huset. Mannen eller en annen vasker ned stua. Husk tepper og de klærne dere har hatt på dere. Dusj selv og ta på reine klær. Opphold deg et annet sted mens husvask pågår. 

Anonymkode: 7e97f...2d0

Hva bør han vaske med, hva som helst? Bortkasta penger å kjøpe petal cleanse og vaske med det? Dusja i går kveld før jeg la meg og det hjalp litt, men fikk beklageligvis dårlig mage fra kl 06-07 (ja, en hel time.. aner ikke om det er pga allergi jeg!?) Så måtte gjennom stua og ble SÅ dårlig igjen... :( i går var jeg redd for å sovne for da jeg skulle gå og legge meg, hoven og syk, så holdt jeg på å deise i gulvet. Så bare gulvet kom mot meg liksom. Og såå kald. Skal selvsagt si det til legen. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helsa først... Mannen din får levere i bhg (om han så blir for sen til jobb, eller må ta fri). Er  du så tett så er du vel ikke brukenes til å styre med det uansett? Typisk oss damer å ta hensyn til alle, selv når vi er syke 😏 

Fremskynd legetimen. Evt ring 113 hvis du sliter ordentlig -de kan gi deg akutt behandling, og Evt hendvise deg til legevakten/fastlegen hvis effekt, eller sykehuset hvis de finner noe mer alvorlig. 

Anonymkode: 98396...915

Sov fra litt over 07-09 så går greit å vente til 11. Trøtt. Men jeg har allergier mot mye, men mot hund var nytt. Har vært i selskap og på besøk hos folk med hund uten å reagere (setter), håper ikke denne episoden gjør at jeg ikke kan dra på besøk.

Men skal be mannen vaske. Så ser jeg hvordan det er etter det. 

Det er litt skummelt for kan føles OK, men plutselig så er jeg hoven etter å ha sittet i stua. Kommer veldig snikende, og da blir jeg plutselig veldig dårlig. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

...og få vasket ned og luftet ut. Få hjelp av mannen din. 

Alle i huset bør gjennom dusjen (allergener i håret og på huden), og klær vaskes. 

Anonymkode: 98396...915

Ja.. får gjøre det. Men hvordan vaske stoffstol? Er glad vi ikke har gulvteppe i stua asså.

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem i all verden er det som tar med seg en hund inn til noen uten å sjekke at det er greit?

Anonymkode: 9ab1d...65e

Jeg :( alltid tålt hund så trodde det gikk greit å passe, men tydeligvis ikke! Har allergier mot mye annet så egentlig logisk at jeg ikke tåler hund..

Anonymkode: 12849...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg Uvi, og skal ta test hos legen. Har vondt når jeg tisser og smerter i mage og rygg pga det. Hvis jeg får antibiotika, kan jeg få kortison da? Denne legetimen ble bestilt før dette her skjedde (heldigvis) så egentlig skulle jeg ikke dit pga dette, men spesifikt pga astmamedisin. Nå blir det litt ekstra. 

Men mon tro om Ab og kortison lett kan blandes.

Anonymkode: 12849...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...