Gå til innhold

Mange som har huset helt julepyntet enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Støtter denne! 

Anonymkode: adb1f...fa1

Jeg også. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, selvsagt. Følger norsk kultur og tradisjon. Pynter til jul den 23/12, og pakker bort 13. dag jul. Koser meg enda med julepynten :) 

Anonymkode: e3042...231

Er ikke norsk tradisjon 20.dag jul? Jeg er oppdratt med det. Altså 13.januar. Spør fordi jeg lurer😊

Vet 13.dag jul er hellig tre kongersdag, men trodde ikke vi hadde tradisjoner om at jula sluttet denne dagen.

Anonymkode: 04ace...96e

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke norsk tradisjon 20.dag jul? Jeg er oppdratt med det. Altså 13.januar. Spør fordi jeg lurer😊

Vet 13.dag jul er hellig tre kongersdag, men trodde ikke vi hadde tradisjoner om at jula sluttet denne dagen.

Anonymkode: 04ace...96e

I løpet av over 1000 år har det vært mange tradisjoner rundt omkring i Norge. Det er svert få ting som har vært felles for alle hele tiden.

Anonymkode: 061f2...815

Skrevet

Her pynter vi til jul ca 20 desember og hiver ut alt rett over nyttår, klar for nytt år med skole/jobb osv. Funker for oss og slik vil vi ha det i vårt hjem.

Skrevet

Vi er vel relativt moderate med julepynt i utgangspunktet, utan julegardiner og mange nissar.  Har teke av og vaska dei fine juledukane, men treet og stakane får stå til helga.   Er så lunt og koseleg i stova med alle lysa :)  og så fekk me eit fint tre i år, som held godt på nålene. 

Skrevet

Alt eller ingenting. Fjerner ikke litt og litt. Det skal jo uansett pakkes i samme eske og settes i boden. Vi har vært bortreist helt til tirsdag denne uken, og hadde planer om å rydde bort julen i går, men orket ikke. Så får nok bli i kveld, siden vi får besøk til helgen.

Anonymkode: 0b81e...a53

Skrevet

Tenkte å ta det i dag. Pynt1 rundt 20 desember og føler jula er ferdig etter nyttår. Men har kun preferanser på egne vegne og mener at alle må gjøre det som passer seg best. (Det gjelder forøvrig barnehage i romjula og klutvask vs dusj også! ;) )

Anonymkode: 612c2...4e7

Skrevet

Jeg rydda det meste i går, men treet ville sønnen min ha til helga ihvertfall siden det kom inn 23. Det andre har jeg hatt fremme litt lenger så det var det ikke så farlig med mente han 😊 ellers byttes juleputene i dag da jeg oppdaget at jeg hadde glemt å vaske trekket på de jeg bruker nå om vinteren. Synes det er trist å rydde bort, men litt godt også iom at det er en del mere pynt som står fremme i jula.

Anonymkode: b0979...dbd

Skrevet

Vi pyntet til jul midt i desember og tok alt vekk 1. nyttårsdag. Selv om jeg elsker jula og juletre, lys og pynt og syns det blir tomt og mørkt uten, er jula over når nyttårsaften er over for vår del. Det blir mer et stressmoment enn noe annet å ha alt fremme langt ut i januar, da henger det liksom over oss at alt må ryddes og pakkes vekk. Alt pakkes vekk samtidig da det er mest praktisk. Orker ikke styre frem og tilbake med eskene fra loftet for å ta litt og litt.

Skrevet

Pleier å ta det 13. dag, men tok det i går siden hushjelpen kommer i morgen og det dryssa noe forferdelig av det.

Anonymkode: 26153...4cb

Skrevet

Full jul her! Vi skal spise jula ut til helga 😊

Skrevet
1 time siden, Miamimom skrev:

Full jul her! Vi skal spise jula ut til helga 😊

Og det er halv pris på brente mandler og julemarsipan...

Skrevet (endret)

Her ryker alt til nyttår.  Jeg vil starte nytt år med blanke ark. Det er jeg vokst opp med og det vokser mine barn opp med. Tradisjoner endres over tid. I gamle dager hang de gulrøtter og epler på juletreet, jeg gjør ikke det heller og tror ikke mange andre gjør det. Selv om det er tradisjon.  Eller har vært. Akkurat som at noen tradisjoner fra min familie og noen fra mannens og noen vi lager sammen fungerer som vår families felles. Jeg skjønner meg ikke på alt det der med å skulle bry seg så utrolig mye om hva andre gjør?  Om du vil ha ditt juletre i plast og jeg mitt selvhugget, spiller det noen rolle? Om ditt står til 20. dag jul og du liker det så er det fint for deg og helt ok for meg. Bare jeg slipper. 

Endret av amandine
Skrevet
1 time siden, amandine skrev:

Her ryker alt til nyttår.  Jeg vil starte nytt år med blanke ark. Det er jeg vokst opp med og det vokser mine barn opp med. Tradisjoner endres over tid. I gamle dager hang de gulrøtter og epler på juletreet, jeg gjør ikke det heller og tror ikke mange andre gjør det. Selv om det er tradisjon.  Eller har vært. Akkurat som at noen tradisjoner fra min familie og noen fra mannens og noen vi lager sammen fungerer som vår families felles. Jeg skjønner meg ikke på alt det der med å skulle bry seg så utrolig mye om hva andre gjør?  Om du vil ha ditt juletre i plast og jeg mitt selvhugget, spiller det noen rolle? Om ditt står til 20. dag jul og du liker det så er det fint for deg og helt ok for meg. Bare jeg slipper. 

Men i alle dager - du av alle har krakelert? ;)

Skrevet

Her er det, mot normalt, full jul enda. Har vært/er syk, så har ikke fått gjort noe med det enda....

Men jeg liker å pakke bort jula 1./2. januar, da er jula over for min del. 

Anonymkode: f4bd1...bc2

Skrevet

rydder til helgen :)

Skrevet
38 minutter siden, sug lut skrev:

Men i alle dager - du av alle har krakelert? ;)

Absolutt ikke, mer solid enn de fleste. Men jeg gidder ikke jul etter nyttår. 

Skrevet
44 minutter siden, amandine skrev:

“Gidder ikke”? Høres ut som jula er et ukoselig styr for deg..

Skrevet
47 minutter siden, amandine skrev:

Et tu, Brute.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

“Gidder ikke”? Høres ut som jula er et ukoselig styr for deg..

Absolutt ikke. Jeg har mer julekos enn de fleste. Men nytt år er nytt år, i det øyeblikket vi bikker over i januar begynner jeg å lengte etter lys og sol og lengre dager. Og der hører ikke nissen hjemme. Hos meg. 

Skrevet

Her er det full jul. Mest fordi jeg er lat. Skulle ønske jeg kunne knipse med fingrene så var alt pakka pent vekk. Jeg synes jul er kjempekoselig og her oppe i nord gjør det godt med det ekstra lyset, men nå lengter jeg som flere her etter naturlig lysere tider og da må jula bort. Det skjer muligens i kveld, hvis jeg får ånden over meg, eller uansett i løpet av helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...