Gå til innhold

Dere som ble satt igang pga diabetes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spm til dere som hadde svangerskaps diabetes og ble satt igang, fikk dere time eller ble henvist av legen? ble dere satt igang uke 38-39?

Var på vekst kontroll forrige uke og mistanke om at barnet blir stort pga vokser veldig mye nå, og var på kontroll igjen idag og symfysemålen er nådd grensen så neste uke skulle legen se om det øker isåfall henvise meg til sykehuset. Er redd for å føde for stort barn.

Er i uke 37.

Anonymkode: 0dfb3...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spm til dere som hadde svangerskaps diabetes og ble satt igang, fikk dere time eller ble henvist av legen? ble dere satt igang uke 38-39?

Var på vekst kontroll forrige uke og mistanke om at barnet blir stort pga vokser veldig mye nå, og var på kontroll igjen idag og symfysemålen er nådd grensen så neste uke skulle legen se om det øker isåfall henvise meg til sykehuset. Er redd for å føde for stort barn.

Er i uke 37.

Hei.

Jeg hadde svdiabetes forrige svangerskap. Pga det fikk jeg oppfølging på sykehuset og vekstkontroll på sykehuset.

Pga fare for stort barn fikk jeg velge mellom ks og igangsetting. Jeg fikk også velge om jeg ville settes igang før termin eller til termin.

Jeg valgte før. Igangsetting startet 11 mai (termin 20 mai). Babyen kom 14 mai, da 4160 gram.

Det var sykehuset som ordnet med time hos fødselslege for å avtale om jeg skulle igangsettes. 

Anonymkode: cac2b...442

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

Jeg hadde svdiabetes forrige svangerskap. Pga det fikk jeg oppfølging på sykehuset og vekstkontroll på sykehuset.

Pga fare for stort barn fikk jeg velge mellom ks og igangsetting. Jeg fikk også velge om jeg ville settes igang før termin eller til termin.

Jeg valgte før. Igangsetting startet 11 mai (termin 20 mai). Babyen kom 14 mai, da 4160 gram.

Det var sykehuset som ordnet med time hos fødselslege for å avtale om jeg skulle igangsettes. 

Anonymkode: cac2b...442

Ok takk for svar, hvor langt var du på vei da? :)

Skrevet

Jeg hadde ikke diabetes, men produserer veldig store barn.

Jeg hadde symfysemål som sprengte skjemaet og hadde derfor ekstra ultralyd i uke 30 og uke 36. I uke 36 ble barnet estimert til å bli ca 5,5 kg til termin så jeg ble satt igang 17 dager før termin og fødte da et barn på 4858g.

Anonymkode: d44df...54f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke diabetes, men produserer veldig store barn.

Jeg hadde symfysemål som sprengte skjemaet og hadde derfor ekstra ultralyd i uke 30 og uke 36. I uke 36 ble barnet estimert til å bli ca 5,5 kg til termin så jeg ble satt igang 17 dager før termin og fødte da et barn på 4858g.

Anonymkode: d44df...54f

Okei, oi ja... Jeg hadde normal symfysemål fram til slutten nå, sa på vekstrkontroll at hun øker veldig nå på slutten og nå idag målte legen og barnet har vokst veldig mye :/ Selv om de regnet med på ultralyd at barnet bare blir nærmere 4 kg..

Skrevet

Svdiabetes m tvillinger her. Skulle settes igang i uke 37 men fødte noen dager tidligere. Sykehuset tok avgjørelsen under kontroller - var hos «diabetesjordmor» og endokrinolog annenhver uke de siste par mnd. 

Anonymkode: c0b19...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...