Gå til innhold

"Jeg trives ikke" i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene er sure som eplekart. Ikke alle selvfølgelig, men mange, dårlig stemning hvis noen foreldre er tilstede. Jeg har ikke merket hvor grusomt det er å hente/levere før etter juleferien. Tror faktisk jeg har vært deprimert på grunn av det. Merket det idag, første dagen etter ferien. Jeg prøver å fokusere på andre ting enn det, og på barna, men det er hele tiden "Magnus slår meg og Hilde", "Jesper viser rumpa", "mona biter meg", "Magnus slo meg i hodet med bøtte så jeg begynte å gråte". "Mia klippet av meg håret med saks". "Bjarne ødela de nye skoene mine". Jeg vet det er sant for de voksne har sett det. Sånn er unger og bla bla. Men det er så slitsomt. Bare krangling og konflikter i barnehagen hver dag, i tillegg til sure foreldre. Det er virkelig et negativt punkt i livet! :( Jeg er mye hjemme, vurderer å redusere plassen. Det er greit på småbarnsavdelingen, men med én gang de kommer over på storbarnsavdelingen begynner problemene. Dårlige ansatte som ikke følger med og ikke bryr seg om noe. 

Kan jeg bare ta ut en 4,5-åring av barnehagen sånn uten videre? 

Anonymkode: f7261...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke prøve å bytte barnehage?

Anonymkode: 67c2c...293

Skrevet

Trives ungen?

Anonymkode: ebe3c...605

Skrevet

Oi, det hørtes jo veldig spesielt ut. Vi har gått i to forskjellige barnehager, men har aldri opplevd slik negativitet. Ville byttet barnehage straks! Er klart det er viktig at barnet trives der, men er det så kjipt som du beskriver, så hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å flytte ungen til annen bhg.

Anonymkode: 4f89a...136

Skrevet

Når ungene begynner bli så store er barnehagen en viktig sosial arena, og den sosiale treningen de får der er uhyre viktig når de skal videre på skolen. Selv om du er flink til å oppsøke steder med flere barn og ellers aktivisere ungene dine går de glipp av viktig erfaring og læring i barnehagen som de trenger videre.

Så en unge som nærmer seg 5 år ville jeg ikke tatt ut av barnehagen.

Men er barnehagen så elendig ville jeg helt klart byttet barnehage!

Anonymkode: 4ec31...7af

Skrevet

Her høres det ut som det er flere barn som mistrives. Hva med et foreldremøte i bhg der dere adresserer problemet? Du kan jo også ta kontakt med fau.

Skrevet

Kjenner meg så igjen. Mine går også på en avdeling med mye konflikter. Har allerede byttet barnehage en gang pga flytting, så vil helst ikke bytte igjen. Vurderer å ta ut mine, selv om de er skolestartere. 

Anonymkode: 91d43...9f1

Skrevet

Hvis jeg hadde opplevd dette ville jeg ha bedt om ett møte med lederen av barnehagen. Hvis det er sånn du beskriver, er det mye som må endres. 

Og jeg synes ikke du skal ta en på 4.5 år ut av barnehagen. Søk barnet evt over i en annen barnehage. Barnehagen er utrolig viktig sosial arena, samt de lærer så utrolig mye. Vi har barna i en utrolig flott barnehage, med fantastiske voksne. Det gir barna så uendelig mye. Barna gleder seg hver dag, og man føler seg ivaretatt. Og husk at disse foreldrene er mest sannsynlig de som har barn som skal gå i klasse med barnet ditt, så du må forholde deg til de i mange år fremover. Bedre å ta tak i problemet nå med engang. 

Anonymkode: 7a205...c5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...