Gå til innhold

Dere som har vært gjennom utredning for ADHD i voksen alder


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt at de som utreder også ønsker å ha en samtale med barna til den som utredes? En barnesamtale?

Hva går dette eventuelt ut på? 

Anonymkode: 4d4b7...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke vanlig. 

Derimot er det vanlig at når enten et barn i tenårene blir utredet så får foresatte noen «aha» opplevelser og forstår at de selv kanskje kan ha diagnosen. Motsatt kan også være tilfelle, men det er ingen automatikk i at barna til en voksen som blir utredet for ADHD blir kalt inn til tilfelle. Faktisk har jeg aldri hørt om det, tidligere.

Anonymkode: e277b...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret ditt. 

I dette tilfellet er det barnet som nettopp har fått diagnosen. Den ene forelderen har da får en aha-opplevelse og har startet sin utredning. Fikk da høre at dersom diagnosen ble satt måtte også barnet inn til samtale. 

Men ikke vanlig altså? Jeg syns også det var merkelig. 

Anonymkode: 4d4b7...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svaret ditt. 

I dette tilfellet er det barnet som nettopp har fått diagnosen. Den ene forelderen har da får en aha-opplevelse og har startet sin utredning. Fikk da høre at dersom diagnosen ble satt måtte også barnet inn til samtale. 

Men ikke vanlig altså? Jeg syns også det var merkelig. 

Anonymkode: 4d4b7...231

Det har jeg aldri hørt om..Når jeg utredet meg, jeg var 29, måtte min mor inn på en samtale der de snakket om hvordan jeg var som barn. Den samtalen var med på å sitte min diagnose. 

Men det er veldig vanlig at når et barn blir utredet, får en av forelderen en aha-opplevelse😊

Anonymkode: cb290...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...