Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Vi har leid hus i Fuengirola i august og lurer på hvordan varmen gjerne er der da. Kan vi vente oss varme som i Tyrkia og Hellas? Anonymkode: 1e578...30a
Fru Banderas Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi har leid hus i Fuengirola i august og lurer på hvordan varmen gjerne er der da. Kan vi vente oss varme som i Tyrkia og Hellas? Anonymkode: 1e578...30a Hei, jeg har bodd i Málaga en halv mannsalder og vil påstå jeg kan en del om augustvarmen. Fuengirola er ikke så ille siden det ligger langs kysten, men ikke finn på å dra innover i landet til Antequera og Sevilla osv. (som for øvrig er steder som er verdt både to og tusen besøk, men ikke i august). Var der senest i august i år 2017 og da var det faktisk ikke så varmt som det pleier. Men jeg tåler varmen naturlig, og synes ikke 37 grader er for varmt. Så mitt subjektive svar er: perfekt temperatur.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 6 minutter siden, Fru Banderas skrev: Hei, jeg har bodd i Málaga en halv mannsalder og vil påstå jeg kan en del om augustvarmen. Fuengirola er ikke så ille siden det ligger langs kysten, men ikke finn på å dra innover i landet til Antequera og Sevilla osv. (som for øvrig er steder som er verdt både to og tusen besøk, men ikke i august). Var der senest i august i år 2017 og da var det faktisk ikke så varmt som det pleier. Men jeg tåler varmen naturlig, og synes ikke 37 grader er for varmt. Så mitt subjektive svar er: perfekt temperatur. Tusen takk for svar😊 ett spm til; er det stort sett sol og pent vær i AUG ? Og om jeg kan presse inn ett siste spm; hvordan er prisnivå på feks dagligvarer og restauranter? Anonymkode: 1e578...30a
Fru Banderas Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar😊 ett spm til; er det stort sett sol og pent vær i AUG ? Og om jeg kan presse inn ett siste spm; hvordan er prisnivå på feks dagligvarer og restauranter? Anonymkode: 1e578...30a Jeg har aldri opplevd noe annet enn pent vær på sommeren. Det pleier å regne i området i mars og oktober/november, og noen ganger utenom det og. Det var litt overskyet noen dager i august nå sist, men fremdeles varmt liksom. Prisnivå kommer helt an på stedene du oppsøker. Om du spiser i den berømte "fish alley" (C/ Moncayo mener jeg å huske den heter, går paralelt med stranda, en gate bak) så vil du finne mye drit til lite penger. Jeg har spist på en italiensk restaurant der noen ganger, husker ikke hva den heter men det kan jeg sikkert finne ut, og det er bra og rimelig. Ellers er det mye rart. Det kommer an på hva dere liker. Selv spiser jeg nesten alltid utelukkende på de stedene der de lokale spanske holder til. Mye bedre kvalitet og bedre pris. Alt som er myntet på turister blir dyrere og dårligere. Dagligvare: du må handle på Mercadona. Ingen over, ingen ved siden av. Ikke finn på å kjøpe noe på små sjapper drevet av ikke-spanjoler.
Fru Banderas Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 En annen ting med den Moncayo-gata er at du blir oppsøkt av selgere HELE tiden. Det er mange grunner til at jeg unngår det stedet.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 3 minutter siden, Fru Banderas skrev: En annen ting med den Moncayo-gata er at du blir oppsøkt av selgere HELE tiden. Det er mange grunner til at jeg unngår det stedet. Takk😊 hvor mye billigere er dagligvarer enn her i Norge? Vi satser nok på å spise mye ute, men noe må man jo ha😊 Anonymkode: 1e578...30a
Fru Banderas Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 Hvor i Fuengirola skal dere være, egentlig? Selve byen, eller litt oppover mot Mijas eller langs kysten mot El Faro osv.?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #8 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, Fru Banderas skrev: Hvor i Fuengirola skal dere være, egentlig? Selve byen, eller litt oppover mot Mijas eller langs kysten mot El Faro osv.? Mot Mijas 😊 Anonymkode: 1e578...30a
Fru Banderas Skrevet 3. januar 2018 #9 Skrevet 3. januar 2018 Hvis dere vil spise på det skikkelig fint sted, kjører dere til El Higuerón, det er ikke langt utenfor Fuengirola, mot Málaga. http://www.elhigueron.com/ Og oppover mot Mijas er det en del fine steder også. Alle restauranter langs veien som kalles "Venta" pleier å være veldig bra mtp. pris og kvalitet. Det pleide å være en fantastisk restautant oppe på toppen av Mijas for 10 år siden, mener å huske den het El Padrino eller padrastro eller noe sånt, men tror ikke den er der lengre. De beste stedene finner du i Málaga by, da.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #10 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, Fru Banderas skrev: Hvis dere vil spise på det skikkelig fint sted, kjører dere til El Higuerón, det er ikke langt utenfor Fuengirola, mot Málaga. http://www.elhigueron.com/ Og oppover mot Mijas er det en del fine steder også. Alle restauranter langs veien som kalles "Venta" pleier å være veldig bra mtp. pris og kvalitet. Det pleide å være en fantastisk restautant oppe på toppen av Mijas for 10 år siden, mener å huske den het El Padrino eller padrastro eller noe sånt, men tror ikke den er der lengre. De beste stedene finner du i Málaga by, da. Tusen takk for god info😊 vi gleder oss masse Anonymkode: 1e578...30a
Fru Banderas Skrevet 3. januar 2018 #11 Skrevet 3. januar 2018 Er du noe interessert i spansk kultur overhodet? I den forstand at det kunne vært tenkelig å få med seg en formiddag av Spanias største årlige folkefest? Det var derfor jeg var der nå i august.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #12 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, Fru Banderas skrev: Er du noe interessert i spansk kultur overhodet? I den forstand at det kunne vært tenkelig å få med seg en formiddag av Spanias største årlige folkefest? Det var derfor jeg var der nå i august. Vi ønsker helt klart å få med oss kulturelle ting ja. Festivaler , lokale tradisjoner , dans etc. Dette blir ikke kun en badeferie . Vi elsker å oppleve og lære. Anonymkode: 1e578...30a
Fru Banderas Skrevet 3. januar 2018 #13 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi ønsker helt klart å få med oss kulturelle ting ja. Festivaler , lokale tradisjoner , dans etc. Dette blir ikke kun en badeferie . Vi elsker å oppleve og lære. Anonymkode: 1e578...30a Da håper jeg dere er der mellom 11. og 18. august!?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #14 Skrevet 3. januar 2018 Akkurat nå, Fru Banderas skrev: Da håper jeg dere er der mellom 11. og 18. august!? Jess! Det er vi! Anonymkode: 1e578...30a
Fru Banderas Skrevet 3. januar 2018 #15 Skrevet 3. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jess! Det er vi! Anonymkode: 1e578...30a Det er forhåpentligvis jeg og. Den uken er La feria de Málaga. Det må du google, og det er dødsstraff for å være i Málaga på den tiden uten å besøke byen. Ta toget inn, det er det letteste. Anbefaler formiddagene, for etter totiden er alle så sørpe drita at kosen uteblir.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #16 Skrevet 3. januar 2018 5 minutter siden, Fru Banderas skrev: Det er forhåpentligvis jeg og. Den uken er La feria de Málaga. Det må du google, og det er dødsstraff for å være i Málaga på den tiden uten å besøke byen. Ta toget inn, det er det letteste. Anbefaler formiddagene, for etter totiden er alle så sørpe drita at kosen uteblir. Det skal jeg sjekke ut mer! Takk😊 Anonymkode: 1e578...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå