Gå til innhold

12 åringen vil ikke at jeg skal ha kjæreste, hva fjør jeg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barna møtte kjæresten og hans sønn for ca 8 uker siden og vi har vært mye sammen i julen. I går gråt hun og sa at hun savnet hvordan vi hadde det før og at hun egentlig ikke ville at jeg skulle ha noe kjæreste. Nå har jeg vært alene i 7 år så jeg skjønner det er uvant for hun eldste at jeg plutselig har kjæreste. Synes det er vondt at hun føler det sånn. Hva tenker dere?

Anonymkode: 07e17...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig det der.. stort sett går det seg til.

Det er din rett. 7 år aleine er noe annet enn å dra hjem nye funn på byen 3 ganger i året.

Regner med du har gjort et bra valg også og at han er klar for den ubehagelige runden nå uten å dømme 12-åringen.

Anonymkode: d79c9...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket dette i hjel med 12åringen, og tatt forholdet et par hakk roligere en stund fremover. Kanskje er ikke tiden moden for å tilbringe ferier sammen enda f.eks. Kanskje trenger hun en helg sammen med bare deg? Kanskje holder det for henne at den nye kjæresten og barnet kommer på middag noen ganger?

Jeg tror mye kan løses ved å snakke sammen og vise forståelse for at dette er sårt for henne. 

Anonymkode: c41c4...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 12 åring og egentlig glad jeg fant stefaren hennes da hun var 2,5 år. Da var han den kuleste og tøffeste i hele gata. Nå tør jeg ikke tenke på hvordan  jeg skulle lagt til rette for en ukjent stefar inn i livet hennes. Husk at når man er 12 år er der mye som skjer i kroppen. At hun ikke vil at du skal ha kjæreste er hrlt naturlig.  

Jeg ville heller begynt forsiktig enn å ha gjort slik som dere har gjort. Dvs å være masse sammen i ferien. Men gjort er gjort. Nå fremover får dere ta det rolig og møtes sjeldnere med barna. Gjerne under en aktivitet som er morsom for alle. Ta tiden til hjelp er mitt eneste råd. 

Her var vi sammen i 2 år før vi flyttet sammen. 

 

Anonymkode: 10e2e...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) nei var kanskje dumt å være så mye sammen som nå i julen,men vi kommer til å roe det ned litt fremover for å se hvordan det går. 

Anonymkode: 07e17...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det ble mye for jenta med din nye kjæreste og hans sønn på engang i julen, så snakk med henne og ta det litt rolig så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å introdusere ham så nært jul og så tilbringe så mye tid sammen i julen tror jeg ble veldig, veldig feil.

Rykk tilbake til start, møt ham uten barna, forbered dem før neste møte. Kanskje også lurt å la ham møte barna dine uten hans sønn, for å ta det gradvis.

Anonymkode: 117e7...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si også helt eksplisitt at du alltid vil elske henne høyest av alle. Han kan aldri komme på førsteplass hos deg. Uansett  

Hun er kanskje redd for å skyves ned og bli mindre viktig. Det er jo opplagt for deg men barn forestiller seg mye rart. 

Anonymkode: db262...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si også helt eksplisitt at du alltid vil elske henne høyest av alle. Han kan aldri komme på førsteplass hos deg. Uansett  

Hun er kanskje redd for å skyves ned og bli mindre viktig. Det er jo opplagt for deg men barn forestiller seg mye rart. 

Anonymkode: db262...9f2

Enig i dette. Tror ikke hun følte seg som nr 1 i jula.  Typisk at man vil være mye sammen når man er forelska, men ta det litt rolig. Dere må jo ikke stresse. Skal lite til for å føle seg skvisa ut.

Foreldrene mine ble skilt da  jeg var 18 år. Jeg syns det var bra. Da jeg var 22 var det jeg som var Kirsten giftekniv og spleisa pappa og med ei. De har vært sammen i 11 år nå. Men jeg skal love deg at det tok meg i hvertfall  4 år før jeg klarte å omgås dem ordentlig . Jeg var mye sur på pappa. Følte at den nye dama  tok ALTFOR mye plass. Det var vanskelig for alle oss 5 barna. 

Så HI, da kan du tro det er vanskelig for en 8 åring.❤ 

Si til henne at du vil fortsette forholdet, men at dere skal ta det litt rolig. 

Anonymkode: 63c14...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Enig i dette. Tror ikke hun følte seg som nr 1 i jula.  Typisk at man vil være mye sammen når man er forelska, men ta det litt rolig. Dere må jo ikke stresse. Skal lite til for å føle seg skvisa ut.

Foreldrene mine ble skilt da  jeg var 18 år. Jeg syns det var bra. Da jeg var 22 var det jeg som var Kirsten giftekniv og spleisa pappa og med ei. De har vært sammen i 11 år nå. Men jeg skal love deg at det tok meg i hvertfall  4 år før jeg klarte å omgås dem ordentlig . Jeg var mye sur på pappa. Følte at den nye dama  tok ALTFOR mye plass. Det var vanskelig for alle oss 5 barna. 

Så HI, da kan du tro det er vanskelig for en 8 åring.❤ 

Si til henne at du vil fortsette forholdet, men at dere skal ta det litt rolig. 

Anonymkode: 63c14...5c2

Mente 12 åring

Anonymkode: 63c14...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men jeg blir provosert når du skriver at du introduserte kjæresten din for KUN 8(!!!) uker siden, og dere har vært sammen masse i jula. Snakk om å ikke ta hensyn til dattera di...

Anonymkode: 85d56...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du ta på egen kappe, dere har gått altfor fort frem. Hun fikk jo ikke tid til å venne seg til at du har funnet en mann før hun måtte være mye sammen med både han og barnet hans...

Barn (og hun er fremdeles et barn selv om hun begynner bli stor) trenger litt tid på å venne seg til endringer i livet, la henne venne seg til tanken på at du har blitt forelsket før hun får mannen inn i livet sitt i så stor skala.

Anonymkode: d9b2b...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...