Gå til innhold

Astma og pelsdyr


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan man leve med pelsdyr innendørs om et familiemedlem får astma av dyret? Vil det hjelpe med inhalator? Vedkommende går allerede på allergipiller. Hovner også opp noe i kroppen. Håpløst prosjekt? Må sies at vedkommende reagerer på "alt" (inkl midd, støv, mus om vinteren, enkelte matvarer), så vil ikke bli FRISK av å kvitte seg med dyret. 

Anonymkode: 57246...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å eksponere personen til et allergen du vet han reagerer på så vil kroppen gå med en konstant bettenelse-tilstand, og tilogmed reagere mer på andre allergener. (Selv på faste medisiner)

Feks så har jeg sett pasienter med allergi for pelsdyr, melkeprotein og pollen. Men foreldre har nektet å kvitte seg med den søte katten de har. Ungen tålte tilslutt lite mat, gikk konstant tett og hadde feber nesten hele året av og på. Så tilslutt kvittet de seg (endelig) med den katten. Og etter et par mnd (huset må jo luftes og vaskes, og klær gå noen runder i maskinen) så begynte barnet å sove om nettene, etter 6mnd slutte med astma medisiner og etter et års tid reagerte hun mindre på matallergiene og tåler snart alt. 

-Så å tro at man "likså greit" kan ha dyret blir litt naivt. Råder til å lese seg opp på allergener, kryssallergi og kroppen.

Anonymkode: 8d088...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ,hvis en person reagerer såpass på dyret, kan dere dessverre ikke ha det. Han/hun kan også plutselig reagere mye mer og få allergisk sjokk. det skjedde med en bekjent av meg, hun holdt på å dø.

Anonymkode: 4a217...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei ,hvis en person reagerer såpass på dyret, kan dere dessverre ikke ha det. Han/hun kan også plutselig reagere mye mer og få allergisk sjokk. det skjedde med en bekjent av meg, hun holdt på å dø.

Anonymkode: 4a217...a47

Takk for svar

Anonymkode: 57246...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved å eksponere personen til et allergen du vet han reagerer på så vil kroppen gå med en konstant bettenelse-tilstand, og tilogmed reagere mer på andre allergener. (Selv på faste medisiner)

Feks så har jeg sett pasienter med allergi for pelsdyr, melkeprotein og pollen. Men foreldre har nektet å kvitte seg med den søte katten de har. Ungen tålte tilslutt lite mat, gikk konstant tett og hadde feber nesten hele året av og på. Så tilslutt kvittet de seg (endelig) med den katten. Og etter et par mnd (huset må jo luftes og vaskes, og klær gå noen runder i maskinen) så begynte barnet å sove om nettene, etter 6mnd slutte med astma medisiner og etter et års tid reagerte hun mindre på matallergiene og tåler snart alt. 

-Så å tro at man "likså greit" kan ha dyret blir litt naivt. Råder til å lese seg opp på allergener, kryssallergi og kroppen.

Anonymkode: 8d088...2d0

Hvorfor skal jeg lese om kryssallergi?

Anonymkode: 57246...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre man lever med dyret, jo værre blir det. 

Har selv astma og reagerer på pelsdyr, og det hadde vært 100% uaktuelt å bo i hus med et slikt dyr. Jo værre det blir jo mer reagerer jeg på alt annet i luften også. Sliter etterhvert med enkle ting som å gå ut/dra på butikken osv. Også selv om jeg går opp på max dose av alle medisinene. 

Så nei. Ikke forsøk noe slikt.

Anonymkode: d43a5...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved å eksponere personen til et allergen du vet han reagerer på så vil kroppen gå med en konstant bettenelse-tilstand, og tilogmed reagere mer på andre allergener. (Selv på faste medisiner)

Feks så har jeg sett pasienter med allergi for pelsdyr, melkeprotein og pollen. Men foreldre har nektet å kvitte seg med den søte katten de har. Ungen tålte tilslutt lite mat, gikk konstant tett og hadde feber nesten hele året av og på. Så tilslutt kvittet de seg (endelig) med den katten. Og etter et par mnd (huset må jo luftes og vaskes, og klær gå noen runder i maskinen) så begynte barnet å sove om nettene, etter 6mnd slutte med astma medisiner og etter et års tid reagerte hun mindre på matallergiene og tåler snart alt. 

-Så å tro at man "likså greit" kan ha dyret blir litt naivt. Råder til å lese seg opp på allergener, kryssallergi og kroppen.

Anonymkode: 8d088...2d0

Dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, februarprins2013 skrev:

vi har katt og sønnen har astma, det går fint :)

Alle med astma reagerer ikke på de samme tingene. Da reagerer sønnen deres vel ikke på katten. Her blir det sagt at personen får astma av pelsdyr. 

Anonymkode: d43a5...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle med astma reagerer ikke på de samme tingene. Da reagerer sønnen deres vel ikke på katten. Her blir det sagt at personen får astma av pelsdyr. 

Anonymkode: d43a5...452

Ikke alle. Og den personen er MEG

Anonymkode: 57246...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...