Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Er det noen her som har eller har hatt utenlandsk kjæreste? Hva er i såfall den største kulturelle forskjellen og utfordringen i forholdet? Jeg har ei venninne som er sammen med en utelandsk mann og har to barn med han, og hun oppfører seg som mora hans. Han har ingen utdanning og hun har høyskole. Hun omtaler han som «naut» og kommenterer alt han gjør feil. Jeg see ikke på han som noe særlig smart person men har i det siste begynt å synes synd på han, og oppfatter han som litt deprimert. Han løper rundt som en valp for å tilfredstille henne. Anonymkode: 2b588...84b
sug lut Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Det har vel ikke akkurat med hans nasjonalitet å gjøre at din venninne er ufyselig.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Jeg har kjæreste på 2 året han er fra Kosovo, men bodd i Norge i snart 30 år. Jeg merker klart kultur forskjeller, mye av hans kultur er bedre, noe ikke. Vi står likt i forholdet. Begge lager middag, rydder osv... Nå har vi begge barn fra før, men mine er enda små. Anonymkode: 4ddb3...e3f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 Jeg er gift med en mann fra India, vi har to barn sammen. Klart det er litt kulturforskjeller. De største forskjellene går på fordeling av oppgaver i hjemmet, og relasjon til slekt. Og passe på ting og tang i nærheten av andre indere,pakistanere osv. Vi har ett lykkelig ekteskap og krangler veldig skjeldent. Aldri hatt det så bra med noen, noen gang. Anonymkode: 9b9d6...74c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 Mannen til min venninne er også albaner 😕 Han har alltid hatt husarbeid og skifting av bleier når de var små, hun måtte jo tross alt amme på natta, derfor skulle hun ikke gjøre noe på dagen. Synes det er så frekkt, noe jeg også tydelig har sagt i fra om, men hun sier det er han som velger, han sier «JA» til det. Husker en gang når det ble diskusjon om skilsmisse og barnefordeling så presterte hun å si at barnevernet kommer til å gibatna til henne fordi de gjennomskuer at han ikke er smart nok til å ta seg av barna. Men å dra på fester flere ganger i mnd for så å overlate barna til han, ja det går helt greit. Anonymkode: 2b588...84b
Yellow Brick Road Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 Utfordringen her er vel ikke at kjæresten er utenlandsk, men at venninnen din oppfører seg som en drittsekk. Hvorfor vil DU ha en sånn venninne?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 Jeg har kjente henne i mange år, hun er egentlig en smart kvinne som kan gi meg mange gode råd. Barna hennes er veldig gode venner med mine barn så det binder oss sammen. Kjent henne helt siden barselgruppe. Hun er veldig god til å snakke for seg, så veldig mange ser på henne som den perfekte kone og mamma. Men jeg ser nå at flere og flere felles venner trekker seg vekk fra hebbe, samt familie av mannen, da hun snakker nedlatende om de til både mannen og barna. Samtidig sier hun til mannen at din «jævla bror» ikke er noen god onkel, og lærer barna slike ting også. Jeg har bare sett hyggelige ting med familien og har ikke opofattet de som dårlige eller som avvisende ovenfor henne. Men jeg kjenner de ikke personlig. Anonymkode: 2b588...84b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #8 Skrevet 3. januar 2018 29 minutter siden, sug lut skrev: Det har vel ikke akkurat med hans nasjonalitet å gjøre at din venninne er ufyselig. Nei det kan nok stemme, men det var hun som fikset «papirer» for han så i begynnelsen vet jeg at han ikke turte å gå fra henne. Og nå er det på grunn av ungene, slik jeg oppfatter han. Han er en veldig flink pappa og han hadde ikke klart seg en dag uten de. Anonymkode: 2b588...84b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #9 Skrevet 3. januar 2018 Så trist å lese Anonymkode: fe410...4c2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #11 Skrevet 3. januar 2018 Gift med en fra frankrike. Er små kulturforskjeller, men ikke mye. Han jobber og gjør mye hjemme. Anonymkode: 44fa0...993
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå