Gå til innhold

Får jeg sykmelding for dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ett barn som nylig har fått en diagnose og må mye på oppfølging til bup, dette er meget krevende og jeg er alene om dette siden barnet ikke har en pappa. I tillegg fikk jeg nylig vite at samboer har vært utro og ønsker at vi separeres. Jeg orker ikke vær sammen med en som har vært utro over lang tid, så jeg er enig i at jeg skal flytte. Han eier bolig så jeg må finne meg noe selv. Er rimelig utkjørt av alt og sover i tillegg dårlig. Kan en lege sykmelde meg eller må jeg bite sammen tennene og stå det over?

Anonymkode: 8185d...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sykmelder deg ☺️ Pass på deg selv, så du ikke går på en smell 💓

Anonymkode: 36467...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fylle kravenetil sykmelding må dy være for syk til å jobbe. Legen må diagnostisere deg samt foreta en funksjonsvurdering. 

Å følge barn til bup er jo ikke sykdom hos deg. Du vil uansett ha krav på fri fra arbeidet til dette. 

At du skal på boligjakt er heller ikke sykdom.

hvis du blir syk av søvnmangel kan du bli sykmeldt. Det settes da gjerne en diagnose på lettere psykisk lidelse  

 

 

 

 

 

Anonymkode: e5ea3...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvsagt. Om ikke for all evig tid så hvertfall så du får kommet deg til hektene. «Psykisk ubalanse situasjonsbetinget» eller noe heter diagnosen 

Anonymkode: 79713...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du legger det frem på rett måte så vil du nok få det.

 

klem til deg ❤️

Anonymkode: c82f1...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil helt sikkert få en sjukemelding av legen, og trenger du det synes jeg du skal ta det.

Når det er sagt; det er ikke alltid en sjukemelding når livet butter i mot er det beste for kropp og sinn. Noen ganger er faktisk det å bite tenna sammen og trå videre den beste medisin. Da har du det sosiale på plass, en pause der du gjør noe du mestrer istedenfor å kanskje bryte sammen i ensomhet.

Er det mulig å snakke med arbeidsgiver og be om fleksibilitet i en tid framover, så kan det være en like god løsning som en sjukemelding. Det kommer selvsagt an på jobb og forhold til sjef, kollegaer og trivsel, men bare nevner det som en alternativ tanke.

På BUP vil de kanskje ha noen som kan veilede deg i rettigheter iforhold til jobb i den perioden ditt barn får oppfølging :)

Ta vare på deg selv, og håper ting ser lysere ut snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Men jeg fikk sykemelding da jeg ble utsatt for seksuell trakassering på jobb. Fikk være hjemme en uke og så var jeg tilbake på jobb. Den uka gjorde at jeg fikk hentet meg inn igjen og fått ting litt på avstand. Diagnose legen satt var psykisk ubalanse situasjonsbetinget hvis jeg ikke husker helt feil. 

Anonymkode: 69d70...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får du det, her er det flere livskriser som påvirker deg. 

Anonymkode: 13da8...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke. Men jeg fikk sykemelding da jeg ble utsatt for seksuell trakassering på jobb. Fikk være hjemme en uke og så var jeg tilbake på jobb. Den uka gjorde at jeg fikk hentet meg inn igjen og fått ting litt på avstand. Diagnose legen satt var psykisk ubalanse situasjonsbetinget hvis jeg ikke husker helt feil. 

Anonymkode: 69d70...f1c

Ergo satt legen en falsk diagnose ettersom konflikt på arbeidsplassen og sosiale forhold ikke gir rett til sykepenger. Gleder meg til «kassa» blir tom...

Anonymkode: 7dec9...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ergo satt legen en falsk diagnose ettersom konflikt på arbeidsplassen og sosiale forhold ikke gir rett til sykepenger. Gleder meg til «kassa» blir tom...

Anonymkode: 7dec9...d9a

Tull. Han observerte hvordan hun hadde det, og fastslo at hun var i psykisk ubalanse. Og det er en diagnose, og det er riktig håndtert. Samme gjorde min lege både ved mobbing på arbeidsplassen, og ved ektefelles dødsfall. 

Anonymkode: 0b77c...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...