Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Jeg har tre tette gutter på 2,3 og 6 år. Vi har aldri avlastning på dem, i jula så hadde vi to sett besteforeldre rundt oss, men ingen alenetid på oss foreldre for det. Tvert i mot så ble de avskrekka, sure og stressa over hvor kaos og hektisk det er for oss. Så vi står i det mutters alene, og det er tøft- drittøft! Jeg blir så utrolig sliten og deprimert av en hel ferie med dem, de krangler, trasser, hyler, sloss og er høylytte og overaktive som gutter kan være. Var en befrielse å komme meg tilbake på jobb idag. I høstferien har jeg lyst til å ta med eldste sønnen min til syden bare oss to. Å ta med hele familien er uaktuelt, da det ikke blir en hyggelig opplevelse for noen. Bare reisen til selve feriemålet vil bli et renspekka helvete. Drømmer om å bare dra vi to da han har skoleferie mens de andre er i barnehagen en uke. Er det innafor eller dårlig gjort mot småbrødrene? Han på 2 skjønner ikke noe av det, men han på 3 vil det bli verre med. Anonymkode: d421c...bbf
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Hva med heller å bruke den uka på et kurs i barneoppdragelse slik at dere slipper å ha det sånn i årevis? Anonymkode: d8cf1...107
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med heller å bruke den uka på et kurs i barneoppdragelse slik at dere slipper å ha det sånn i årevis? Anonymkode: d8cf1...107 Frekt ! Barn trenger ikke å være uoppdragne fordi de er i farta hele tiden. Barn er barn og er forskjellige. Du derimot ville ha godt av en ukes kurs i normal folkeskikk ! Anonymkode: 1378d...111
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 Jeg syns ikke det er innenfor. Hva med og heller investere litt energi i å finne en langvarig løsning på utfordringene deres? Når det er gjort kan dere alle reise sammen. To voksne på tre barn burde da holde. Jeg har to ernergiske gutter som er tette i alder. Da yngste var to år reiste jeg alene med dem til syden. Vi hadde en flott uke. Anonymkode: 0d0e7...cac
Leverpostei Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 Jeg har dratt på ferie med min eldste flere ganger, har fire år mellom barna. Nå er yngste snart 5 år, og får også aleneturer.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 Ja, selvsagt er det greit! Flott for eldste med alenetid med deg, og du får ladet batteriene. Anonymkode: 12fb9...ac4
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med heller å bruke den uka på et kurs i barneoppdragelse slik at dere slipper å ha det sånn i årevis? Anonymkode: d8cf1...107 Jeg har faktisk vurdert det, for det funker veldig dårlig slik det er her hjemme nå. Men utenom det så var vel egentlig spørsmålet mitt om dere synes det er greit å ta med et barn alene på ferie. Dette blir nok den eneste gangen i såfall, vil ikke gjøre det når de minste blir 5-6 år. Men nå i verste småbarnsperioden har jeg ikke lyst til å dra med en toåring og treåring til syden. Det blir mer slit enn kos. Hi Anonymkode: d421c...bbf
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Reis og kos dere😁 Anonymkode: 03a2c...3d6
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 Det synes jeg absolutt du kan gjøre!! Men jeg ville nok kanskje prøvd å få til aleneturer med de to andre også etter hvert som de blir større. Anonymkode: 0536d...879
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 Absolutt! Høres ut som den beste løsningen. Dra og kos dere med god samvittighet. Da kan du få kvalitetstid med elstemann og være uthvilt når du kommer tilbake. De andre kan få sine opplevelser med deg senere. Anonymkode: f82e3...a3e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Frekt ! Barn trenger ikke å være uoppdragne fordi de er i farta hele tiden. Barn er barn og er forskjellige. Du derimot ville ha godt av en ukes kurs i normal folkeskikk ! Anonymkode: 1378d...111 Hva er frekt med det? Slik hi beskriver situasjonen kan det være lurt med noen verktøy. Anonymkode: eb8b3...a57
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, selvsagt er det greit! Flott for eldste med alenetid med deg, og du får ladet batteriene. Anonymkode: 12fb9...ac4 Er heilt enig med deg😊😊 Anonymkode: e23bf...024
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #13 Skrevet 2. januar 2018 Jeg syns det er helt greit og veldig innafor. Nå er eldste så stort at det er ikke like gøy å være med på alt det småsøskna trenger eller gjør. Jeg vet av erfaring at det er mye lettere å få den største med på ting som er mer tilpasset de små enn omvendt. Så at eldste faktisk får alenetid og en ule der dere kan gjøre ting han liker har dere godt av og det fortjener han nok. Jeg er alene med to barn, faren er såvidt inne i bilde men de har to sett med fantastiske besteforeldre. Mormor og morfar passer de gjere, uansett hva de har for planer. Farmor og farfar passer de også gjerne, men det skal helst være planlagt ett halvt år i forveien og ting må ha en plan så der er ikke ungene så ofte. Men farmor elsker å feriere, noe farfar syns er bortkasta penger såfremt ikke barnebarn skal være med. Så farmor har tatt med ungene på ferie endel ganger, både hun og ungene liker å dra med bare ett barn. De har alenetid med farmor og den hjemme har alenetid med meg. Dette er godt for oss alle og vi trenger det. Eldste har vært mer på ferie enn yngste, men det er pga at yngste vil heller være hjemme med meg. I prinsippet skal de annenhver gang, men minsta forhandler seg frem til å la storesøster dra igjen noen ganger. Unger og vi voksne er ulike, vi trenger ulike ting og alt må faktisk ikke være likt eller at alle må gjøre noe sammen hele tiden. Min frikveld det siste halvåret var julaften, da feiret ungene med farens familie. Da kunne jeg slenge beina på bordet, ta ett glass vin og nyte roen. Ingen savn etter barn, ikke trist eller ensomt, kun deilig og jeg trengte det. kos dere på ferie og samle energi begge to. Anonymkode: a5c07...b65
Nyttårs barn Skrevet 2. januar 2018 #14 Skrevet 2. januar 2018 Jeg har tatt med eldste på ferie flere ganger, 4,5 år mellom mine to barn. Vi har dratt på storbyturer som minste ikke har så mye glede av nå. Tenkte kanskje å ta med minste på tur til våren da det er skolestart til høsten og da vurderte jeg en sydentur. Bare dra du, ting trenger ikke alltid være likt og det jevner seg gjerne ut på magisk vis. Tenker også på at det er ferie for deg å dra med ett barn, men det å dra med to eller tre små ikke blir ferie i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #15 Skrevet 2. januar 2018 Gjør det. De minste vet ikke hva de går glipp av. Anonymkode: 48215...ae0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #16 Skrevet 3. januar 2018 Veldig innafor! Jeg har to barn som krangler absolutt hele tiden, Og reiser ofte bort med bare en av dem. På den måten får alle fire en rolig avslappende helg/ferie, i motsetning til et helvete som det alltid blir når tre eller fire av oss reiser sammen. Anonymkode: 52682...3a8
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #17 Skrevet 3. januar 2018 Innafor så lenge du gjør det med de andre når de er i ca samme alder. Jeg er eldre enn søsteren min, men var mye mer moden enn henne som barn. Jeg fikk aleneturer med både mamma og pappa, hun fikk ikke fordi hun var mer vilter enn meg. Tror hun fikk en tur med papp da hun var 13. Da dro de til oslo og hadde en hel dag der. Samme turen var jeg på da jeg var 9, så hun er litt bitter for at jeg, som eldst, alltid fikk godene med foreldre alene Anonymkode: 2bc60...66e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #18 Skrevet 4. januar 2018 nei ,synes ikke det, da bør du ta med alle Anonymkode: 316f8...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå