Gå til innhold

Er det noen som har en kronisk utmattelses-diagnose?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes noen som klarer å jobbe med en sånn diagnose? Eller endte dere raskt med å bli ufør? 

Jeg er snart 30 og har aldri vært i jobb. Kun i praksis via NAV. Ikke fullført videregående. Har slitt med diffuse smerter, utmattelse og depresjon siden rett før tenåra. Har vært maks uheldig med at jeg har blitt tatt lite seriøst av legene jeg har vært hos. Har nå endelig funnet drømmelegen og er i gang med grundig utredning.

Går til psykolog som her en dag nevnte uføretrygd for meg. Sa at jeg kanskje burde tenke på å søke om det, siden hverdagen min er mer enn slitsom nok uten jobb. Men jeg har forstått at dette er vanskelig å få unnvilget? Er det noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 72085...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i full jobb og har flere diagnoser og skader. Er tidvis delvis og fullt sykemeldt. Skal snart i møte med nav ang gradert ufør. 

Anonymkode: da578...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født med utmattelse sykdom. 

Søkte om unguføre i fjor, godkjent på 1 forsøk 8 mnd etter. 

Jeg hadde heller aldri jobbet, ikke klarte jeg skolen heller. 

Nav prøvde meg i jobb, 2 dager var nok for at legen og saksbehandleren i nav satte en stopper for det, og søkte uføre. 

Anonymkode: ed31d...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det er vanskeligere å bli ufør med en psykisk diagnose enn med en fysisk. Man går jo til psykolog og jobber med psyken i håp om å bli bedre, og for å få uføretrygd må helsen være permanent ødelagt.

Jeg har ME, og jeg føler ikke det var vanskelig å bli ufør, men jeg ønsket jo ikke å bli det så jeg kjempet imot med nebb og klør i flere år. Men jeg hadde vært frisk da, hadde vært i minst full jobb hele mitt voksne liv og var en aktiv og sprudlende dame, men så ble jeg veldig syk av en infeksjon, og ble aldri frisk igjen.

Når jeg først resignerte og gikk med på at ufør var det rette gikk det veldig fort. Saksbehandleren hos nav ba om nye(re) legeattester så jeg fikk time på sykehuset et par måneder senere. Attester ble levert inn, uka etter fikk jeg beskjed om å søke. Sendte uføresøknaden på en mandag, og fredag samme uke var den innvilget.

Anonymkode: ad6d1...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...