Gå til innhold

Hormonspiral, noen spørsmål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Satte inn hormonspiral i august. Hadde noen småblødninger utenom mens de to første månedene, men har alltid hatt stabil syklus på 29-32 dager. Etter at jeg fikk hormonspiral har de vart nesten i 2 uker. 

Nå er jeg på dag 36 uten å ha fått et eneste spor av blod på papir eller i trusa. Skjønner ingenting, føler jeg var så full i PMS rett før og i jula. Er det sånn at man bare helt plutselig kan miste mensen?

Jeg har også gått opp hele 10 (!!!) Kg siden jeg satte inn hormonspiralen. Aldri slitt med vekta før. Hatt stabil og fin vekt. Nå passer ikke engang klærne jeg kjøpte da jeg var høygravid med sistemann. Er det vanlig med hormonspiral å fyke sånn opp i vekt? Noe jeg kan gjøre med det?

Anonymkode: 192f1...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen kan forsvinne helt på hormonspiral ja.

Når det kommer til vekt må du bare spise mindre. Det er ikke spiralen som gir vektøkningen, men den gir for noen økt apetitt og da spiser man plutselig mer enn man pleier. Trenger ikke være så merkbart heller, om du alltid har spist når du var sulten og stoppet når du ble mett og vært normalvektig på det er det vanskelig å justere når apetitten plutselig er større enn den har vært. Da får du ikke en naturlig regulering av vekten lenger, men må begynne være obs på hva du spiser.

Anonymkode: a0df2...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...