Gå til innhold

Dårlig gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi driver og planlegger sommerferie. en venninne og jeg. Jeg har to jenter tidlig i tenårene, hun har to jenter og en gutt i samme aldersspenn. VI ville invitere med en tredje venninne med barn (gutt og jente i samme aldersspenn), men hun takket nei. Hun ville ikke utsette tenåringssønnensønnen sin for å være på ferie med så mange jenter., det ville være dårlig gjort overfor ham Det må man jo bare akseptere - det ville jo blitt bare to gutter, resten jenter og damer.

Men i ettertid har jeg tenkt at det egentlig er litt feil å tenke sånn. Disse barna kjenner hverandre godt og har vært på mange helgeturer sammen. Det virker alltid som om de koser seg - spiller fotball, slåball, kortspill, quiz, bader osv osv. Skal det være så vesentlig at de fleste er jenter? Skal ikke en gutt måtte tåle det, og kjønnet på barna man er med burde vel ikke spille så stor rolle? Eller er det spesielt nå når de er kommet i tenårene og tidlig pubertet? Skal man ta ekstra hensyn da, kanskje?
(gutten det er snakk om er omtrent midt i aldersspennet på disse barna. Den andre gutten er et par år yngre, men de kommer også godt overens)

Meninger?

Anonymkode: b2efe...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt rart å sitte å tenke at det var feil å avslå. De har bare vurdert det dit hen at ikke det var den ferien de ønsker i år. Blant annet fordi det ble veldig mye jenter der. Jeg synes ikke det er opp til deg å finne ut av om det var riktig eller galt grunnlag. 

Anonymkode: fb459...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være dårlig gjort å si nei takk til å dra på ferie med dere? De har ikke lyst. Det må være greit.

Anonymkode: acbe2...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over her,

Hvorfor sitter du å dveler over hvorvidt dette er "riktig" eller "galt"? Høres utrolig slitsomt ut å være deg...

Anonymkode: 8dbab...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun har snakket med ungene sine og de sammen har kommet frem til at de ikke orker en sånn type ferie (med en haug tenåringer) i år. At det er nesten bare jenter kan være en at grunnene til at de velger annerledes for ferien sin i år. 

Skjønner ikke helt hva som er dårlig gjort? 

Anonymkode: 2aa43...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi her.

Jeg mente ikke at det  ar dårlig gjort å ikke dra på ferie med oss!
Det er selvfølgelig helt greit hvis de ikke orker en sånn ferie med en haug tenåringer, og det er jeg overhodet ikek sur eller fornærmet over. Vi er så gode venner at det er helt greit å bare si at nei, det har vi ikke lyst til.


Det jeg lurte på er om det virkelig skal være DÅRIG GJORT mot en gutt å reise på ferie med jenter? 

Anonymkode: b2efe...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi her.

Jeg mente ikke at det  ar dårlig gjort å ikke dra på ferie med oss!
Det er selvfølgelig helt greit hvis de ikke orker en sånn ferie med en haug tenåringer, og det er jeg overhodet ikek sur eller fornærmet over. Vi er så gode venner at det er helt greit å bare si at nei, det har vi ikke lyst til.


Det jeg lurte på er om det virkelig skal være DÅRIG GJORT mot en gutt å reise på ferie med jenter? 

Anonymkode: b2efe...82f

Det kan godt være dårlig gjort å bruke årets ferie på noe som en av barna ikke har noe lyst til, ja. 

Anonymkode: acbe2...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje gutten har gitt moren beskjed om at han ikke gidder å feriere med så mange damer? Hvem vet... Jeg synes uansett du skal slutte å gruble hit og dit. Svaret er NEI. De ønsker ikke å feriere sammen med dere, ferdig med det.

Anonymkode: 0fd2e...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi igjen.

Jeg grubler ikke over den konkrete ferien og avslaget. Der bare fikk meg til å tenke på det prinsipielle ved at gutter ikke vil bære med jenter. At det skal regnes som så veldig annerledes enn å være med barn av sitt eget kjønn. Og hvordan dette tydeligvis prentes inn tidlig i livet, sånn at det følger med inn i voksenlivet og trolig inn i yrkeslivet. Hvorfor skal det være så synd på en gutt fordi han må tilbringe ferie med jenter?

Anonymkode: b2efe...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi igjen.

Jeg grubler ikke over den konkrete ferien og avslaget. Der bare fikk meg til å tenke på det prinsipielle ved at gutter ikke vil bære med jenter. At det skal regnes som så veldig annerledes enn å være med barn av sitt eget kjønn. Og hvordan dette tydeligvis prentes inn tidlig i livet, sånn at det følger med inn i voksenlivet og trolig inn i yrkeslivet. Hvorfor skal det være så synd på en gutt fordi han må tilbringe ferie med jenter?

Anonymkode: b2efe...82f

Har du vært på ferie med være menn noen gang?

Anonymkode: acbe2...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi her.

Jeg mente ikke at det  ar dårlig gjort å ikke dra på ferie med oss!
Det er selvfølgelig helt greit hvis de ikke orker en sånn ferie med en haug tenåringer, og det er jeg overhodet ikek sur eller fornærmet over. Vi er så gode venner at det er helt greit å bare si at nei, det har vi ikke lyst til.


Det jeg lurte på er om det virkelig skal være DÅRIG GJORT mot en gutt å reise på ferie med jenter? 

Anonymkode: b2efe...82f

Jeg synes ikke det er rart om en gutt ikke har lyst til å reise på ferie med bare jenter. Jeg synes det er rarere at du reagererså på det, og ikke har noen forståelse for det

Anonymkode: 194ea...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort?

Merkelig spørsmål. Dårlig gjort? Er det dårlig gjort ovenfor sønnen å takke nei til ferie med så mange jenter? Hvorfor skulle det være dårlig gjort? Sammenlignet med hva liksom?

Uansett, tenker hun følte seg «plikt invitert» eller at hun kun ble invitert slik at den gutten som alt er med skal slippe å være eneste hanen i kurven. 

Høres ut som en dårlig unnskyldning fordi hun ikke vil si sannheten da. Kanskje hun ikke kunne tenke seg å reise på ferie med dere, kanskje sønnen hennes har sagt han ikke trives med deres barn. 

Dårlig gjort er det altså ikke. 

Anonymkode: 77f27...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du vil frem til, og jeg syns ikke det er dårlig gjort overfor en gutt å reise på ferie med mest jenter/kvinner. Samtidig er det mulig han bare ikke vil, men dårlig gjort er det ikke, syns jeg😊

Anonymkode: 9875e...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi igjen.

Jeg grubler ikke over den konkrete ferien og avslaget. Der bare fikk meg til å tenke på det prinsipielle ved at gutter ikke vil bære med jenter. At det skal regnes som så veldig annerledes enn å være med barn av sitt eget kjønn. Og hvordan dette tydeligvis prentes inn tidlig i livet, sånn at det følger med inn i voksenlivet og trolig inn i yrkeslivet. Hvorfor skal det være så synd på en gutt fordi han må tilbringe ferie med jenter?

Anonymkode: b2efe...82f

Ville vel vært en del jenter som ville sagt nei takk til å dra på ferietur med masse prepubertale gutter og ei anna jente som er yngre. Er det dårlig gjort? 

Anonymkode: c8dc7...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dårlig gjort?

Merkelig spørsmål. Dårlig gjort? Er det dårlig gjort ovenfor sønnen å takke nei til ferie med så mange jenter? Hvorfor skulle det være dårlig gjort? Sammenlignet med hva liksom?

Uansett, tenker hun følte seg «plikt invitert» eller at hun kun ble invitert slik at den gutten som alt er med skal slippe å være eneste hanen i kurven. 

Høres ut som en dårlig unnskyldning fordi hun ikke vil si sannheten da. Kanskje hun ikke kunne tenke seg å reise på ferie med dere, kanskje sønnen hennes har sagt han ikke trives med deres barn. 

Dårlig gjort er det altså ikke. 

Anonymkode: 77f27...435

Hallo.

Jeg sier ikke at det er dårlig gjort å takke nei, hvor mange ganger må jeg gjenta dette!

Jeg lurer på hvorfor det er dårlig gjort å la en gutt feriere med mange jenter.

Anonymkode: b2efe...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hallo.

Jeg sier ikke at det er dårlig gjort å takke nei, hvor mange ganger må jeg gjenta dette!

Jeg lurer på hvorfor det er dårlig gjort å la en gutt feriere med mange jenter.

Anonymkode: b2efe...82f

Fordi han kanskje synes det er kjedelig å være sammen med nesten bare jenter. Hvor lenge er det snakk, 1 uke, 2 uker?

Anonymkode: 194ea...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi han kanskje synes det er kjedelig å være sammen med nesten bare jenter. Hvor lenge er det snakk, 1 uke, 2 uker?

Anonymkode: 194ea...931

Men hvorfor skal det være kjedelig? Hva er det gutter kan gjøre som ikke jenter kan?

Anonymkode: b2efe...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal det være kjedelig? Hva er det gutter kan gjøre som ikke jenter kan?

Anonymkode: b2efe...82f

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt?

Anonymkode: 194ea...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt?

Anonymkode: 194ea...931

Det er ikke bestemt. Det blir 1 eller 2 uker.

Anonymkode: b2efe...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke bestemt. Det blir 1 eller 2 uker.

Anonymkode: b2efe...82f

Da vil jeg si at det er stor forskjell på å være sammen på helgetur, enn å være sammen i opptill 2 uker. Hvor gamle er de?

Anonymkode: 194ea...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det at det blir 'for mange jenter' er en rar grunn. Men det kan jo være andre grunner som hun ikke sier noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 15 (gutten det gjelder), 14 (den andre gutten), og jentene er : 13, 14, 15 og 17.

 

Og det kan selvsagt være andre grunner til at de sier nei - håper nesten det. Skjønne rjo at det kan blir mye halloi med så mange ungdommer.

Anonymkode: b2efe...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...