Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 I går fortalte jeg min mann om mine planer om å gå. Jeg har forsøkt i lenger tid å si fra hvorfor det ikke fungerer mellom oss. Det er den klassiske problemstillingen: Jeg er alene om hus og barn mens han gjør det som passer seg mer eller mindre hele tiden. Han nekter for dette og nekter å gjøre noe med det. Derfor sa jeg nok er nok, dette kommer ikke til å vare. Svaret hans var: Nei, ikke med den innstillingen der. Ble så rasende, gikk min vei og siden har vi ikke utvekslet et ord. Han mener tydelig innstillingen min er problemet. Hvorfor skal jeg gidde å forsøke å redde dette forholdet? Anonymkode: c3ee6...660
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Men du skal jo ikke det. Han ønsker ikke å endre seg, mens du trenger endring. Start prosessen nå, finn ut hvem som skal flytte og gå i gang. Ikke la deg trekke inn i noe mer krangel eller følelsesladete greier - han er ikke en mann du skal bruke mer tid på. Han har ikke skjønt hva som må til for å være i et forhold, og han vil ikke lære det av deg. Cut your losses. Bestill mekling. Anonymkode: ee9c2...634
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 Enig med forrige taler. Hvis han ikke er villig til å faktisk være med på å dra lasset, får han skylde seg selv. Kjenner godt igjen situasjonen med å bli sittende med omtrent alt husarbeidet selv. 🙄 Finner ingen løsning... hjelper ikke hva jeg sier. Og hvem sin «innstilling» er det som er problemet da? 🙄 Anonymkode: 49257...26e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 Først må han se det du sier han også. At han ikke gjør nok. Gjør han så lite at du ikke trenger ham i det hele tatt? Eller er du bare bitter fordi du gjør mest? Anonymkode: 42eda...22b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 Si «innstillingen min endrer seg når du begynner å bidra» Anonymkode: 75241...bfa
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 Bestill time på familievernkontoret. Siden det er for mye sinne og frustrasjon til å klare snakke sammen sender du han en sms: "Min innstilling er at vi har like mye ansvar for hus, hjem, oppfølging av barn osv, men jeg må likevel ta det meste av jobben alene fordi du ikke har samme innstilling og tydeligvis mener du er fritatt fra dette ansvaret. Sånn kan jeg ikke leve, så nå har jeg bestilt time på familievernkontoret. Du må møte der xxdag kl xx" Anonymkode: e128f...7f7
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 Hadde nok blitt rasende av den kommentaren selv! Av og til er det eneste som fungerer å klikke skikkelig. Hehe. Før man tar det ned et hakk og kommuniserer rolig og åpent. Men det høres egentlig ut som at det er litt for sent for det? Anonymkode: a6ca0...799
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Hadde bedt han om å forklare hva han mener med det svaret? Anonymkode: 3a93d...013
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 Jeg tror det var lurt at du gikk i stedet for å gå inn i en stor krangel. Ring fvk i dag. Det er neste skritt. Anonymkode: adfa0...128
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 Du har allerede planer om å gå, spiller det noen rolle hva han mener er årsaken. Siden du allerede har konkludert. Anonymkode: 0d16e...37a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Først må han se det du sier han også. At han ikke gjør nok. Gjør han så lite at du ikke trenger ham i det hele tatt? Eller er du bare bitter fordi du gjør mest? Anonymkode: 42eda...22b Hæ? Anonymkode: da006...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå