Gå til innhold

Slag mot øret med håndflate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært uheldig ikveld å fått et slag mot øret og kinnet fra en ukjent person på byen. Det gjør ikke vondt, men det er luft som kommer ut av øret når jeg kniper nesa med fingrene. Det føles som det er noe i øret mitt når det egentlig ikke er noe der hvis dere skjønner. Hvis jeg hoster så hører jeg stemmen min som nesten i ekko. Jeg hører jo forsatt men ikke på samme måte før slaget. Dette skjedde for drøyt en time siden. Ringte legevakten, sa til meg ta en Paracet og se det ann til i morgen og ring eventuelt fastlegen. Ble også anbefalt å ikke blåse luft ut fra øret. Jeg er livredd for at jeg har fått en skade i øret mitt og mistet hørsel.

Anonymkode: 9095b...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vært uheldig ikveld å fått et slag mot øret og kinnet fra en ukjent person på byen. Det gjør ikke vondt, men det er luft som kommer ut av øret når jeg kniper nesa med fingrene. Det føles som det er noe i øret mitt når det egentlig ikke er noe der hvis dere skjønner. Hvis jeg hoster så hører jeg stemmen min som nesten i ekko. Jeg hører jo forsatt men ikke på samme måte før slaget. Dette skjedde for drøyt en time siden. Ringte legevakten, sa til meg ta en Paracet og se det ann til i morgen og ring eventuelt fastlegen. Ble også anbefalt å ikke blåse luft ut fra øret. Jeg er livredd for at jeg har fått en skade i øret mitt og mistet hørsel.

Har dessverre ingen råd angående hørselen, men har du mulighet til å finne ut hvem vedkommende som slo deg er? Han/hun må absolutt anmeldes! Faktisk bør du kontakte politiet med én gang, forhåpentligvis kan de etterforske. Dette er alvorlig blind vold. Håper utfallet ikke blir alvorlig.

Anonymkode: 38e91...a47

Skrevet

Høres ut som du har fått sprukket trommehinnen. Ta deg en tur til lege å få sjekket dette i morga. Samt unngå å få vann inn i fare for infeksjon til det har grodd. Bruk noe for å tette hvis du skal i bassenget ol. 

Anonymkode: 5e449...0cd

Skrevet

Du er nok skadet, men ikke sikkert det blir permanent. Søk lege, og anmeld personen! 

Anonymkode: b82c9...a62

Skrevet

Jeg hadde samme symptomer da trommehinnen sprakk etter en ørebetennelse, ubehaget varte noen uker faktakisk. Høy lyd var ubehagelig og det skurrer liksom inni der. 

Du må ikke blåse i øret, og kontakt lege for å sjekke 

Saken bør også anmeldes selv om du ikke vet hvem personen var. Om du får arrvev på trommehinnen og permanente skader kan det være greit med en anmeldelse pga forsikring, erstatning og slike ting 

Anonymkode: 4d604...a32

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som du har fått sprukket trommehinnen. Ta deg en tur til lege å få sjekket dette i morga. Samt unngå å få vann inn i fare for infeksjon til det har grodd. Bruk noe for å tette hvis du skal i bassenget ol. 

Jeg har fått bestilt time hos fastlegen, skal inn til legen overimorgen. Men om trommehinnen har sprukket betyr det at jeg ikke kommer til å høre som før med det det øret da? Hva gjør legen for å sjekke dette? Må man ikke til øre nese hals lege?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde samme symptomer da trommehinnen sprakk etter en ørebetennelse, ubehaget varte noen uker faktakisk. Høy lyd var ubehagelig og det skurrer liksom inni der. 

Du må ikke blåse i øret, og kontakt lege for å sjekke 

Saken bør også anmeldes selv om du ikke vet hvem personen var. Om du får arrvev på trommehinnen og permanente skader kan det være greit med en anmeldelse pga forsikring, erstatning og slike ting 

Huff- det er ingen høy lyd i øret. Det bare føles og kjennes som det er noe som har tettet øret mitt hvis det du skjønner? Når jeg snakker så hører jeg stemmen på en helt annen måte en ellers. Vet ikke hvordan jeg skal forklare. Men når jeg tetter nesa og blåser luft ut av øret så er det en høy lyd som kommer «akkurat slik flyet høres når den flyr» til slutt kommer det en pipe lyd. Det er helt forferdelig om jeg har blitt døv på øret :(

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er nok skadet, men ikke sikkert det blir permanent. Søk lege, og anmeld personen! 

Ja personen skal anmeldes. Selv om jeg ikke aner hvem denne idioten er.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff- det er ingen høy lyd i øret. Det bare føles og kjennes som det er noe som har tettet øret mitt hvis det du skjønner? Når jeg snakker så hører jeg stemmen på en helt annen måte en ellers. Vet ikke hvordan jeg skal forklare. Men når jeg tetter nesa og blåser luft ut av øret så er det en høy lyd som kommer «akkurat slik flyet høres når den flyr» til slutt kommer det en pipe lyd. Det er helt forferdelig om jeg har blitt døv på øret :(

Det var ingen høy lyd i øret mitt heller, men høye lyder var ubehagelig å høre, altså om noen ropte høyt i nærheten av meg e.l.

Om trommehinnen sprekker gror den sammen igjen og som regel blir hørselen helt som før, men om det blir arrvev der kan det bli noe nedsatt hørsel.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått bestilt time hos fastlegen, skal inn til legen overimorgen. Men om trommehinnen har sprukket betyr det at jeg ikke kommer til å høre som før med det det øret da? Hva gjør legen for å sjekke dette? Må man ikke til øre nese hals lege?

Han kikker inn med otoskop. Helt smertefritt. Trommehinna gror igjen, jeg har hatt hull på min ene så mye som 6 ganger... Hadde mange ørebetennelser som barn, og da sprakk den. Men har normal hørsel i dag.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han kikker inn med otoskop. Helt smertefritt. Trommehinna gror igjen, jeg har hatt hull på min ene så mye som 6 ganger... Hadde mange ørebetennelser som barn, og da sprakk den. Men har normal hørsel i dag.

Presisering: jeg vet at jeg har normal hørsel, fordi alle på min arbeidsplass blir hørselstestet av bedriftslegen hvert 3.år (vi MÅ ha god hørsel i mitt yrke).

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Presisering: jeg vet at jeg har normal hørsel, fordi alle på min arbeidsplass blir hørselstestet av bedriftslegen hvert 3.år (vi MÅ ha god hørsel i mitt yrke).

Jeg håpe jeg har flaks som deg og at det ikke blir noe nedsatt hørsel. Men jeg forstår ikke hvorfor kommer det så voldsomt mye luft når jeg kniper nesa med fingrene? Er det som er tegn på sprukket trommehinne?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håpe jeg har flaks som deg og at det ikke blir noe nedsatt hørsel. Men jeg forstår ikke hvorfor kommer det så voldsomt mye luft når jeg kniper nesa med fingrene? Er det som er tegn på sprukket trommehinne?

Du må slutte med det, det er en belastning på et såret øre!

Om det er hull på trommehinnen ser legen det når han titter inn der.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må slutte med det, det er en belastning på et såret øre!

Om det er hull på trommehinnen ser legen det når han titter inn der.

Prøver, gjør det egentlig kunn i håp om at det skal bli vanlig igjen :/

Skrevet

Prøver, gjør det egentlig kunn i håp om at det skal bli vanlig igjen :/

Det tar lenger tid før det blir vanlig igjen om du holder på sånn, du må la det skadede området få ro. 

Et sår gror ikke om du pirker på det vet du...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det tar lenger tid før det blir vanlig igjen om du holder på sånn, du må la det skadede området få ro. 

Et sår gror ikke om du pirker på det vet du...

Ja sant! Noen som vet hvor langt tid det tar før det blir vanlig igjen?

Skrevet

Hva med å prøve å Google sprukket trommehinne? 

Skrevet

Sprukket trommehinne gjør som oftes svært vondt. Jeg har sprukket den mange ganger. Det i kombinasjon med flere dren gjør at jeg har lett nedsatt hørsel i dag og bruker høreapparat. Jeg kan selvsagt ikke si noe sikkert, men kan ikke tenke meg til at eventuelt én gang gir deg nedsatt hørsel. Men få gjerne en lege til å kvikke i øret selv om de ikke kan gjøre så mye. Da får du samtidig dokumentert skaden

Anonymkode: 799ee...cb3

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sprukket trommehinne gjør som oftes svært vondt. Jeg har sprukket den mange ganger. Det i kombinasjon med flere dren gjør at jeg har lett nedsatt hørsel i dag og bruker høreapparat. Jeg kan selvsagt ikke si noe sikkert, men kan ikke tenke meg til at eventuelt én gang gir deg nedsatt hørsel. Men få gjerne en lege til å kvikke i øret selv om de ikke kan gjøre så mye. Da får du samtidig dokumentert skaden

Anonymkode: 799ee...cb3

Jeg har ikke vondt, det er heller mer ubehagelig, at jeg ikke hører så godt med vestre øre og at det er en dott der liksom. Leste på forskjellige forum at man kan fakstisk bare blåse ut lufta å øret vil bli normal igjen når den dotten forsvinner. Men samtidig sier mange inne her at man ikke skal gjøre det. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vondt, det er heller mer ubehagelig, at jeg ikke hører så godt med vestre øre og at det er en dott der liksom. Leste på forskjellige forum at man kan fakstisk bare blåse ut lufta å øret vil bli normal igjen når den dotten forsvinner. Men samtidig sier mange inne her at man ikke skal gjøre det. 

Det er ikke direkte gjennomgang ut av øregangen, kun hvis trommehinna er sprukket. Og da nytter det ikke å blåse den frisk. Den må gro, på samme måte som andre sår og flenger.

Skrevet

da har jeg vært hos både fastlege og øre nese hals spesielt. Fastlegen så med en gang at jeg hadde hull i trommehinna, han sa det var betent og at det var litt blod. Men det har aldri lekket veske eller blod fra øret mitt. Når jeg dusjet fikk jeg vann i øret å dermed gjorde det veldig vondt. Fastlegen skrev ut antibiotika (pencelin) til meg, men mente at jeg ikke trengte å ta det om jeg fikk time hos øre Spesialisten på dagen (som jeg fikk) spurte spesialisten om jeg skal ta antibiotika som fastlege har skrevet ut han sa nei. 

Fikk også beskjed om at dette kan ta opp til 1 år før det huller lukker seg igjen? Seriøst? Jeg føler meg halvdøv på øret mitt:( og i tillegg sa han at om ikke den lukket seg måtte man operere:( 

Skrevet

Noen som har erfaring med at den lukker seg tidligere enn 1 år?

Skrevet

Noen som har erfaring med at den lukker seg tidligere enn 1 år?

Tok nærmere 3 mnd for meg.

Var verst til å begynne med, også ble det sakte men sikkert bedre og bedre. Men jeg hørte alle lyder som gjennom en skurrende/sprengt høytaler i mange uker og det var skikkelig ubehagelig og slitsomt.

Skrevet

Jeg har sprukket trommehinnen mange ganger. Går seg som regel til ila et par tre uker. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tok nærmere 3 mnd for meg.

Var verst til å begynne med, også ble det sakte men sikkert bedre og bedre. Men jeg hørte alle lyder som gjennom en skurrende/sprengt høytaler i mange uker og det var skikkelig ubehagelig og slitsomt.

Det er akkurat sånn jeg føler det som du beskriver. Helt forferdelig! Jeg håper at den lukker av seg selv, og på kort tid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...