Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Noen som kan hjelpe? Anonymkode: ac660...2a4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Les om hva turbulens faktisk er. Snakk med en pilot, så han kan fortelle deg om oppbyggningen av flyet. Ta et flyskrekk kurs. Anonymkode: e751c...417
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Les om hva turbulens faktisk er. Snakk med en pilot, så han kan fortelle deg om oppbyggningen av flyet. Ta et flyskrekk kurs. Anonymkode: e751c...417 Støtter dette. Jeg bruker å minne meg selv på to ting - ingen ville vært pilot eller flykabinpersonale om turbulens var veldig farlig, og hvor morsomt jeg syntes det var da jeg var lita å kjenne sug i magen. Så passer jeg bare på å ha setebeltet på hele tiden mens jeg sitter i tilfelle det skulle bli kraftigere turbulens. Anonymkode: 5f05c...f6f
Anniedoug Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 Til tider sliter jeg med flyangst, men med svigerfamilie på andre siden av jorden må jeg bare jobbe meg gjennom det. I de verste periodene mine foretrekker jeg å sitte i stolen med belte på. Jeg setter på musikk eller ordbok for å distrahere hjernen. Kommer det turbulens pleier jeg å lukke øynene og kjenne hvordan flyet danser i vinden. Jeg ser for meg at vinden er som bølgene på havet og gjentar til meg selv at den turbulensen jeg kjenner er luft som holder flyet oppe. Har samtidig fokus på å puste med magen og minner meg selv om at frykt er bare en følelse og ikke farlig i seg selv
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 Musikk på ørene og lese en god bok. Da skvetter jeg bare litt her og der (skvetter som i «rykker til», ikke tisser) Anonymkode: 7771d...7c2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 Tusen takk for alle svar. Dere er god. 😍😍 Anonymkode: ac660...2a4
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Jeg var redd for å fly før, og har flydd i mye turbulens opp igjennom årene . En fortalte meg en gang at jeg skulle tenke på det som tog som ristet. Og det hjalp. Nå sliter jeg ikke med å fly lenger , annet enn at jeg ikke er så glad i å sitte så trangt. Det er trygt å fly, har til gode å høre om alvorlig ting som har skjedd i Norden . Anonymkode: 9f8a8...417
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Sobril🙊 Anonymkode: 5f7ed...9e8 Jepp Anonymkode: 66b27...a33
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Sobril🙊 Anonymkode: 5f7ed...9e8 Hvor får man tak i? Anonymkode: ac660...2a4
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 Jeg lukker øynene og ser for meg at jeg kjører buss på en humpete grusvei🤣 er ikke alltid det fungerer men som oftest klarer jeg det. Ellers hjalp det når jeg fikk vite hvor få flyulykker det faktisk er, i forhold til hvor mange flyvninger det er pr. år. Det er jo faktisk farligere å kjøre bil, gå ned en trapp osv. Dersom angsten er skikkelig ille kan man få resept på angstdempenede av legen. Anonymkode: 7f38d...435
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lukker øynene og ser for meg at jeg kjører buss på en humpete grusvei🤣 er ikke alltid det fungerer men som oftest klarer jeg det. Ellers hjalp det når jeg fikk vite hvor få flyulykker det faktisk er, i forhold til hvor mange flyvninger det er pr. år. Det er jo faktisk farligere å kjøre bil, gå ned en trapp osv. Dersom angsten er skikkelig ille kan man få resept på angstdempenede av legen. Anonymkode: 7f38d...435 Takk for tips 😘 Anonymkode: ac660...2a4
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #13 Skrevet 2. januar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var redd for å fly før, og har flydd i mye turbulens opp igjennom årene . En fortalte meg en gang at jeg skulle tenke på det som tog som ristet. Og det hjalp. Nå sliter jeg ikke med å fly lenger , annet enn at jeg ikke er så glad i å sitte så trangt. Det er trygt å fly, har til gode å høre om alvorlig ting som har skjedd i Norden . Anonymkode: 9f8a8...417 Takk 😍 Anonymkode: ac660...2a4
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #14 Skrevet 2. januar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Les om hva turbulens faktisk er. Snakk med en pilot, så han kan fortelle deg om oppbyggningen av flyet. Ta et flyskrekk kurs. Anonymkode: e751c...417 Takk 😍 Anonymkode: ac660...2a4
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #15 Skrevet 2. januar 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor får man tak i? Anonymkode: ac660...2a4 Fastlegen din. Men i mitt tilfelle hjalp det ikke så mye. Kroppen slappet mer av, men tankene og redselen var der fortsatt. Og det hjalp heller ikke på kvalmen og brekningene jeg alltid får. Nå har jeg forsåvidt aldri opplevd skikkelig turbulens heller, men frykten min starter når jeg nærmer meg flyplassen. Sist jeg fløy hjalp det veldig at de jeg reiste med underholdt meg. Anonymkode: 728bc...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå