Gå til innhold

Flere som har barn som er klare for skolehverdag igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det 2 som kjeder seg og kan nesten ikke vente med kompiser og vennebesøk igjen. De har hatt det morro i julen men nå er de veldig klare for hverdagen igjen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her er det 2 som kjeder seg og kan nesten ikke vente med kompiser og vennebesøk igjen. De har hatt det morro i julen men nå er de veldig klare for hverdagen igjen. 

Nei altså, de liker jo å være hjemme med oss og ha fri. De koser seg med juleferie. Aking, lek i snøen, lek inne, spille spill, lese og se på de nye tingene de fikk til jul. De er ikke oppdratt slik at de kjeder seg om de har noen dager fri. De greier jo å finne på noe og underholde seg selv og hverandre. Og nå i julen når vi voksne har fri leker jo vi også mye med dem. Og venner er da ikke vekk om det er ferie? Eller ses de kun på skolen??

Tror barna dine trenger bli flinkere til å aktivisere seg selv og bruke fantasien til å finne på ting. Gå til venner om de ikke greier finne på noe annet. Også kan jo du være litt med dem?

Anonymkode: aa89c...2f7

Skrevet

Nei, her er vi ikke klar noen av oss🙈 vi har kost oss med familie og venner og ungene går jo på besøk til hverandre selv om det er ferie? 

Skrevet
Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Nei, her er vi ikke klar noen av oss🙈 vi har kost oss med familie og venner og ungene går jo på besøk til hverandre selv om det er ferie? 

Her er det veldig mye fokus på familie i julen, (generelt blant alle) så ungene her har ikke sett så mye til vennene sine i julen. De koser seg veldig hjemme, heldigvis, men er også snart klar for å ta fatt på hverdagen (heldigvis). 

Skrevet

Her er det ingen unger som vil tilbake til hverdagen. Venner har gått inn og ut av huset. Alle har kost seg med god mat og sene kvelder. Jeg derimot gleder meg litt til å begynne på jobb igjen. 

Skrevet

Her kom akkurat tre gutter inn døren helt røde i kinnene etter lek i snøen, nå sitter de i TV-stua og spiser nystekte pizzahorn og drikker julebrus. Tror alle elsker å ha fri og være sammen uten å tenke på skole og trening. Så nei, ingen som lengter til skolen overhode her tror jeg...

Skrevet

Her har ungene vært hos far( der kjenner de ikke så mange) og ellers er de fleste kompisene som bor her reist vekk i julen eller har fokus på familie osv. Mange feirer i utlandet og er borte hele julen. I hverdagen lekes det med venner daglig og de løper inn og ut hos hverandre. De har for all del godt av å kjede seg også, selv om vi har hatt en aktiv jul med masse aktiviteter. 😊 hi

Skrevet

JEG er klar, men ungene tror jeg ikke er klar 😅 

Anonymkode: 52378...9fc

Skrevet

Nei, ingen av oss er klare🙁 Her har vi vært med både venner og familie, badeland, ski og skøyter. Så utrolig gøy og deilig å ha tid til å gjøre aktiviteter sammen. 

Etter noen timer ute er det deilig å slappe av med en bok eller et spill. For ikke å glemme late morgener.. denne uken har virkelig gått altfor fort..

Anonymkode: a6365...77f

Skrevet

Nope. Alle tre storkoser seg med fri. De liker godt skole alle sammen men godt med fri.  Venner er de med selv om de har fri. Dine har vel venner utenom skolen??

Anonymkode: 392aa...2f5

Skrevet

Egentlig ikke så klar for hverdagen som vi trodde vi kom til å være...

Anonymkode: 9dda7...dd7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nope. Alle tre storkoser seg med fri. De liker godt skole alle sammen men godt med fri.  Venner er de med selv om de har fri. Dine har vel venner utenom skolen??

Selvsagt har de venner utenom skolen 😊 se mitt svar lenger opp. Hi

Skrevet

Slett ikke. Blir en bratt start fra å legge seg i to-tretida og sove til ett. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei altså, de liker jo å være hjemme med oss og ha fri. De koser seg med juleferie. Aking, lek i snøen, lek inne, spille spill, lese og se på de nye tingene de fikk til jul. De er ikke oppdratt slik at de kjeder seg om de har noen dager fri. De greier jo å finne på noe og underholde seg selv og hverandre. Og nå i julen når vi voksne har fri leker jo vi også mye med dem. Og venner er da ikke vekk om det er ferie? Eller ses de kun på skolen??

Tror barna dine trenger bli flinkere til å aktivisere seg selv og bruke fantasien til å finne på ting. Gå til venner om de ikke greier finne på noe annet. Også kan jo du være litt med dem?

For et svar... Skikkelig ovenfra og nedad holdning. Du drar en del slutninger og dømmer ferien til HI basert på veldig lite informasjon.

Anonymkode: 081ff...846

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt ene barn har ikke noe særlig med venner utenom skolen pga mobbing. Tror nok det er vanligere enn mange liker å innrømme.

Skrevet
20 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jepp, og det i bøtter og spann. Og med overnatting. Har hatt unger sovende hos venner to netter og andre sovende her to netter, og det er jo det fine med langfri, de kan fjase halve natta og sove når de vil.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et svar... Skikkelig ovenfra og nedad holdning. Du drar en del slutninger og dømmer ferien til HI basert på veldig lite informasjon.

Javel...? Hi sier at ungene kjeder seg fordi de har fri... Og du mener jeg baserer svaret mitt på hva da? Er du hi i anonym utgave? 

Skrevet

De vil ha lengre ferie. Jeg syns det er delig med ferie

Anonymkode: 06a87...563

Skrevet

Absolutt ikke! Hverdager er det nok av, julekos og fri er det en kort periode som gjerne skulle vart lenger for vår del.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel...? Hi sier at ungene kjeder seg fordi de har fri... Og du mener jeg baserer svaret mitt på hva da? Er du hi i anonym utgave? 

Nei.

Skrevet

Vi er ikke klar. Har vært helt fantastisk med juleferie. 

Anonymkode: 41153...804

Skrevet

Ikke klar i det hele tatt noen av oss. Elsker ferie med sene kvelder og late morgener hele gjengen her😊

Anonymkode: a2ead...d88

Skrevet

Her er de helt klare for barnehagen og skolen, selv om det har vært mye aking, leking med venner, familiebesøk,  god mat og lite stress i jula. 

Anonymkode: 377c2...520

Skrevet

Her er de veldig glad for at det er enda noen dager med fri :)

Her har det heldigvis vært venner å leke med i ferien også, så de har vært på overnatting, hatt overnatting, vær på kino med venner, hatt med venner på badeland osv så i år har det vært lite tid til å kjede seg.

Eneste er 13-åringen, han har ikke hatt så mange å være sammen med i jula fordi begge hans bestekompiser har hatt pappajul utenbys, men nå er de hjemme igjen så nå blir det et par dager sammen med dem før det er skolestart på torsdag.

Anonymkode: 51808...0ee

Skrevet

Har ikke dere vært bortreist nå nettopp? Man kan vel ikke kjede seg rett etter man har kommet hjem fra ferie? Når de i tillegg har vært hos far i jula og omtrent ikke vært hjemme så bør de jo klare å finne på litt?

mulig de kjeder seg fordi dere avsluttet julen litt tidlig? De fleste er i julemodus ennå og da er man ikke klar for hverdag igjen på samme måte som de som alt har begynt hverdagen.

her er vi ikke klar. Har hatt mye sykdom i jula, og de fleste planer blitt delvis/helt avlyste, men ungene har funnet roen og akkurat nå pusler de på gulvet!

Anonymkode: 219a3...36e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...