Gå til innhold

Miljøsvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så stas å skryte av alle reisene sine her på DIB, jo lenger jo bedre og det er ekstra stas hvis man reiser tross småbarn.

Å reise med fly er veldig forurensende, mye værre enn å kaste linser i do eller bruke sminke med glitter. Men det nevnes ALDRI, fordi man ikke vil gi opp luksuslivet sitt. Hyklere og miljøsvin!

Anonymkode: e77e6...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt nytt år til deg også 🎉

Anonymkode: d6ed7...f07

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så stas å skryte av alle reisene sine her på DIB, jo lenger jo bedre og det er ekstra stas hvis man reiser tross småbarn.

Å reise med fly er veldig forurensende, mye værre enn å kaste linser i do eller bruke sminke med glitter. Men det nevnes ALDRI, fordi man ikke vil gi opp luksuslivet sitt. Hyklere og miljøsvin!

Jeg er faktisk enig med deg. Selv om jeg reiser av og til selv og gjør mye annet som ikke er optimalt, skille jeg ønske vi hadde hatt en personlig forurensningskvote slik at vi i tillegg til å ha penger å betale med måtte ta av kvoten vår til alt vi gjør som forurenser.

Da ville vi måtte tenke over hvordan vi lever. De som godtok å bo tett, spise lite kjøtt osv ville ha mulighet til å reise. De som prioriterte stort hus, mye kjøring, kjøtt hver dag osv ikke ville ha muligheten til det.

Anonymkode: 3a3b0...276

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk enig med deg. Selv om jeg reiser av og til selv og gjør mye annet som ikke er optimalt, skille jeg ønske vi hadde hatt en personlig forurensningskvote slik at vi i tillegg til å ha penger å betale med måtte ta av kvoten vår til alt vi gjør som forurenser.

Da ville vi måtte tenke over hvordan vi lever. De som godtok å bo tett, spise lite kjøtt osv ville ha mulighet til å reise. De som prioriterte stort hus, mye kjøring, kjøtt hver dag osv ikke ville ha muligheten til det.

Anonymkode: 3a3b0...276

Takk! Tonen i innlegget mitt er skarp, fordi det er svært frustrerende at flyreiser utelukkende beskrives som et gode og man skryter av hvor heldig man er fordi man har muligheten til å få nye opplevelser. Sannheten er at det har en høy pris. Skulle ønske det var mer miljøvennlig å fly, men det er det ikke. Så vi må ta ansvar og tørre å snakke om det.

Hi

Skrevet

Lykke til HI, du sprekker aldri den bobla!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...