Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Jeg var på nyttårsmiddag hos en venninne, sammen med hennes kjæreste og en kompis av henne - jeg kjente ingen av dem fra før, hadde bare møtt dem såvidt. Jeg er relativt stille av meg, spesielt med folk jeg ikke kjenner, men jeg tar meg alltid litt sammen for å være helt fraværende..hehe. Uansett, selv om jeg følte under hele kvelden at jeg var med, pratet og var tilstede, så har jeg aldri fått så mange kommentarer på hvordan de oppfattet meg, som veldig rolig, avbalansert, "flink pike", ordentlig....samt mange kommentarer på at det var bra at jeg slapp meg litt løs (fordi jeg drakk et par glass vin), at det var interessant med sånne introverte og lure-sjenerte mennesker som meg... Uansett, jeg ble litt satt ut innimellom men valgte å tenke at dette er meg, jeg sitter ikke og underholder andre hele kvelden, det får noen andre gjøre...men jeg lytter, er med, og snakker når jeg virkelig har noe å si. Jeg har brukt mange år på å prøve å være denne utadvendte personen som jeg ikke er...men nå tenker jeg at jeg bare må være meg selv og akseptere det. Så får folk tenke hva de vil. Men hallo, hvordan i huleste tillater folk seg å kommentere på den måten ?? Det var aldri spydig eller slemt, men hadde dette vært for noen år siden så hadde jeg følt meg skikkelig deppa etterpå. Det er sjelden noen som sier slike ting om disse utadvendte menneskene som tar mye plass og som skravler i vei, disse snakkes det om ofte bak ryggen føler jeg om at de er masete eller prater for mye....men til folk som er stille av seg, så er det liksom fritt fram. Eller??? Anonymkode: 9893c...918
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 På samme måte som tynne tror at det er kun de som får kommentarer på vekt. Nei, deg stemmer ikke. Jeg er utadvendt og skravlete, det kommenteres ofte og jeg opplever det ikke positivt. Mye fordi jeg har blitt påført mye skam for personligheten min i oppveksten. Likevel, så er det vel påvist at å være utadvendt er et fortrinn i arbeidslivet, så sier ikke at introverte ikke har flere utfordringer. Anonymkode: c4e55...34d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Er det noe det ok å si i et selskap utenom å kommentere været? Anonymkode: e3757...1d3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 Og vi viderefører fenomenet fra 2017 til 2018. Folk blir jo støtt av alt i dag. Det er helt normalt å kommentere personlighet så lenge det er i positive vendinger. Ikke mye og gjentatte ganger, men noe man kan kommentere. Jeg kan fint si til folk at jeg liker deres vesen, personlighet. At det er deilig med sånn eller slik. Anonymkode: 36ba7...fba
Pobie Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 (endret) Uansett hvordan man vrir og vender på det er det frekt å kommentere andre sin personlighet, og spesielt i sosiale lag og spesielt foran en hel gruppe. Hvis man vil si noe om noens personlighet, tar man det privat med personen det gjelder. Selvfølgelig er det flaut å bli kommentert foran en hel gruppe, og spesielt hvis man er stille av seg og plutselig får alles øyne på seg. Det er ikke positivt å påpeke at noen er veldig stille, sjenert, osv. Og "lure-sjenert"?? Som i at noen sitter og later som om det er sjenerte? Det er rett og slett en fornærmelse og helt utrolig frekt. Og dette gjelder selvfølgelig andre veien, man kommenterer selvfølgelig ikke at noen prater veldig mye. Da har man gått tom for ting å prate om altså. Endret 1. januar 2018 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 56 minutter siden, Pobie skrev: Uansett hvordan man vrir og vender på det er det frekt å kommentere andre sin personlighet, og spesielt i sosiale lag og spesielt foran en hel gruppe. Hvis man vil si noe om noens personlighet, tar man det privat med personen det gjelder. Selvfølgelig er det flaut å bli kommentert foran en hel gruppe, og spesielt hvis man er stille av seg og plutselig får alles øyne på seg. Det er ikke positivt å påpeke at noen er veldig stille, sjenert, osv. Og "lure-sjenert"?? Som i at noen sitter og later som om det er sjenerte? Det er rett og slett en fornærmelse og helt utrolig frekt. Og dette gjelder selvfølgelig andre veien, man kommenterer selvfølgelig ikke at noen prater veldig mye. Da har man gått tom for ting å prate om altså. Og akkurat som om man blir mindre sjenert av å få sånne kommentarer av folk man ikke engang kjenner. Lurer på hva sånne folk tenker på Anonymkode: db9c1...b64
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 Hva slags mennesker var du sammen med, da? Unge eller gamle? Husmødre eller professorer? For meg høres ikke dette ut som et dannet selskap. Jeg syns ikke det er innafor å snakke om de tilstedeværende og analysere eller sette merkelapper på dem. Anonymkode: 3dc64...7ad
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 Jeg forstår deg godt. For noen år siden var jeg nyansatt i et lite firma. Etter noen få uker var det julebord. De andre hadde jobbet der i årevis og var en sammensveiset gjeng som det for meg som er introvert var vanskelig å komme inn i. Men jeg prøvde virkelig. Under julebordmiddagen utbrøt plutselig en av kollegaene min "Jeg bare haaaater folk som er så stille! Ikke noe personlig altså Maria (meg), men jeg bare haaaater når folk er så stille!" Verste jeg har opplevd i jobbsammmenheng noen gang. Lurer fremdeles på hva hun prøvde å oppnå med kommentaren, om det ikke var for å drite meg ut. Anonymkode: a0168...bea
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Og vi viderefører fenomenet fra 2017 til 2018. Folk blir jo støtt av alt i dag. Det er helt normalt å kommentere personlighet så lenge det er i positive vendinger. Ikke mye og gjentatte ganger, men noe man kan kommentere. Jeg kan fint si til folk at jeg liker deres vesen, personlighet. At det er deilig med sånn eller slik. Anonymkode: 36ba7...fba Enig. Det er et kompliment. Hadde blid glad for å fått flere slike selv. Anonymkode: 27220...2b1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår deg godt. For noen år siden var jeg nyansatt i et lite firma. Etter noen få uker var det julebord. De andre hadde jobbet der i årevis og var en sammensveiset gjeng som det for meg som er introvert var vanskelig å komme inn i. Men jeg prøvde virkelig. Under julebordmiddagen utbrøt plutselig en av kollegaene min "Jeg bare haaaater folk som er så stille! Ikke noe personlig altså Maria (meg), men jeg bare haaaater når folk er så stille!" Verste jeg har opplevd i jobbsammmenheng noen gang. Lurer fremdeles på hva hun prøvde å oppnå med kommentaren, om det ikke var for å drite meg ut. Anonymkode: a0168...bea Den kommentaren var noe helt annet, og virkelig ikke grei... Anonymkode: 27220...2b1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva slags mennesker var du sammen med, da? Unge eller gamle? Husmødre eller professorer? For meg høres ikke dette ut som et dannet selskap. Jeg syns ikke det er innafor å snakke om de tilstedeværende og analysere eller sette merkelapper på dem. Anonymkode: 3dc64...7ad Dannet selskap. Hahah Anonymkode: 275b3...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå