Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 etter dobesøk.. Har lagt merke til at samboer ikke vasker seg på hendene etter at han har vært på do... Hvordan si fra om dette på en grei måte? Badet er nært soverommet vårt og jeg hører veldig godt inn dit.. Synes det er ekkelt å ikke vaske seg etter dobesøk.. Anonymkode: 6d391...297
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Den greieste måten er å si det rett ut. Ingen dikedarier eller gå rundt grøten. Du skulle sett annsiktsutrykket til min 12 åring da hun på flyplasstoalettet oppdaget at en voksen dame som ikke vasket fingrene sine etter en lang flyreise og så dobesøk. Urk. Hun så da heller ikke at neste dame som kom ut fra toalettet før det ble min tur heller ikke vasket fingrene sine. Jeg bare så de for meg der de etterpå skulle i taxfri butikken og ta på varene der Anonymkode: 38182...52b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Ikke gå rundt grøten, si det rett ut Anonymkode: 80622...ad7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 Har du ikke lagt merke til det før? Anonymkode: e2b95...05f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 "Hvorfor vasker du ikke hendene dine?" Så enkelt. Jeg hadde nektet å bo med en som ikke hadde hygienen på plass. Anonymkode: 1b5f7...046
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 Hadde kjøpt inn ny håndsåpe og spurt(rett etter neste dobesøk) om han syntes den var god kommer nok med god duft på hendene neste gang. Anonymkode: 4585a...a67
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 Det er ikke så lenge siden jeg la merke til det nei.. Vet ikke om det er hver gang han er på do. Tror kanskje det bare er på morgenen at han er sløv og ikke gidder.. Men ja det er ekkelt og jeg får bare si det rett ut Anonymkode: 6d391...297
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde kjøpt inn ny håndsåpe og spurt(rett etter neste dobesøk) om han syntes den var god kommer nok med god duft på hendene neste gang. Anonymkode: 4585a...a67 Tror du virkelig at det funker? Jeg tror heller han sier at joda, god den. Men kommer nok ikke til å tenke at det er et hint til han Anonymkode: 80622...ad7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Den greieste måten er å si det rett ut. Ingen dikedarier eller gå rundt grøten. Du skulle sett annsiktsutrykket til min 12 åring da hun på flyplasstoalettet oppdaget at en voksen dame som ikke vasket fingrene sine etter en lang flyreise og så dobesøk. Urk. Hun så da heller ikke at neste dame som kom ut fra toalettet før det ble min tur heller ikke vasket fingrene sine. Jeg bare så de for meg der de etterpå skulle i taxfri butikken og ta på varene der Anonymkode: 38182...52b Jeg spriter ofte hendene mine i slike situasjoner. Har litt håndsprit i veska og spriter før jeg går ut av båsen. Type lange flyreiser og offentlig toaletter. Så, ikke alltid du ser alt Anonymkode: a2869...24b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #10 Skrevet 1. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg spriter ofte hendene mine i slike situasjoner. Har litt håndsprit i veska og spriter før jeg går ut av båsen. Type lange flyreiser og offentlig toaletter. Så, ikke alltid du ser alt Anonymkode: a2869...24b Man vasker da selvfølgelig hendene før man evt spriter hendene. Anonymkode: 51da7...0ea
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #11 Skrevet 1. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg spriter ofte hendene mine i slike situasjoner. Har litt håndsprit i veska og spriter før jeg går ut av båsen. Type lange flyreiser og offentlig toaletter. Så, ikke alltid du ser alt Anonymkode: a2869...24b Men du vasker de vel, før du spriter de? Anonymkode: 80622...ad7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #12 Skrevet 1. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: etter dobesøk.. Har lagt merke til at samboer ikke vasker seg på hendene etter at han har vært på do... Hvordan si fra om dette på en grei måte? Badet er nært soverommet vårt og jeg hører veldig godt inn dit.. Synes det er ekkelt å ikke vaske seg etter dobesøk.. Anonymkode: 6d391...297 Min tåler ikke kritikk eller direkte beskjeder, så her må det pakkes inn. Det som funker her er feks å si at jeg hørte på radioen i dag/leste på nett/opplevde på jobb (det som passer best), at mange voksne folk ikke vasker hendene etter dobesøk. Så legger jeg litt ut om hvor ekkelt det er, hva som kan skje osv. Merkelig nok så endrer han på ting på denne måten. Mulig han da tror jeg ikke merker det, at han slipper å bli "uthengt", og noen ting har han kanskje ikke tenkt over er ekkelt osv heller. Snikopplæring? På denne måten får ikke han kritikk rettet mot seg eller blir "mast" på. Men skjønner at han gjør ting på "feil" måte. En annen måte å få menn med på ting er å snakke rundt slik at de tror du tror det hele var deres geniale ide. Anonymkode: 38821...6ba
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #13 Skrevet 1. januar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Men du vasker de vel, før du spriter de? Anonymkode: 80622...ad7 Hva er poenget med å sprite hvis man allerede har vasket fingrene? Spriting gjøres hvis man ikke har mulighet til å vaske fingrene sine. Anonymkode: f1d95...69c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #14 Skrevet 1. januar 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er poenget med å sprite hvis man allerede har vasket fingrene? Spriting gjøres hvis man ikke har mulighet til å vaske fingrene sine. Anonymkode: f1d95...69c Sprit er greit å bruke i noen situasjoner. Unntaket er ved dobesøk og ved kontakt med pasienter med omgangssyke, da er det såpe og vann som gjelder. Anonymkode: 38182...52b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #15 Skrevet 1. januar 2018 Jeg sa til han etter et dobesøk litt senere i dag,der vasken var tørr: har ikke moren din lært deg at du skal vaske hendene når du har vært på do? Han svarte at han hadde vasket seg..men det hadde han ikke gjort.... Anonymkode: 6d391...297
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #16 Skrevet 1. januar 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sprit er greit å bruke i noen situasjoner. Unntaket er ved dobesøk og ved kontakt med pasienter med omgangssyke, da er det såpe og vann som gjelder. Anonymkode: 38182...52b Ja, hvor leser du at jeg mener sprit erstatter såpe og vann? Jeg kommenterte de som mente at man først skal vaske seg med såpe og vann, og så sprite hendene. Det er ikke måten å bruke sprit på. Sprit benytter man i de tilfellene hvor man ønsker rene hender uten at man har tilgang til såpe. Anonymkode: f1d95...69c
Kathrine. Skrevet 1. januar 2018 #17 Skrevet 1. januar 2018 Hadde sendt han inn igjen og bedt om å få se korleis han vasker seg. Såpa skal gnis godt inn og en må vente til vatnet begynner bli varmt. På den tida mellom han trekker ned og til han kjem ut kan han neppe gjøre det riktig. Hadde nekta han å bevege seg rundt i huset med skitne fingrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå