Gå til innhold

Kortisonsprøyte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bare be om det hos legen? Får prednisolon (?) "ved behov" (som den gangen jeg var hoven i 3 dager, for å få hevelsen til å gå ned), men man skal helst ikke gå på kuren i mer enn 1 uke (ca) FORDI den ødelegger kroppens egen produksjon av kortison. Den funka, men jeg ble sinnsykt stressa og svetta om natten. Men hvordan er det med sprøyter? Reagerer på noe året rundt.  Aner ikke hva. Er merkelige symptomer.. under utredning på Ullevål.. (som gir meg time hver 4. mnd!!!!!)

Men kan sprøyte hver 3.mnd hjelpe mot hevelser osv?

Anonymkode: 15119...16b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sprøyter er lokale og gis feks ved betennelser i ledd eller sene fester. De vil ikke gi den ønskede effekten på generelle plager som hevelse eller kløe.

Skrevet
5 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Sprøyter er lokale og gis feks ved betennelser i ledd eller sene fester. De vil ikke gi den ønskede effekten på generelle plager som hevelse eller kløe.

Hvorfor får pollenallergikere kortisonsprøyter, da?

Skrevet

Det hjelper mot allergiske reaksjoner ja! Men er hevelsene dine allergiske?

Anonymkode: 65125...2c6

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper mot allergiske reaksjoner ja! Men er hevelsene dine allergiske?

Anonymkode: 65125...2c6

Ja.

Skrevet

Hør med legen, og prøv. Første gang jeg fikk det, var det magisk, og allergiplagene forsvant. andre og tredje gang, hadde det null virkning.

På Ullevål går det dessverre tregt, jeg sliter ekstremt med allergi, astma og eksem selv, er så syk så deler av året er jeg låst inne, for syk til å jobbe. Men time dit, får jeg maks hver 6. måned. Og da må jeg bare gjenta alt fra sist. Er og på rikshospitalet ca hver 6. måned.

Anonymkode: 70378...6e9

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hør med legen, og prøv. Første gang jeg fikk det, var det magisk, og allergiplagene forsvant. andre og tredje gang, hadde det null virkning.

På Ullevål går det dessverre tregt, jeg sliter ekstremt med allergi, astma og eksem selv, er så syk så deler av året er jeg låst inne, for syk til å jobbe. Men time dit, får jeg maks hver 6. måned. Og da må jeg bare gjenta alt fra sist. Er og på rikshospitalet ca hver 6. måned.

Anonymkode: 70378...6e9

Er du også så dårlig at du ikke kan spise noenting, omtrent, og ikke får sove om natten? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...