Gå til innhold

Vekker dere barnet idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er 6 år å er en gutt som egentlig trenger mye søvn. Han får selvsagt lov å være oppe å se rakettene om han klarer å holde seg våken men det tviler jeg på. Nå har han selv bedt meg vekke han klokken 12 når rakettene skal skytes opp. Hadde dere vekket barnet? 

I kommunen vi bor i så skyter de opp raketter 1.nyttårsdag også klokken 18.00 så han får uansett sett en del raketter.

Anonymkode: cd0c4...219

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke. Det ene barnet her fikk vel aldri med seg en hel nyttårsaften før det var nærmere 9 år. Sovnet glatt i 21 tiden hvert år. Som du skriver, er raketter kl 18 og holder for 6 åring.

Skrevet

Nei, her har vi aldri og hadde vi aldri kommet til å vekke ungene. Enten klarer de å holde seg våkne, eller så sover de under rakettene. Men vi har oppmuntret dem til å ta seg en lur på ettermiddagen på dager hvor de gjerne kan få være lenge oppe. Så da har de som vil sovet f.eks fra 3 til 5 på nyttårsaften eller fra 1 til 3 på julaften.

Skrevet

Som flere skriver. Ville latt ungen sove. Og heller oppmuntret at det blir lettere jo eldre man blir å være våken.

Og som flere skriver, holder med små-fyrverkeri fra kl18 og ut. Mine er hvertfall fornøyd nok med det.

Skrevet

Eldste på nesten 11 år kommer til å være oppe til rett over midnatt.
Mellomste på 6 år kommer vi til å vekke, gjorde det i fjor også
Minste er 2,5 år, siden babycalen er gått i stykker kommer vi til å legge han i vognen når han skal sove og trille han med ut. Dersom han våkner får han se, fortsetter han å sov, vel så gjør han det

Anonymkode: eb99e...0e4

Skrevet

Nei.

Dei er fire og fem år, og eg ser for meg eitt av tre scenarier:

1. Dei er framleis oppe ved midnatt.

2. Dei våknar av fyrverkeri.

3. Dei søv gjennom fyrverkeriet.

Kor trøtte dei er avgjer.

Skrevet

Sjuåringen blir vekt litt før midnatt. Det er en gang i året, og han har lyst å være med på det. Så det fortsetter vi med :)

Anonymkode: 8de36...00b

Skrevet

Mine på 4 og 6 får ikke være oppe selv om de klarer det, fordi jeg har lært at de aldri, uansett, sover lengre enn til 0630. Senest for noen dager Soden ble det prøvd ut i forbindelse med hyttetur og sen ankomst, hele fagen derpå ble griner og ødelagt pga trøtthet. Ikke kjekt for små! Kanskje jeg vekker dem for rakettene :-) 

Anonymkode: 38d9e...47e

Skrevet

Vi har vekket våre fra de var 2.

Anonymkode: 50504...77d

Skrevet

Jeg hadde vekt ham. Det er EN gang i året og vil han ikke stå opp når du vekker så lar du ham bare sove. 

Mine har vært våken hele kvelden fra de var 4 år. Kanskje han holder ut? 🎉

Anonymkode: f15f0...6dc

Skrevet

Vekker heller ungene enn å skremme livskiten ut av dyr og eldre for å skyte raketter kl 18

Anonymkode: d94cb...45a

Skrevet

Jeg skulle virkelig ønske at folk kunne holde seg til å skyte opp raketter klokken 24 på nyttårsaften, fullstendig unødvendig å skyte opp utenom

Anonymkode: 3e272...a1c

Skrevet

Minste på 2 1/2 år sover dupp nå, sovnet kl.16 og sover enda nå kl.17, så rekner med han er våken. 

Barnet på 4 1/2 år vil også se på, og får lov, rekner med hun klarer å holde seg våken evt. at hun våkner selv 😊. 

Er en dag i året, så dem dagen får bli spesiell på den måten 😊. 

Har unger som ikke er så avhengige av rutiner, de sovner uansett, og sover lenge på morgenen og er sjelden sur. Blir rolig dag i morgen 👍🏻

Anonymkode: 85d24...91f

Skrevet

Nei. De som ikke kan holde seg våkne, er ikke gamle nok. Sånn er'e bare...

Anonymkode: 754d8...393

Skrevet

Vi har ikke vekket våre. Når de er dypt inne i nattesøvnen, har de ikke noe glede av å bli vekket og dradd med ut. Det eneste de vil da er å sove.  

Om de klarer og ønsker å være våkne, får de lov til det. 

Skrevet

3 åringen vil gjerne se og vekkes til rakettene om han er mulig å vekke 😂

Anonymkode: 9b753...939

Skrevet

Ja, selvfølgelig...

Synes 5åringen vår skal få det med seg. Vekket han i fjor også.

Anonymkode: 5ff44...11a

Skrevet

4åringen ville at jeg skulle vekke henne og har klagd 3 morgener på rad for at jeg ikke har gjort

Så det var i kveld og hun gledet seg veldig. Så sendte vi opp litt kl.6 for minste og da synes hun det var så høyt at jeg fikk streng beskjed om å ikke vekke senere 😂 så da får de sove da 😊

Skrevet

Her i bydelen er det felles oppskyting kl.18 så mine barn (1 år og 4 år) har sett fyrverkeri. Han på 1 legger seg nå og så får vi se hva han på 4 vil.

Anonymkode: d789b...591

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle virkelig ønske at folk kunne holde seg til å skyte opp raketter klokken 24 på nyttårsaften, fullstendig unødvendig å skyte opp utenom

Anonymkode: 3e272...a1c

Det er en kveld i året, og at det skytes på   gjennom hele kvelden det får folk tåle. Jeg har hund som er redd fyrverkeri, men det er mitt ansvar som hundeeier å ta ekstra vare på hunden min på en slik dag.

Anonymkode: 6ecf3...654

Skrevet

Tja. Ser det an. De to minste på 2,5 og 4 legger seg nå, og 7 åringen snart. Tipper vi hvisker dem forsiktig i øret kl 24 at det er fyrverkeri, slik som i fjor. 4 åringen våknet da, de to andre ikke. Tar det som det kommer.

Anonymkode: ab78c...d2c

Skrevet

Nei. Eldste er 3,5. Fikk se litt før han la seg.. 

Anonymkode: 8ef41...5cd

Skrevet

Absolutt ikke. Vi vekket 6-åringen og 3-åringen i fjor, og de var pottesure gjennom hele fyrverkeriet. I år er de 7 og 4, og har fått beskjed om at de ikke blir vekket, men at de får se fyrverkeriet hvis de er våkne. De er fortsatt våkne her, og i godt humør 😁

Anonymkode: 0f638...060

Skrevet

Han holdt seg faktisk våken å var helt i hundre over alle rakettene som ble sendt opp :) Han sovnet for 5 minutt siden så nå håper jeg han sover lenge imorgen,ellers har vi en ny marerittdag foran oss :P Er dessverre ikke alltid at sover lenge om morgen selv om han har vært sent i seng.

Anonymkode: cd0c4...219

Skrevet

Mini på 5 har holdt seg våken. Hun gledet seg sånn til rakettene kl 24.  Har aldri vekket henne, sov gjennom det tidligere men begynte i fjor å holde seg våken.

Anonymkode: 7a475...ab3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...