Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Det sies at antihistaminer (piller) ikke hjelper mot matallergi. Men jeg merker forskjell på når jeg spiser en matvare uten medisin i kroppen og når jeg spiser samme matvaren med medisin i kroppen. Uten medisin: kløende utslett, hevelse i svelget, hevelser ellers i kroppen. Med medisin: ingenting. Det er da snakk om å ha vært uten medisin i en uke. Tok nesten en måned å komme opp til nivået av medisin kroppen var vant til etter pausen så går på det året rundt. Anonymkode: 65ff7...d00
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det sies at antihistaminer (piller) ikke hjelper mot matallergi. Men jeg merker forskjell på når jeg spiser en matvare uten medisin i kroppen og når jeg spiser samme matvaren med medisin i kroppen. Uten medisin: kløende utslett, hevelse i svelget, hevelser ellers i kroppen. Med medisin: ingenting. Det er da snakk om å ha vært uten medisin i en uke. Tok nesten en måned å komme opp til nivået av medisin kroppen var vant til etter pausen så går på det året rundt. Anonymkode: 65ff7...d00 Det er forskjell på matallergi og matintoleranse. Det er også vanlig at matallergier krysser med andre allergier, hvilket kan gjøre at behandling av allergi nr 1 gjør at allergi nummer 2 uteblir. Anonymkode: f4a31...cec
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Hvis du har funnet noe som fungerer, som ikke koster en formue og om ikke gir bivirkninger, så hld deg til det. Selv om det bare er plaseboeffekt så gjør jo ikke det noe. Anonymkode: c2dfc...c1f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 Altså, hva har du misforstått? Er det snakk om IgE-mediert matvareallergi (feks nøtteallergi, fiskeallergi, osv osv), så virker antihistaminer. Du kan bare sjekke behandlingsanbefalingene, der står antihistaminer svart på hvitt. Intoleranser osv, nei. Men annet, ja. Anonymkode: 6c5a7...a5e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 Litt spesielt å si at hele legevitenskapen tar feil ut fra kun egen erfaring, men flott at du har funnet noe som virker for deg! Anonymkode: d21ff...cc9
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det sies at antihistaminer (piller) ikke hjelper mot matallergi. Men jeg merker forskjell på når jeg spiser en matvare uten medisin i kroppen og når jeg spiser samme matvaren med medisin i kroppen. Uten medisin: kløende utslett, hevelse i svelget, hevelser ellers i kroppen. Med medisin: ingenting. Det er da snakk om å ha vært uten medisin i en uke. Tok nesten en måned å komme opp til nivået av medisin kroppen var vant til etter pausen så går på det året rundt. Anonymkode: 65ff7...d00 Hvor har du hørt det. Jo, det virker på matallergi, men ikke på intoleranse Anonymkode: 82170...74d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 Sist jeg var på Riksen pga. slike problemer sa legen at de vet altfor lite om hva som skjer i kroppen med matintoleranser, årsaker, reaksjoner og ikke minst behandling. Han sa at de vet mye mer om matallergier, men at de heller ikke der vet på langt nær nok, og at det også virker å være glidende overganger mellom allergier og intoleranser hos enkelte. Så de jeg har hatt med å gjøre på Riksen er enig med deg, Hi Anonymkode: 0655f...47a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sist jeg var på Riksen pga. slike problemer sa legen at de vet altfor lite om hva som skjer i kroppen med matintoleranser, årsaker, reaksjoner og ikke minst behandling. Han sa at de vet mye mer om matallergier, men at de heller ikke der vet på langt nær nok, og at det også virker å være glidende overganger mellom allergier og intoleranser hos enkelte. Så de jeg har hatt med å gjøre på Riksen er enig med deg, Hi Anonymkode: 0655f...47a Enig med HI...? Med all mulig respekt: innholdet i ditt innlegg (hvis vi antar at du siterer Riksen-folka rett) ligner overhodet ikke på innholdet i hovedinnlegget. Anonymkode: 441d4...3e6
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 Det er jo mest mest kryssallergi ( ikke snakk om egg, nøtter) så lenge du behandler hovedallergi ( pollen) så uteblir biallergier. Anonymkode: f7b79...43d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 Jeg går på 4 dobbel allergi dose året rundt, og blir syk spiser jeg noe jeg er allergisk mot, eller har intoleranse mot. Men så har jeg svært kraftig allergi mot nesten alt. På sommeren så kan jeg spise glutenfritt brød, gulost, ren fisk og blåbær. Det er alt. Anonymkode: c3b09...895
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo mest mest kryssallergi ( ikke snakk om egg, nøtter) så lenge du behandler hovedallergi ( pollen) så uteblir biallergier. Anonymkode: f7b79...43d Stemmer kanskje for noen, men ikke alle. Stemmer ikke for meg. Jeg har i aller høyeste grad kryssallergiene selv om jeg tar medisiner mot pollenalergiene. Anonymkode: 1421a...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå