Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Hvordan pynter dere egentlig? Siden det er så fælt at det må ut midt i romjulen når man virkelig har tid til å nyte julepyntet hus og god stemning Jeg har bare julepynt jeg liker og jeg synes det er like trist hvert år når jeg må pakke det bort på 20 dag jul. Anonymkode: b65b5...250
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Omg, er dere ikke ferdig å gnage på dette enda. Plager det deg så jævla mye at noen gjør noe annerledes enn deg Anonymkode: afa17...4f5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Visste ikke at julepoliti var en ny post på statsbudsjettet? Anonymkode: 487ad...ca0
Pengetreet Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Visste ikke at julepoliti var en ny post på statsbudsjettet? Anonymkode: 487ad...ca0 Julepoliti
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Fnis. Dere to som svarer her beviser jo teorien min om at det er de mindre hyggelige menneskene (for å si det pent) som er mest opptatt av å kaste ut kosen og få ting i orden igjen. Litt som Ruth i Snøfall 😂😂 hi Anonymkode: b65b5...250
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fnis. Dere to som svarer her beviser jo teorien min om at det er de mindre hyggelige menneskene (for å si det pent) som er mest opptatt av å kaste ut kosen og få ting i orden igjen. Litt som Ruth i Snøfall 😂😂 hi Anonymkode: b65b5...250 Det eneste som bevises her er at du ikke evner å godta at folk løser ting forskjellig og at ingen er mindre hyggelig bare fordi de velger en annen løsning enn deg. Den eneste som har fasiten på hvor lenge man feirer jul er den enkelte og dens familie 😊
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fnis. Dere to som svarer her beviser jo teorien min om at det er de mindre hyggelige menneskene (for å si det pent) som er mest opptatt av å kaste ut kosen og få ting i orden igjen. Litt som Ruth i Snøfall 😂😂 hi Anonymkode: b65b5...250 Jeg har ikke kastet ut julen, her er det full jul med juletre. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal hakkes og hakkes på at en person dristet seg til å si at hun gjorde noe som julepolitiet her inne ikke godkjente. At du må starte enda en tråd hvor det kan hetses enda mer sier mye om hvordan person du er, du burde ikke snakke om å være mindre hyggelig. Grunnen til at jeg er mindre hyggelig her er at jeg er lei av den heksejakten dere bedriver med nå. Anonymkode: afa17...4f5
HvittHus Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 Jeg synes det er hyggelig å pynte og jeg liker all pynten min, både dyrt, billig og det som er laget av barna. MEN når nyåret kommer er jeg ferdig med jula. Så her ryker julepynten den 2 januar. Jeg legger meg ikke opp i om andre har pynten oppe til 20 dag jul, eller til påske om så er, og da krever jeg samme respekt tilbake for at jeg(og andre) gjør det på vår måte.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #9 Skrevet 30. desember 2017 Jeg er utrolig glad i jul, eller egentlig advent. Så jeg er litt "mettet" når juledagene har vært og vi nærmer oss nyttårsaften. Vi har så enormt mye julepynt. Hvert år prøver jeg å minske mengden, men ungene vil ikke det samme. Dermed blir hjemmet helt overfylt og "rotete" og man får en real overdose rett og slett. Eneste motmiddel er å rydde ut. Ennå har vi full jul i huset, men 01. Januar gir jeg meg. Juletreet skal fortsatt gå lovt å stå, men resten skal bort ☺ Anonymkode: 3ec13...d1a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #10 Skrevet 30. desember 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fnis. Dere to som svarer her beviser jo teorien min om at det er de mindre hyggelige menneskene (for å si det pent) som er mest opptatt av å kaste ut kosen og få ting i orden igjen. Litt som Ruth i Snøfall 😂😂 hi Anonymkode: b65b5...250 Fnis. Julepynten min står ennå, tenk! Anonymkode: 487ad...ca0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #11 Skrevet 30. desember 2017 Jeg rydder ut tidlig fordi jeg blir gal av rødt. Men det blir liksom ikke ordentlig jul uten rødt heller. Anonymkode: 50dff...c1a
Pengetreet Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fnis. Dere to som svarer her beviser jo teorien min om at det er de mindre hyggelige menneskene (for å si det pent) som er mest opptatt av å kaste ut kosen og få ting i orden igjen. Litt som Ruth i Snøfall 😂😂 hi Anonymkode: b65b5...250 Feil, det beviser bare at det finnes mennesker som ikke er avhengig av å følge strømmen. Btw, jula blir til første nyttårsdag hos meg.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 For meg blir det helt feil å dra julen inn i januar. I desember går jeg og hodet mitt i hvilemodus, med kos og gløgg og røde lys,men i januar må jeg være effektiv på jobb og få ting gjort. Å ha nisser og julepynt rundt meg blir helt feil og jeg elsker å starte på ny frisk med rent hus og friske blomster 1 nyttårsdag. Selv skjønner jeg ikke de som drar julen og «ting fra i fjor» inn i det nye året men kaller ingen noen navn eller kritiserer dem for det. Hvorfor så sur, hi, dette passer da ikke julestemningen Anonymkode: 7c487...9c0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 Så du tror at pynten er stygg og at vi mangler det koselige pyntegenet du har? Jeg pynter 1 desember, treet inn rundt den 15, da er vi godt fornøyd og hiver ut alt 30 desember. Jeg er hverken frekk eller tilbakestående når det gjelder å pynte. Jeg koser meg med julen før jul, er egentlig ferdig med jula 1. juledag men lar det stå til i dag. Fint om du koser deg til 20. dag jul og aksepterer at det finnes folk som ikke er som deg. Anonymkode: b5ec9...5ca
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fnis. Dere to som svarer her beviser jo teorien min om at det er de mindre hyggelige menneskene (for å si det pent) som er mest opptatt av å kaste ut kosen og få ting i orden igjen. Litt som Ruth i Snøfall 😂😂 hi Anonymkode: b65b5...250 Fnis, fnis. Er du tolv eller? Anonymkode: b5ec9...5ca
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #16 Skrevet 30. desember 2017 Hva skal man med nisser og juletre i januar ? Anonymkode: 2a909...305
Serepta Skrevet 30. desember 2017 #17 Skrevet 30. desember 2017 Julepynt hører julen til. Nyttårshelgen rydder vi bort desemberkosen, og har litt stilig pyntet nyttårsbord. 1 nyttårsdag er det ryddige, rene flater som gjelder. Ny start, ingen julepynt da! Når vi begynner på jobb og skole etter nyttår er vi klare for en ny start, og julen er definitivt lagt bak oss.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #18 Skrevet 30. desember 2017 12 minutter siden, Serepta skrev: Julepynt hører julen til. Nyttårshelgen rydder vi bort desemberkosen, og har litt stilig pyntet nyttårsbord. 1 nyttårsdag er det ryddige, rene flater som gjelder. Ny start, ingen julepynt da! Når vi begynner på jobb og skole etter nyttår er vi klare for en ny start, og julen er definitivt lagt bak oss. Julen varer pr. definisjon fra julaften kl 17.00, da ringes julen inn med høytidskiming fra landets kirkeklokker. Så varer julen til 20. juledag, det vil si til den 13. januar. I desember, fram til og med 23. desember heter tiden advent, og det er ikke det samme som jul, advent er ventetiden i forkant av julen. At noen velger å feire jul i adventstiden får være deres sak, men det er ikke jul. At noen kaster jula ut tidlig i romjula får også være deres sak, men jula varer altså fram til 13. januar, og julepynt hører, som du selv sier, julen til og dermed kan man veldig fint ha julepynt helt til siste juledag. Fint hvis ting kan kalles ved sitt rette navn. Anonymkode: 865f2...1b9
Serepta Skrevet 30. desember 2017 #19 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Julen varer pr. definisjon fra julaften kl 17.00, da ringes julen inn med høytidskiming fra landets kirkeklokker. Så varer julen til 20. juledag, det vil si til den 13. januar. I desember, fram til og med 23. desember heter tiden advent, og det er ikke det samme som jul, advent er ventetiden i forkant av julen. At noen velger å feire jul i adventstiden får være deres sak, men det er ikke jul. At noen kaster jula ut tidlig i romjula får også være deres sak, men jula varer altså fram til 13. januar, og julepynt hører, som du selv sier, julen til og dermed kan man veldig fint ha julepynt helt til siste juledag. Fint hvis ting kan kalles ved sitt rette navn. Anonymkode: 865f2...1b9 Ok. Med teskje : For OSS i vår familie så er julen i desember, og fra nyttår blir det helt feil for OSS å ha masse julepynt stående. Jeg er klar over at fra gammelt av så varer julen til 13 eller 20 dag jul, men det er IKKE en tradisjon vi forholder oss til. Vi pynter ikke før lille julaften, men en uke med julepynt holder i massevis, enda så pen julepynten er. Vi kaller januar for nyttår og januar, ikke jul.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #20 Skrevet 30. desember 2017 Jeg liker ikke hvordan mange feirer jul da jeg er veldig glad i tradisjoner, og julen varer tradisjonellt til 20 dag jul. Jeg ser viktigheten av å ta vare på tradisjoner og ønsker helt klart å videreføre det til min datter, men jeg gidder ikke å bruke tid på å irritere meg over at andre ikke synes tradisjoner er viktig. Andre får gjøre som de mener er rett, og så tar jeg og de som har likt verdisyn som meg vare på de gamle tradisjonene. Anonymkode: 7bd30...22f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #21 Skrevet 30. desember 2017 2 minutter siden, Serepta skrev: Ok. Med teskje : For OSS i vår familie så er julen i desember, og fra nyttår blir det helt feil for OSS å ha masse julepynt stående. Jeg er klar over at fra gammelt av så varer julen til 13 eller 20 dag jul, men det er IKKE en tradisjon vi forholder oss til. Vi pynter ikke før lille julaften, men en uke med julepynt holder i massevis, enda så pen julepynten er. Vi kaller januar for nyttår og januar, ikke jul. Javel, og hvorfor skrev du ikke det i innlegget ditt, da. Anonymkode: 865f2...1b9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #22 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Javel, og hvorfor skrev du ikke det i innlegget ditt, da. Anonymkode: 865f2...1b9 Mistet moren din deg i gulvet da du var barn eller? Må hun virkelig skrive OSS for at du skal forstå at hun representerer seg selv og egne tanker og følelser? Anonymkode: b5ec9...5ca
Serepta Skrevet 30. desember 2017 #23 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Javel, og hvorfor skrev du ikke det i innlegget ditt, da. Anonymkode: 865f2...1b9 Herregud for en kverulering. Fordi jeg skriver det jeg mener, utifra mitt ståsted og tenker at det er selvsagt at det er min mening. Beklager at jeg skrev "Julepynt hører julen til" og ikke presiserte "For OSS hører julepynt julen til, og julen er for OSS i desember"
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #24 Skrevet 30. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker ikke hvordan mange feirer jul da jeg er veldig glad i tradisjoner, og julen varer tradisjonellt til 20 dag jul. Jeg ser viktigheten av å ta vare på tradisjoner og ønsker helt klart å videreføre det til min datter, men jeg gidder ikke å bruke tid på å irritere meg over at andre ikke synes tradisjoner er viktig. Andre får gjøre som de mener er rett, og så tar jeg og de som har likt verdisyn som meg vare på de gamle tradisjonene. Anonymkode: 7bd30...22f Du høres veldig nedlatende ut. Men skjønner du ikke at folk har forskjellige tradisjoner? Anonymkode: afa17...4f5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #25 Skrevet 30. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker ikke hvordan mange feirer jul da jeg er veldig glad i tradisjoner, og julen varer tradisjonellt til 20 dag jul. Jeg ser viktigheten av å ta vare på tradisjoner og ønsker helt klart å videreføre det til min datter, men jeg gidder ikke å bruke tid på å irritere meg over at andre ikke synes tradisjoner er viktig. Andre får gjøre som de mener er rett, og så tar jeg og de som har likt verdisyn som meg vare på de gamle tradisjonene. Anonymkode: 7bd30...22f Er dette noe man lærer på skolen i etikk og moral. Likt verdisyn som meg!!! Jesus. 😂😂😂😂 Anonymkode: b5ec9...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå