Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Hvordan klarer dere det? Jeg orker ikke mer.. Jobber tredelt turnus på et stort sykehus, men nå er jeg sykemeldt og blir kvalm av tanken på å gå tilbake på jobb. Hva skal jeg gjøre? Finner ikke EN aktuell dagstilling å søke på. Selv om jeg elsker jobben min, så angrer jeg sinnsykt nå, på at jeg valgte denne utdannelsen. Jeg klarer ikke mer. Anonymkode: 604e2...3d5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Jeg er vernepleier da, men jobber også turnus. Jobber kun 2 delt da. Er det en mulighet, at du blir sykemeldt fra nattevakter? Gå til leder og ber om å få redusert litt på stillingen din, og da redusere i kveldsvakter for en periode? Si til din leder at en slik tilrettelegging er nødvendig for at du skal klare å stå i jobb. Anonymkode: 9ff86...025
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Jeg jobbet turnus før men gikk over til dagstilling på poliklinikk. Har aldri angret på det. Ble nesten syk av å jobbe turnus. Er det ingen poliklikker på sykehuset du jobber ved? Anonymkode: ed17a...a53
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Hva er det som er problemet da? Er det nattevaktene? I så fall går det jo an å få seg en jobb med todelt turnus. Veldig mange sykehjem har todelt, og egne nattevakter. Anonymkode: 8b3c4...bc5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Du kan jo jobbe 2delt? Bytt til sykehjem eller hjemmesykepleien? Ved min sykehusavdeling er det 2delt. Vet «resten» av sykehuset (somatikk) har 3delt. Er nok kommet for å bli, desverre Anonymkode: e8d4e...992
Pennylenny Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 Eller bare natt? Jobber 75% natt, 4 barn, uproblematisk. Tilsvarer 100% lønn. Mye mindre belastende enn 3delt, sein-tidlig er drepen. Ofte 1 uke fri i turnusen. Dessuten er vaskehjelp å anbefale.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 16 minutter siden, Pennylenny skrev: Eller bare natt? Jobber 75% natt, 4 barn, uproblematisk. Tilsvarer 100% lønn. Mye mindre belastende enn 3delt, sein-tidlig er drepen. Ofte 1 uke fri i turnusen. Dessuten er vaskehjelp å anbefale. Vurderer nattstilling, men syns netter er tungt nå, vet ikke om det vil bli bedre hvis det er mer stabilt? Noe må jeg jo prøve, men det føles skummelt å gå inn i en sånn type stilling når jeg allerede er så nedkjørt. Vaskehjelp har jeg heldigvis. Liker jobben min veldig godt, men kroppen tåler ikke totalbelastningen av full fart 24 t i døgnet (har et barn som er mye oppe om nettene) Anonymkode: 604e2...3d5
Pennylenny Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Jeg synes i alle fall ren natt er mye bedre enn 3delt, er skiftingene som er tøffe. Men selvfølgelig viktig at du sover godt på dagen og at du er flink å stå opp ca 12-13 etter siste vakt, slik at du snur lett igjen.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 Hva med å be om å få prøve natt i noen mnd? Det gjorde jeg, og endte opp med 60% fast kun på natt. Du kan også be om å f.eks bare gå 50% og så ta ekstra når du kjenner at du har overskudd til det Anonymkode: e342b...7b9
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 Du må ikke søke om redusert stilling, heller være delvis sykemeldt. Taper veldig mye pensjon på å jobbe redusert. Jeg jobber 90% natt, men på et veldig rolig sted. Kan sitte ned ca halve vakta, men må være våken. Sliter veldig med å snu døgnet igjen, er helt i koma på fridagene når jeg står opp med ungene kl 07 for å få dem på skolen. Har bare fri to el tre netter mellom øktene. Anonymkode: bc1f3...666
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 2-delt på sykehjem, funker helt ok. Men sykehjem er så mangt, flere kommuner tror det holder å ha en sykepleier på jobb på hele hjemmet. Det er ikke holdbart i lengden. Der jeg jobber er vi 9 sykepleiere i 2-delt turnus og nattevaktene kommer i tillegg. Er bare alene sykepleier på vakt en gang i løpet av 6 uker, og det er da 3-4 andre sykepleiere på huset om det skulle være behov for assistanse. Anonymkode: 760fc...97d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #12 Skrevet 31. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du må ikke søke om redusert stilling, heller være delvis sykemeldt. Taper veldig mye pensjon på å jobbe redusert. Jeg jobber 90% natt, men på et veldig rolig sted. Kan sitte ned ca halve vakta, men må være våken. Sliter veldig med å snu døgnet igjen, er helt i koma på fridagene når jeg står opp med ungene kl 07 for å få dem på skolen. Har bare fri to el tre netter mellom øktene. Anonymkode: bc1f3...666 Hvis man ikke tåler belastningen så endrer man den. Man sykemeldes ikke. Orker man ikke jobbe 3 delt turnus så finner man noe annet. Anonymkode: e8d4e...992
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #13 Skrevet 31. desember 2017 Jobber 85% tredelt turnus på intensiv. Har ønsketurnus og det er gull verdt-bestemmer selv (til ev viss grad) når og hvordan jeg skal jobbe. Prøver å unngå aften-dag samt legge opp mest mulig enkelt-fridager innimellom for at logistikken skal gå opp. Vurdert å gå ned i stilling mens barna er små og spare til privat pensjon ved siden av? Anonymkode: 29363...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå