Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Har hatt angst i snart en uke. Jeg og samboer har fire barn sammen og skal ikke ha flere. Vi har hverken økonomi, helse eller kapasitet. Dum som vi var tok vi kondom på midt i akten. Nå er jeg fem dager for sen med mensen. Har kjøpt en test fra apotek 1, men tør ikke teste. Jeg har litt ømme pupper og er veldig kvalm. Hadde litt rosa utflod den dagen jeg ventet mensen. Jeg er sjelden sen. Hvor stor er sjansen for at jeg er gravid når vi brukte kondom de siste 10 min av samleiet? Er jeg gravid blir det abort. Dessverre. Hvor fort får man time til det? Hjelp! Anonymkode: 781d1...b24
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Har forresten kun hatt sex en gang denne syklusen. Noen dager før EL har jeg regnet meg frem til. Anonymkode: 781d1...b24
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Du må jo bare hoppe i det. Test Anonymkode: bc8dd...bc0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Du blir jo ikke mere klok av å ikke ta den. Få det gjort! Anonymkode: 698b3...44c
Twintipp Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Sjangsen er minimal for at du er gravid, ta en test å få det avklart!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 Huff... 🙁 Anonymkode: 781d1...b24
Twintipp Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff... 🙁 Anonymkode: 781d1...b24 Oj, ja, den levner liten tvil! Det ordner seg uansett hva du velger... Klen
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 Teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Kan det være noe feil med testen? Kan ikke huske så sterk strek med de andre. 😨 Bare gråter her nå. Er det mulig å være 35 år og så blåst i hodet... Hvor fort får man ta abort? Har hatt noen utskrapinger tidligere men det har vært pga MA. Må man til fastlegen først eller kan man kontakte sykehuset direkte? Anonymkode: 781d1...b24
17.januarbaby Skrevet 30. desember 2017 #9 Skrevet 30. desember 2017 man kan kontakte sykehuset direkte, men jeg tror man må vente til man er 6 uker på vei.. Det ordner seg alltid.. hilsen ei på 36 som heller ikke tør å ta testen
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #10 Skrevet 30. desember 2017 Jeg ble gravid på samme måte, han var litt inne og hilste på under forspillet, langt fra noen orgasme og ikke snakk om å hoppe av. Men han hadde noen dyktige svømmere i "smøringen" fra penis da, noen menn har visst det selv om det er mest vanlig å ikke ha det.... Her var det "bare" unge nr fire som ble til på denne måten da, så abort var ikke noe tema her, men skjønner at det er det når det er nr fem. Du kan ringe rett til sykehuset og få time uten å gå om fastlegen, og mest sannsynlig blir det abort med piller og ikke utskrapning. Lykke til. Anonymkode: 09b85...186
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #11 Skrevet 30. desember 2017 Takk for svar dere! Har vært å lest litt om medikamentell abort nå. Jobber i bhg. Er det forenelig med aborten eller blir man sykmeldt? Kan man velge en utskraping fremfor medikamentell abort? Høres sikkert ut som jeg tar lett på en abort, men det gjør jeg ikke. Er i totalt sjokk. Anonymkode: 781d1...b24
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar dere! Har vært å lest litt om medikamentell abort nå. Jobber i bhg. Er det forenelig med aborten eller blir man sykmeldt? Kan man velge en utskraping fremfor medikamentell abort? Høres sikkert ut som jeg tar lett på en abort, men det gjør jeg ikke. Er i totalt sjokk. Anonymkode: 781d1...b24 Tror det er vanlig å være borte fra jobb i 1-3 dager, litt etter hvor mye du blør, hvor vondt du får og ikke minst hvor psykisk tungt du tar det. Har aldri tatt abort selv, men svigerinnen min gjorde det for ikke så altfor lenge siden og hun fikk ikke være alene etter å ha tatt tablettene i tilfelle det skulle bli en styrtblødning og hun trengte hjelp. Hun sa hun blødde litt mer enn mens og hadde kramper i magen som var litt sterkere enn menssmerter, men hun var ikke sengeliggende liksom. Anonymkode: 09b85...186
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror det er vanlig å være borte fra jobb i 1-3 dager, litt etter hvor mye du blør, hvor vondt du får og ikke minst hvor psykisk tungt du tar det. Har aldri tatt abort selv, men svigerinnen min gjorde det for ikke så altfor lenge siden og hun fikk ikke være alene etter å ha tatt tablettene i tilfelle det skulle bli en styrtblødning og hun trengte hjelp. Hun sa hun blødde litt mer enn mens og hadde kramper i magen som var litt sterkere enn menssmerter, men hun var ikke sengeliggende liksom. Anonymkode: 09b85...186 Takk. Hadde nok vært greit med sykmelding til det verste gir seg. Har hatt SA før og da gjorde det fryktelig vondt. Anonymkode: 781d1...b24
Cybele Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 Jeg har tatt abort. Det er ikke verden undergang. Du står av den og så steriliserer mannen din seg samtidig. Bare send melding privat om du lurer på noe ❤️
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 5 minutter siden, Cybele skrev: Jeg har tatt abort. Det er ikke verden undergang. Du står av den og så steriliserer mannen din seg samtidig. Bare send melding privat om du lurer på noe ❤️ Takk for svar. Mannen tør ikke sterilisere seg, så jeg får gjøre det selv... Grunnen til at vi bruker kondom er fordi jeg tidligere har blitt gravid med både p-stav og piller. Nå kan vi stryke ut kondom også... Sukk. Anonymkode: 781d1...b24
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #16 Skrevet 30. desember 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Mannen tør ikke sterilisere seg, så jeg får gjøre det selv... Grunnen til at vi bruker kondom er fordi jeg tidligere har blitt gravid med både p-stav og piller. Nå kan vi stryke ut kondom også... Sukk. Anonymkode: 781d1...b24 Mannen tør ikke sterilisere seg??? Wtf! Anonymkode: 698b3...44c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #17 Skrevet 30. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen tør ikke sterilisere seg??? Wtf! Anonymkode: 698b3...44c Han er redd utstyret skal slutte å fungere. Så lenge det er 0,0001 sjanse for slike eller andre komplikasjoner så nekter han. Anonymkode: 781d1...b24
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #18 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Han er redd utstyret skal slutte å fungere. Så lenge det er 0,0001 sjanse for slike eller andre komplikasjoner så nekter han. Anonymkode: 781d1...b24 For en tåpelig unnskyldning! Anonymkode: 698b3...44c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #19 Skrevet 30. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er redd utstyret skal slutte å fungere. Så lenge det er 0,0001 sjanse for slike eller andre komplikasjoner så nekter han. Anonymkode: 781d1...b24 Men risikoen du løper med graviditet og nå abort det er greit for han? Egosentrisk er han. Få han med på aborten så kanskje han "tør" å ta en for laget etterpå. Her sa mannen at det var det minste han kunne gjøre etter mine to fødsler. Anonymkode: 4b6a9...291
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #20 Skrevet 30. desember 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er redd utstyret skal slutte å fungere. Så lenge det er 0,0001 sjanse for slike eller andre komplikasjoner så nekter han. Anonymkode: 781d1...b24 Men at du må gjennom et mye større inngrep ved sterilisering det bryr han seg ingenting om? Hadde han vært min mann så hadde han ikke fått sex før han hadde sterilisert seg. Anonymkode: 529e2...f62
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #21 Skrevet 30. desember 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er redd utstyret skal slutte å fungere. Så lenge det er 0,0001 sjanse for slike eller andre komplikasjoner så nekter han. Anonymkode: 781d1...b24 Du bor sammen med en stor egoist av en pyse som i tillegg ikke vil ta ansvar for egen adferd og egne valg. Hvordan kan du tenne på en slik pyse? Han mener det er helt greit at DU skal gå gjennom fire svangerskap og fødsler med det det gjør for DIN kropp. I tillegg nekter han å sterilisere seg, men skal ha deg til å gjøre deg. DU skal nå først gå gjennom en abort som også er en stor påkjenning på kroppen og ikke uten risiko. Så skal DU gå gjennom en sterilisering som er et LANGT større inngrep enn sterilisering av ham vil være, og en sterilisering av deg har også LANGT større fare for komplikasjoner enn sterilisering av ham vil ha. Og på toppen av alt vil HAN ha delvis ubeskyttet sex, selv om han VET hva han utsetter DEG for. Innse det. Du lever med en ansvarsløs megaegoist. Ikke mye kjærlighet i handlingene hans! Jeg hadde gått for sexnekt inntil han hadde sterilisert seg! Anonymkode: 30359...261
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #22 Skrevet 30. desember 2017 Hvis du skal ta medikamenter hjemme, så ta det tidlig ihvertfall. Jeg gjorde det i uke 12.... Anbefales ikke. Anonymkode: 25bc7...d35
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #23 Skrevet 30. desember 2017 Er da f. Meg ingen som tar cytotec i ukee 12! Da må det kirurgisk til, og det f.o.m uke 8! Anonymkode: 3bd14...55f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #24 Skrevet 30. desember 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar dere! Har vært å lest litt om medikamentell abort nå. Jobber i bhg. Er det forenelig med aborten eller blir man sykmeldt? Kan man velge en utskraping fremfor medikamentell abort? Høres sikkert ut som jeg tar lett på en abort, men det gjør jeg ikke. Er i totalt sjokk. Anonymkode: 781d1...b24 Jeg har ikke tatt abort, men jeg jobber i barnehage og kunne aldri tenkt meg å være på jobb hvis jeg hadde tatt abort. Man vet jo ikke hvor mye man blør, om man får kramper, og blir man dårlig så er det absolutt ikke plassen å være. For å ikke snakke om det emosjonelle Anonymkode: 9d3d3...5d9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #25 Skrevet 30. desember 2017 Du er hjemme ved medisinsk den dagen det skjer og 1-2 dager som regel, først en dag på sykehuset å få en pille for å svelge så neste dag utfører du selve aborten med tre piller vaginalt. Derfra kan det ta 1-2 dager. Men du kan jo gå på jobb etter pille første dag. Jeg gjorde ikke det. Jeg var hjemme to dager, tors,fre(lør) jobber i barnehage. Så vil si opptil 3 på medisinsk og kirurgisk 1-2 dager. Sett bort i fra om noen reagerer veldig psykisk i tillegg. Anonymkode: 55a1e...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå