Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Er det innafor å gi bort gaver uten lapp? (Tenker på den lappen med info og pris fra butikken - den som gjør at varen kan byttes.) Uten den lappen er det ikke mulig å bytte gaven. OK? Eller ikke OK? Anonymkode: 99bf9...775
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Syns ikke det er greit. Da virker det som om man har gitt noe man selv har fått og ikke vil ha. Anonymkode: 20042...7a1
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Så lenge du har funnet en gave du er sikker på at passer til mottakeren er det helt greit. I vår familie er det sjelden vi bytter noe. I år er de for eksempel bare jeg som trenger å bytte. Jeg har fått 3 gensere som er helt like. Det er helt vanlig å gi bort ting som er brukt eller hjemmelaget. Vi gir ikke gaver for at de skal byttes. Anonymkode: 97371...81a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Innafor er det vel, men det er ganske frustrerende når minsten får 8 klesplagg som er 2 størrelser for små og lappen er revet bort. Da kunne giver like gjerne ha kastet pengene i do. Anonymkode: f4c96...bd0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Synes man bør be om byttelapp nåe man kjøper noe. Mannen her kjøpte noen klær i julegave til barn i familien. Hadde ikke fått med byttelapp. Da tok jeg med gavene til byen for å få på tilgodelapp når jeg alikevel skulle nedover å kjøpe noe annet. Evt bør man tilby å få kvitteringen om de ønsker å bytte, slik at de har muligheten Anonymkode: 960cc...1d2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 Hos min svigerfamilie er det vanlig å kjøpe klær og smykker etc i syden og gi bort til jul. Sikkert "mye" for pengene, men dårlig kvalitet, sjeldent ting passer og umulig å bytte. Jeg gir ikke bort ting som ikke kan byttes (med mindre det er hjemmelaga da f.eks.). Synes det er greit å ha den muligheten sjøl, så da regner jeg med andre også setter pris på det. Så håper jeg jo at jeg treffer med gavene, men noen ganger kan man få dobbelt, eller at det bare trenger en justering. Anonymkode: 3d086...eb1
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Nei. Vi får mye klær til datteren vår som er for små og det er alltid kleint i butikken når vi spør pent om å få bytte uten lapp. Anonymkode: d1c38...bde
Mandala Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 Jeg synes det er fullstendig innafor. Så fremt gaven er gjennomtenkt og man tror at mottakeren blir fornøyd. Blir mottakeren ikke fornøyd, så får den heller selge eller gi gaven videre. Jeg synes ikke det er bytterett på gaver.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #9 Skrevet 30. desember 2017 Ikke på klær synes jeg, for der er det fort å bomme på størrelse Anonymkode: ea6a6...1d5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2017 #10 Skrevet 30. desember 2017 Absolutt innafor. Hva med gaver man har strikket/sydd selv? Er det ikke gode nok gaver fordi de ikke har lapp på? Anonymkode: 294b4...9d5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 Hva skal du gi bort da ? Anonymkode: 352e3...fb3
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #12 Skrevet 31. desember 2017 4 timer siden, Mandala skrev: Jeg synes det er fullstendig innafor. Så fremt gaven er gjennomtenkt og man tror at mottakeren blir fornøyd. Blir mottakeren ikke fornøyd, så får den heller selge eller gi gaven videre. Jeg synes ikke det er bytterett på gaver. Dette. Anonymkode: 6378a...f31
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #13 Skrevet 31. desember 2017 Jeg f¨år gaver hvert år av min mor som ikke kan byttes. Jeg har begynt å gi gavene tilbake til henne. Hun blir veldig glad når jeg gjør det. Det har vært slik de siste 15 år. Jeg gir henne det hun liker, hun gir meg det jeg ikke liker og så beholder hun. Jeg har nå bedt min mor om å slutte å gi meg gaver. Iår var første år jeg ikke fikk noe. Tidligere år har jeg kjøpt for 4-5000 kr men nå har jeg redusert til kr 1000,- Anonymkode: b0ff3...dfe
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #14 Skrevet 31. desember 2017 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg f¨år gaver hvert år av min mor som ikke kan byttes. Jeg har begynt å gi gavene tilbake til henne. Hun blir veldig glad når jeg gjør det. Det har vært slik de siste 15 år. Jeg gir henne det hun liker, hun gir meg det jeg ikke liker og så beholder hun. Jeg har nå bedt min mor om å slutte å gi meg gaver. Iår var første år jeg ikke fikk noe. Tidligere år har jeg kjøpt for 4-5000 kr men nå har jeg redusert til kr 1000,- Anonymkode: b0ff3...dfe Har dere kommunisert så dårlig i 15 år, altså...? Anonymkode: 6378a...f31
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2017 #15 Skrevet 31. desember 2017 Veldig irriterende å få klær til barna som er for små, og som det ikke er mulig å få byttet. Hvilken glede har mine barn av den gaven liksom....? Og jeg hadde også lurt på om tingen faktisk var betalt for hvis lappen var av. Jeg har jobbet i butikk, husker jeg fant masse lapper som var revet av mange luer en gang før jul. Sikkert noen som ga bort luer til alle i julegave det året. Stjelte luer..... Anonymkode: ef26b...25c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #16 Skrevet 1. januar 2018 Fikk et spill uten byttelapp, hadde dette spillet fra før... Å fikk en bok vi hadde fra før, heldigvis med byttelapp da. Så selv om man treffer midt i blinken kan det være at mottaker av gaven har dette fra før eller får to av en ting. Men noen ting er jo vanskeligre å få byttelapp på enn andre, konfektesker, leker til barn bestilt på nett osv Anonymkode: 960cc...1d2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2018 #17 Skrevet 1. januar 2018 Klær til barn bør ha byttemulighet. Hvis man gir til voksne man kjenner godt så man vet de ikke bytter uansett kan det være greit. Jeg har to nære venninner. Den ene er aldri fornøyd med gaver og bytter det meste. Der MÅ det være byttelapp. Den andre blir alltid glad for gaver og bytter aldri. Der er det ikke krise om byttelappen mangler. I år fikk hun genser av meg og jeg hadde med vilje tatt bort byttelappene, for den var egentlig mye dyrere enn vi bruker å gi i gave, og det ville jeg ikke hun skulle finne ut. Anonymkode: f37f4...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå