Gå til innhold

Hvor lett smitter egentlig sykdom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis en mor eller far er syk(influensa), kan barna deres være med våres barn da? Hvor stor sjanse er det for at våre barn blir syk?

Våre barn kan bare ikke bli syk nå pga omstendigheter.

Anonymkode: 0b55f...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke gjort det. Min mor fikk influensa. Jeg var sammen med henne før det brøt ut. Traff så min tante, ga henne en klem og etter noen dager var vi begge syke. Smittet også en venninne jeg traff på gaten og som fikk en rask klem. 

Anonymkode: 4f0fb...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når småen kastet opp så smittet han først meg,så ba mamma passe han siden jeg var så dårlig selv. Så ble moren min smittet.når vi kom inn til barnefaren så begynte sønnen min å kaste opp igjen å smittet faren sin. Farmor og farfar til sønnen min kom innom å ville absolutt se han litt før de reiste hjem igjen,å begge de to ble syk selv om de var der maks 10 minutt

Anonymkode: fadca...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er viktig at de ikke blir syke nå, så ville jeg absolutt ikke tatt sjansen. Hvor lett man blir smittet kommer an på flere faktorer, bl.a. immunforsvar. Jeg blir alltid smittet om noen rundt meg er syke, mens mannen aldri blir syk. Han kan vaske spy etter meg og barna i flere dager og fortsatt være like uforskammet frisk. :P

Anonymkode: 450f3...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det er viktig at de ikke blir syke nå, så ville jeg absolutt ikke tatt sjansen. Hvor lett man blir smittet kommer an på flere faktorer, bl.a. immunforsvar. Jeg blir alltid smittet om noen rundt meg er syke, mens mannen aldri blir syk. Han kan vaske spy etter meg og barna i flere dager og fortsatt være like uforskammet frisk. :P

Anonymkode: 450f3...790

Heldig mannen din er da 😃

Anonymkode: 0b55f...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feks influensa (de fleste virussykdommer egentlig) er smittsomme i kortere eller lengre tid før utbruddet, så disse barna kan være smittsomme nå. Samt at de tar det med seg, i klær og på hud/hår, med mindre de er sanitert før lek ;) 

Anonymkode: a1a2e...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feks influensa (de fleste virussykdommer egentlig) er smittsomme i kortere eller lengre tid før utbruddet, så disse barna kan være smittsomme nå. Samt at de tar det med seg, i klær og på hud/hår, med mindre de er sanitert før lek ;) 

Anonymkode: a1a2e...5e0

Takk for info 😥😥

Anonymkode: 0b55f...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når småen kastet opp så smittet han først meg,så ba mamma passe han siden jeg var så dårlig selv. Så ble moren min smittet.når vi kom inn til barnefaren så begynte sønnen min å kaste opp igjen å smittet faren sin. Farmor og farfar til sønnen min kom innom å ville absolutt se han litt før de reiste hjem igjen,å begge de to ble syk selv om de var der maks 10 minutt

Anonymkode: fadca...54d

Tiden dere er sammen har liten betydning, det er håndhygiene og det å ikke være for tett på den syke og stien av smitte han har lagt igjen som er cluet. 

Anonymkode: 5d58e...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tiden dere er sammen har liten betydning, det er håndhygiene og det å ikke være for tett på den syke og stien av smitte han har lagt igjen som er cluet. 

Anonymkode: 5d58e...a7e

Håndhygienen var god,men når både barnefaren og småen kastet opp så var det ikke så rart at de også ble smittet. De kom på spontanbesøk så de var ikke klar over at noen var syke. Men vi sa ifra med en gang,men de valgte å ta sjansen for å være med barnebarnet.

Anonymkode: fadca...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håndhygienen var god,men når både barnefaren og småen kastet opp så var det ikke så rart at de også ble smittet. De kom på spontanbesøk så de var ikke klar over at noen var syke. Men vi sa ifra med en gang,men de valgte å ta sjansen for å være med barnebarnet.

Anonymkode: fadca...54d

Hygienen kunne jo neppe være så god. Her blir aldri noen andre smittet enn den som først får det. Men under utbrudd er vi nazi på hygiene. 

Anonymkode: 5d58e...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2017 den 15.38, Anonym bruker skrev:

Hygienen kunne jo neppe være så god. Her blir aldri noen andre smittet enn den som først får det. Men under utbrudd er vi nazi på hygiene. 

Anonymkode: 5d58e...a7e

Jeg og. Likevel blir jeg alltid smittet. 

Anonymkode: cf8f0...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...