Gå til innhold

Noen som har vært på interrail med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips å komme med, hvilken rute osv?

Vi tenker litt på å ta fly til en storby for så å ta interrail rundt noen byer og så avslutte et sted langs kysten med badeferie en uke til slutt. For eksempel i Kroatia eller Italia

Jeg har veldig lyst til å reise gjennom Brennerpasset og har også lyst til å dra innom Slovenia.

Anonymkode: 030e1...878

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men aldri på en sånn gjennomorganisert måte, gleden ved interrail er å ha friheten til å ta ting som de kommer og ikke ha plan annet enn evt før neste dag.

Skrevet

Slovenia er fantastisk. Jeg har reist gjennom halve Europa med barn, mye tog og noe buss, helt uten noen planer. Var flere dager i Slovenia, og det var noe av det beste. Reiste i nesten to måneder da vi var på den turen.

Skrevet
2 minutter siden, sug lut skrev:

Ja, men aldri på en sånn gjennomorganisert måte, gleden ved interrail er å ha friheten til å ta ting som de kommer og ikke ha plan annet enn evt før neste dag.

Ser den. Fungerte det med barn på turen? Har en på ti og en på fem år og ser for meg at det kan være greit å ha hoteller på forhånd?

Skrevet
4 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Slovenia er fantastisk. Jeg har reist gjennom halve Europa med barn, mye tog og noe buss, helt uten noen planer. Var flere dager i Slovenia, og det var noe av det beste. Reiste i nesten to måneder da vi var på den turen.

Var dere i Bled? Vet ikke om det går tog dit.

takk for svar.

Skrevet

Jeg bestilte hotell dagen før, gjennom booking.com og hotels.com osv. Tok alt på sparket, avhengig av hvor det gikk tog og buss videre fra der vi var. Googlet litt opp de ulike alternativene, og landet på det som virket best. Reiste med tog fra Sveits gjennom alpene til Italia. Fra Milano dro vi til Vicenza, som var et av de fineste stedene, og derfra til Slovenia. Den ruten var flott.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Var dere i Bled? Vet ikke om det går tog dit.

takk for svar.

Izola, men først en dag i Triste (Italia). Fikset sjåfør fra Trieste til Izola, og tok tog videre fra Koper til Ljubljana. Veldig søt hovedstad med tre gater, haha. Der bodde vi på en stor campingplass like utenfor sentrum.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser den. Fungerte det med barn på turen? Har en på ti og en på fem år og ser for meg at det kan være greit å ha hoteller på forhånd?

Det fungerte fint, jeg ville ikke bundet meg til hoteller bestilt hjemmefra, rett og slett fordi du da har tatt bort hovedkomponenten av hele opplevelsen. Evt kan du jo bestille for neste dag, og så se hvordan det er der når du kommer og evt finne et nytt pensjonat/hotell om du vil bli lenger.

Skrevet

Dere som har reist uten å bestille på forhånd, når reiste dere?

Jeg reiste med tog med barna mine i Italia og Frankrike, vi startet i Roma og avsluttet i Paris. Vi reiste i juli/august. Så da bestilte jeg hotell på forhånd. Var redd for at vi plutselig skulle stå i en by, uten noe sted å bo. Vi reiste og på budsjett, så ved å bestille tidlig, var det mye bedre utvalg, og lettere å få litt billigere og bra hotell.

Men skulle gjerne reist uten en plan, men nå er barna så store, så vi må reise i skoleferien. 

Anonymkode: b9ac8...400

Skrevet

Bare husk på at prisen blir høy og plassen ganske begrenset hvis du satser på de populære rutene i fellesferien. Gøy å være spontan, med unntak av akkurat dette. En del ruter må du forhåndsbestille, spesielt om dere er en hel familie som skal reise samlet. Noe annet med to voksne utenom fellesferien. 

Anonymkode: 43ee7...562

Skrevet

Reiste første dagen i skoleferien og var tilbake rett før skolestart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...