Gå til innhold

Svir når jeg tisser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og har hatt vondt i "smilehullene" på ryggen i mange uker. Vondt nå også (murrer). Bør jeg ta en uvitest fra apoteket? Vært litt varm og kald om hverandre samt kvalm. Men kan være mye rart?

Anonymkode: 93760...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være urinveisinfeksjon, begynnende nyrebekkenbetennelse? Har du feber? Stinker det av urinen? Er den  grumsete? Synes du burde levere en urinprøve hos legen jeg! 

Anonymkode: 040fe...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kan være urinveisinfeksjon, begynnende nyrebekkenbetennelse? Har du feber? Stinker det av urinen? Er den  grumsete? Synes du burde levere en urinprøve hos legen jeg! 

Anonymkode: 040fe...401

Har ikke målt feber, men følt meg "uggen" de siste dagene og var varm i pannen før jeg la meg i går. Hadde frostrier også, måtte ha varmeflaske i senga da jeg la meg. Men ikke feber nå tror jeg. Urinen er noe mørk, men har ikke luktet på den. Kan se i morgen tidlig om den er grumsete.. er liksom på hver side av halebeinet at smerten sitter. 

Anonymkode: 93760...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke veldig dårlig før jeg plutselig hadde alvorlig nyrebekkenbetennelse og over 40 i feber.

Jeg synes du skal ta en urinprøve til legevakten i morgen tidlig. Du har allerede gått mange dager og hanglet med typiske uvi-symptomer og nå også mer nyrebekkenbetennelsessymptomer. Da skal du ikke drøye det mer, for det kan brått bli alvorlig!

Anonymkode: 257d9...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var ikke veldig dårlig før jeg plutselig hadde alvorlig nyrebekkenbetennelse og over 40 i feber.

Jeg synes du skal ta en urinprøve til legevakten i morgen tidlig. Du har allerede gått mange dager og hanglet med typiske uvi-symptomer og nå også mer nyrebekkenbetennelsessymptomer. Da skal du ikke drøye det mer, for det kan brått bli alvorlig!

Anonymkode: 257d9...bf2

Takk for råd. Skal være litt obs. Har hatt følelsen av at urinen ikke kommer skikkelig ut/at det er noe som blokkerer litt. Leste at det også er et symptom på Uvi. Men kjøper hjemmetest etterpå, Hvis den ikke slår ut er det vel ikke så alvorlig?

Anonymkode: 93760...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kronisk nyrebekkenbetennelse og det er ikke noe å sjanse med. 

Den aller første gangen jeg hadde det ble jeg dritdårlig, mildt sagt. Kan ikke komme på en eneste plass på kroppen det ikke gjorde vondt, og feberen fløy i taket. Ble innlagt og fikk antibiotika. 

Alle de andre gangene har jeg såvidt merket det, og flere ganger ikke visst om det i det hele tatt. Så har opplevd veldig diffuse symptomer også. 

Sjekk det :)

Anonymkode: 537a6...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kronisk nyrebekkenbetennelse og det er ikke noe å sjanse med. 

Den aller første gangen jeg hadde det ble jeg dritdårlig, mildt sagt. Kan ikke komme på en eneste plass på kroppen det ikke gjorde vondt, og feberen fløy i taket. Ble innlagt og fikk antibiotika. 

Alle de andre gangene har jeg såvidt merket det, og flere ganger ikke visst om det i det hele tatt. Så har opplevd veldig diffuse symptomer også. 

Sjekk det :)

Anonymkode: 537a6...263

Går du på antibiotika hele livet da?

Anonymkode: 93760...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går du på antibiotika hele livet da?

Anonymkode: 93760...048


Jeg har egentlig hatt flaks, som kun trenger blodtrykksmedisin og kortison. I andre tilfeller kan det resultere i nyresvikt og eventuelt behov for nyretransplantasjon. :)

 

Anonymkode: 537a6...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dratt til legen. Opplevde det samme nylig og det var nyrebekkenbetennelse. Hadde jeg kommet noe senere til legen enn hva jeg gjorde hadde jeg blitt lagt inn på sykehus sa legen.

Anonymkode: 6ca9d...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:


Jeg har egentlig hatt flaks, som kun trenger blodtrykksmedisin og kortison. I andre tilfeller kan det resultere i nyresvikt og eventuelt behov for nyretransplantasjon. :)

 

Anonymkode: 537a6...263

Fydda

Anonymkode: 93760...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville dratt til legen. Opplevde det samme nylig og det var nyrebekkenbetennelse. Hadde jeg kommet noe senere til legen enn hva jeg gjorde hadde jeg blitt lagt inn på sykehus sa legen.

Anonymkode: 6ca9d...a02

Men du hadde ikke særlig vondt?

Anonymkode: 93760...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor, altså HVORFOR drar du ikke til lege????

Anonymkode: e3195...d4c

1. FORDI DET ER HELG.

2. JEG DRAR IKKE TIL LEGE UTEN Å HA SYMPTOMER PÅ SYKDOM SOM IKKE KAN GÅ OVER AV SEG SELV. 

noe svie ved vannlating kvalifiserer ikke til legebesøk for min del.

Anonymkode: 93760...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Står på testen at jeg ikke kan teste når jeg har mensen.

Anonymkode: 93760...048

Ta med en urinprøve til legen . Bruk tampong, så prøven blir minst mulig forurenset. Nyrebekkenbetennelse er alvorlig, og plutselig blir du myyye sykere. 

Anonymkode: 92d72...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du hadde ikke særlig vondt?

Anonymkode: 93760...048

Nei ikke kjempevondt, men feber og generelt uggen form i tilegg til svie ved tissing.

Anonymkode: 6ca9d...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

1. FORDI DET ER HELG.

2. JEG DRAR IKKE TIL LEGE UTEN Å HA SYMPTOMER PÅ SYKDOM SOM IKKE KAN GÅ OVER AV SEG SELV. 

noe svie ved vannlating kvalifiserer ikke til legebesøk for min del.

Anonymkode: 93760...048

Men, kjære menneske!! Du vet at en ubehandlet UVI kan medføre nyrebekkenbetennelse, ødelagte nyrer, urosepsis og potensielt død?? Ring legevakta og snakk med dem.

Anonymkode: c35ea...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan plutselig bli så syke at du ligger på intensivavdeling på sykehuset, HI. Du kan skade nyrene dine, du kan få nyresvikt og du kan fålivstruende blodforgiftning. Og nei, du trenger ikke føle deg veldig syk på forhånd. Det er kort vei fra å være oppegående til å være livstruende syk når du har gått lenge uten behandling av dette. Og siden du har symptomer så er det idioti å ikke oppsøke legevakten. Det er et døgn siden du ba om svar, men du velger likevel å drite i helsen din.

Du vil ikke til lege, men risikerer villig å bli svært alvorlig syk fremfor et raskt legebesøk som kan avgjøre om du trenger behandling eller ikke. Du tar ikke ansvar for egen helse!

Anonymkode: 257d9...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...