GĂ„ til innhold

Havanaise eller Malteser? đŸ¶


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal vÊre en familiehund som fungerer godt med barn. Er det noe forskjell pÄ disse to?

Anonymkode: 63152...1d0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Ville gÄtt for en skikkelig hund, jeg, ikke en sÄnn liten, sint sofapute med bein. 

Anonymkode: 0994d...fdb

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

SmÄ hunder er like skikkelige hunder som store. Kun idioter sier noe annet. De er ikke sintere enn store hunder heller. Ofte er de mer intelligente ogsÄ. Selskapshunder er sosiale, koselige, og lette Ä oppdra da de er avlet til Ä vÊre veldig oppmerksomme mot eierene. Fordelen er at de krever litt mindre mosjon og stimuli enn stÞrre hunder, og passer fint til Ä kose pÄ fanget oppi sofaen. 

BÄde malteser og havanaiser er flotte hunder. Jeg lener mot havanaiser da jeg har en halvt bichon frisée selv ;) 

Anonymkode: c26fb...a62

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vi har en havanaiser i familien, kjempekoselig hund. Glad og livlig, elsker barn, elsker Ä kose i sofakroken og er glad i gÄ tur i skogen. Den er ikke gneldrete, men er det en katte ute i hagen da bjeffer den mot verandadÞra. Den holdes ganske kortklippet da, den sÄkalte valpeklippen eller bamseklippen, for om du lar den ha lang pels er det uhyggelig mye pelsstell.

 

Anonymkode: 4f447...a35

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville gÄtt for en skikkelig hund, jeg, ikke en sÄnn liten, sint sofapute med bein. 

Anonymkode: 0994d...fdb

Hvorfor tror du at de er sinte? Den typen er vel ikke kjent for det, er de?

Anonymkode: dc3e8...3e6

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville gÄtt for en skikkelig hund, jeg, ikke en sÄnn liten, sint sofapute med bein. 

Anonymkode: 0994d...fdb

Ikke mye erfaring med de rasene, skjĂžnner jeg.

Begge hundene er gode hunder, og fine raser til familie. Vi har en malteser og det er ikke mye lyd den gir fra seg. Verken sint eller brÄkete hund, men tvertimot veldig snill og leken. Skal sies, at det er en veldig intelligent og sosial hund, og den trenger mentale utfordringer og mye selskap. 

Anonymkode: 83ee9...58b

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vi har 4 barn alder 6 mnd-10 Ă„r, sĂ„ det mĂ„ vĂŠre en hund med godt lynne som liker barn 😅

Anonymkode: 63152...1d0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mye erfaring med de rasene, skjĂžnner jeg.

Begge hundene er gode hunder, og fine raser til familie. Vi har en malteser og det er ikke mye lyd den gir fra seg. Verken sint eller brÄkete hund, men tvertimot veldig snill og leken. Skal sies, at det er en veldig intelligent og sosial hund, og den trenger mentale utfordringer og mye selskap. 

Anonymkode: 83ee9...58b

Vi har 4 barn i alder 6 mnd-10 Är. SÄ det er mange barn og mye liv og rÞre. Takk for fint svar. 

Anonymkode: 63152...1d0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 4 barn i alder 6 mnd-10 Är. SÄ det er mange barn og mye liv og rÞre. Takk for fint svar. 

Anonymkode: 63152...1d0

Godt! Pass pÄ at hunden fÄr ro nÄr den trenger det. Lurt Ä ha en liten kurv som hunden har som sitt omrÄde. Hvis hunden er i kurven, skal den ha fred, uten unntak. SÄ vet hunden hvor den skal gÄ for Ä fÄ ro nÄr den trenger det. 

Men har dere hatt valp fÞr? Det kan bli slitsomt med baby i huset. Valper piper mye om natten, bruker et par mnd pÄ Ä bli husren (sÄ det er MYE tiss og bÊsj pÄ gulvet. Ikke helt heldig med en baby?), det er som Ä fÄ enda en baby, og jeg ville nok egentlig ventet til babyen var eldre. 

Anonymkode: 83ee9...58b

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Takk for tips. Mannen er vant med hund. Men, venter nok til minsten er litt stÞrre. Bruker lang til pÄ forberedelser og undersÞke litt rundt.

Hvor gammel tenker du minste bÞr vÊre, forresten? 

 

😊

Anonymkode: 63152...1d0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Da ville jeg ventet litt. Det er slitsomt med menneskebaby og hundebaby samtidig, greit at yngste barnet blitt littegranne eldre fĂžrst.

Jeg ville nok valgt en sort eller brun havanaise, de blir ikke mindre mÞkkete enn en hvit malteser, men det synes ikke sÄ godt at de er mÞkkete ;) De har sÄpass korte ben at de drar en del rusk inn i pelsen begge rasene, men jeg fÞler liksom en hvit hund mÄ dusje litt oftere enn en mÞrk.

 

Anonymkode: 4f447...a35

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Et familiemedlem har en blanding av frishe og havanaise. Hun er en utrolig snill, rolig, vennlig og ikke minst lydig hund. De har 4 unger, og hunden er sÄ snill som dagen er lang mot de. Hun er veldig sosial, men veldig knyttet til et familiemedlem

Anonymkode: dc3e8...3e6

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...