Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Vi har en datter på 3 år. Har fått høre på foreldresamtalene i bhg siden hun var 2 år at hun ikke har så bra grovmotorikk, eks at hun snubler en del når de er på skogstur. Fom midten av november tok vi grep. Siden da har vi tatt henne med på skogstur/ulendt terreng 3 ganger i uka (30-60 min per tur). I tillegg er hun begynt å bruke balansebrett og sparkesykkel og vi får henne til å herme med å stå på ett bein og hinke . For 2 uker siden var hun og sjekket synet hos helsesøster og det var helt normalt . I tillegg var hun 40 min på time hos helsesøster som observerte henne og fysioterapeut hadde ingenting å utsette på grovmotorikk og sa at på noen områder var hun på nivå med 4-5-åringer. I tillegg sa hun at vi måtte se på helheten. Skal vi nevne dette på neste foreldresamtale hvis det tas opp at hun kan forbedre grovmotorikken? Hun er ellers språklig sterk og har bra finmotorikk. Anonymkode: 91c8b...644
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi har en datter på 3 år. Har fått høre på foreldresamtalene i bhg siden hun var 2 år at hun ikke har så bra grovmotorikk, eks at hun snubler en del når de er på skogstur. Fom midten av november tok vi grep. Siden da har vi tatt henne med på skogstur/ulendt terreng 3 ganger i uka (30-60 min per tur). I tillegg er hun begynt å bruke balansebrett og sparkesykkel og vi får henne til å herme med å stå på ett bein og hinke . For 2 uker siden var hun og sjekket synet hos helsesøster og det var helt normalt . I tillegg var hun 40 min på time hos helsesøster som observerte henne og fysioterapeut hadde ingenting å utsette på grovmotorikk og sa at på noen områder var hun på nivå med 4-5-åringer. I tillegg sa hun at vi måtte se på helheten. Skal vi nevne dette på neste foreldresamtale hvis det tas opp at hun kan forbedre grovmotorikken? Hun er ellers språklig sterk og har bra finmotorikk. Anonymkode: 91c8b...644 Rettelse: hun var på time hos fysioterapeut og ble observert i 40 minutter . Anonymkode: 91c8b...644
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Som regel 1 gang i uka. Hver søndag. Da går 4 åringen 7 -8 km. Han går også tur i skogen med bhg 1 gang i uka. Og har vært på turn 1 gang i uka. Anonymkode: 233a6...5a4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Går lite i skogen. Men vi har stor hage med mye ulendt terreng. Skråninger, røtter, høye busker. I tillegg har vi sklie, husker og klatrestativ hun er mye i. Er kanskje i skogen eller ved sjøen en gang i måneden. Treåringen min snubler egentlig mye men ikke fått tilbakemelding på at hun henger etter. Jeg har selv merket en stor forbedring på henne etter vi kjøpte trampoline. Balansen er mye bedre og hun klarer nå å hoppe ganske høyt. Anonymkode: ae4df...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå