Gå til innhold

Flere med barn på 2,5 og 4,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dødsliten om dagen. 

Vi er i en skikkelig slitsom periode med barna. Mye krangling å ører som ikke hører etter. Starter som regel med terging av han på 2,5. Kan leke korte stunder ilag, men ender ofte i krangel..  

Føler jeg bare går å irettesetter heletiden. Jeg klarer ikke kose meg om dagen😲 Gleder meg bare til soving på lillebror. Jeg trøster meg med at det nok bare er en periode 🙊 

Synes denne perioden har vært den "verste" vis jeg kan kalle det det. 

Hvilken alder synes dere var mest slitsom? ;-) 

Mitt i alt kaoset vurderer vi 3 mann😂 Men da ikke før minstever 4 år. Ting må være bedre da vell? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på 7 og en på 2. Konstant sliten. Her blir det ikke nr 3 ihvertfall. 

Anonymkode: 5271f...1a2

Skrevet

Mine er 4,5 og snart sju, de holder på enda. To hyperkonkurrerende gutter som ikke holder kjeft i to sekunder. De kverulerer om de mest poengløse ting, men heldigvis elsker de hverandre innerst inne. Vi er slitne, men ser at det blir bedre jo eldre de blir og ikke lenger er så oppå oss. Vi kan be dem tar med seg bråket inn på et annet rom nå. 😂

Anonymkode: 8b297...e6c

Skrevet

Våre er nå 1, 3 og 6. 

Perioder er det litt kaos.  Spesielt nå i jula,  når vi har ferie fra sfo og barnehage og skulle kose oss sammen. Men istedet har vi hanglet alle 5. Da blir hverdagen litt kaos. Når begge voksne helst ville ligget på sofaen hele dagen og pleiet feberen liksom. 

Men når vi alle er friske og raske, så synes jeg ikke at flokken er uhåndterlig. Krangling er det jo. Men mer glede enn noe annet. 

Da vi bare hadde to følte jeg at det manglet én. Nå føler jeg at vi er komplette i alt vårt kaos. 😊

Anonymkode: bfa59...a0a

Skrevet

Ikke nå lenger, men har to jenter med 21 måneders aldersforskjell på.

Jeg synes det ble mye lettere på den alderen dine er nå, for da begynte de leke sammen. Det at de kunne snakke sammen og kommunisere løsnet leken for mine.

Her var den tyngste tiden da yngste var mellom 10 mnd og 2 år, før språket kom skikkelig på plass. Da var det så mye sjalusi, de skulle ha samme leken, sitte på samme fanget, de dyttet hverandre, kløyp, skrek til hverandre og kranglet om alt.

Men da yngste begynte snakke startet leken, og de har egentlig lekt sammen siden. Akkurat nå sitter de og spiller et brettspill de fikk til jul. De er nå 8 og 10 år og er virkelig hverandres beste venner.

Vi har fire barn da, men de to andre er eldre. De er nå 14 og 16.

Anonymkode: 66abd...6dc

Skrevet

Her er de 6, 4 og 2,5. Eldste er fæl til å være vekselvis kjempesnill før det plutselig snur til å bli farlig for ham. Hun kan passe godt på minstebror, og så gjør han plutselig noe «feil» som resulterer i en dytt eller et slag midt på nesa. Det er slitsomt. Mellomste er også ertete på minste, så her må vi passe på konstant. 

Trist å si det, men jeg syns ferier er slitsomme, og gleder meg til hverdagen igjen. Og når blir det bedre?!

Anonymkode: e50d0...cf1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er de 6, 4 og 2,5. Eldste er fæl til å være vekselvis kjempesnill før det plutselig snur til å bli farlig for ham. Hun kan passe godt på minstebror, og så gjør han plutselig noe «feil» som resulterer i en dytt eller et slag midt på nesa. Det er slitsomt. Mellomste er også ertete på minste, så her må vi passe på konstant. 

Trist å si det, men jeg syns ferier er slitsomme, og gleder meg til hverdagen igjen. Og når blir det bedre?!

Jeg tenkte akkurat det samme som deg idag. Jeg GLEDER meg faktisk tik hverdagen! Vært mye syk osv i vinter også. Så det har ikke akkurat hjulpet på🙄

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nå lenger, men har to jenter med 21 måneders aldersforskjell på.

Jeg synes det ble mye lettere på den alderen dine er nå, for da begynte de leke sammen. Det at de kunne snakke sammen og kommunisere løsnet leken for mine.

Her var den tyngste tiden da yngste var mellom 10 mnd og 2 år, før språket kom skikkelig på plass. Da var det så mye sjalusi, de skulle ha samme leken, sitte på samme fanget, de dyttet hverandre, kløyp, skrek til hverandre og kranglet om alt.

Men da yngste begynte snakke startet leken, og de har egentlig lekt sammen siden. Akkurat nå sitter de og spiller et brettspill de fikk til jul. De er nå 8 og 10 år og er virkelig hverandres beste venner.

Vi har fire barn da, men de to andre er eldre. De er nå 14 og 16.

Anonymkode: 66abd...6dc

Takk for svar! Er veldig glad for at de her har kun 2 års mellomrom også. Så jeg trøster meg med at dette må gå seg til etterhvert! ;-) 

Skrevet

Har to gutter . En på 4 år og en på 2 og 4 mnd!!! Jeg holder på å krepere! Krangler , dytter , slår ,  hyler og skriker. De er to tikkende bomber- vet aldri når det smeller. Ikke nok med det så sover ikke eldstemann om natta og minsten starter 04.00🙈🙈 

Dagene er kaotiske og har ingen egentid på kvelden - og toppen 2-3 timer søvn hver natt. Vi bytter på , men føler ikke jeg klarer å hente meg inn!! For oss så må det bare bli bedre!! Vi kan ikke være på / ha besøk heller.. de er spinnville og høylytte. Har prøvd ALLE metoder!! Så småbarnstiden ble så absolutt ikke den idyllen jeg så for meg!! 

Anonymkode: f87b5...05e

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har to gutter . En på 4 år og en på 2 og 4 mnd!!! Jeg holder på å krepere! Krangler , dytter , slår ,  hyler og skriker. De er to tikkende bomber- vet aldri når det smeller. Ikke nok med det så sover ikke eldstemann om natta og minsten starter 04.00🙈🙈 

Dagene er kaotiske og har ingen egentid på kvelden - og toppen 2-3 timer søvn hver natt. Vi bytter på , men føler ikke jeg klarer å hente meg inn!! For oss så må det bare bli bedre!! Vi kan ikke være på / ha besøk heller.. de er spinnville og høylytte. Har prøvd ALLE metoder!! Så småbarnstiden ble så absolutt ikke den idyllen jeg så for meg!! 

Anonymkode: f87b5...05e

Åå.. dette hørtes slitsomt ut!!

2-3 timer søvn er jo ulevelig over tid😩

Jeg sender deg en styrke klem❤️✨

Skrevet
1 time siden, Mamma2013.2015 skrev:

Åå.. dette hørtes slitsomt ut!!

2-3 timer søvn er jo ulevelig over tid😩

Jeg sender deg en styrke klem❤️✨

Det med å dra på besøk, eller få gjester, kjenner jeg meg veldig igjen i. Og å dra ut, f.eks å spise, er sjanseløst. Vi prøvde oss på en restaurant for noen uker siden, men måtte faktisk dra før vi fikk bestilt. De var apekatter, høyt og lavt, og ødela for de andre gjestene. Gud, så pinlig. 

Skrevet

Barna mine er 3 og 5. Det klikker for meg altså... de klarer ikke la vær å terge hverandre..

Anonymkode: 23679...bb6

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine er 3 og 5. Det klikker for meg altså... de klarer ikke la vær å terge hverandre..

Anonymkode: 23679...bb6

"Godt" vi er flere i samme båt.. slev om det ikke er norn trøst..

jeg håpet alt ble bedre når minstemann på 2,5 får enda bedre språk, å skjønner leken osv til største.. men det er kanskje bare ønske tenkning😝🙊

Skrevet

tvillinger på 4,5 år, en på 2,5 og en baby på 3mnd, ikke veldig sliten ,men litt :) familien er flink til og hjelpe til

Anonymkode: bbe45...2e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...