Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har en relasjon som ikke er bra for meg og hvor jeg lett blir utnyttet. Vi har daglig kontakt og det må vi også ha. Jeg ønsker ikke råd på hvordan jeg kan ta et oppgjør, selv om mange nok mener at jeg bør. Av grunner jeg ikke vil gå inn i her, er ikke det eg alternativ. Så hvordan kan jeg unngå å bli sugd inn uten å bryte kontakten? Anonymkode: 95b12...cc9
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Kan kontakten gå gjennom en tredjeperson? Slik at kommunikasjonen består men vedkommende må gjennom en annen person for å gi deg beskjedene. Eller er dette en person du må møte ansikt til ansikt hver dag? Jeg måtte gjøre det slik da jeg ble trakassert av en person jeg måtte ha kontakt med. Anonymkode: 763f5...065
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Jeg anbefaler at du googler "Gray rock method". Kort fortalt går det ut på at du snakker monotont, gir korte og saklige svar på spørsmål, snakker om "kjedelige" emner, unngår øyekontakt, ikke snakker om noe personlig, ikke viser interesse for motparten osv. Poenget er altså at du skal fremstå som en kjedelig, grå stein for å kjede "motparten". Gjør deg selv uinteressant, fremstå som uinteressert. Hvis du føler deg krenket/overkjørt/dårlig behandlet, så unngår du å vise motparten at oppførselen plager deg. Målet er at motparten skal miste interessen for å provosere deg. Anonymkode: 13424...045
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg anbefaler at du googler "Gray rock method". Kort fortalt går det ut på at du snakker monotont, gir korte og saklige svar på spørsmål, snakker om "kjedelige" emner, unngår øyekontakt, ikke snakker om noe personlig, ikke viser interesse for motparten osv. Poenget er altså at du skal fremstå som en kjedelig, grå stein for å kjede "motparten". Gjør deg selv uinteressant, fremstå som uinteressert. Hvis du føler deg krenket/overkjørt/dårlig behandlet, så unngår du å vise motparten at oppførselen plager deg. Målet er at motparten skal miste interessen for å provosere deg. Anonymkode: 13424...045 Dette, og at du spisser metoden litt: svar og snakk så lite som overhodet mulig, og ikke gå inn i diskusjoner, ikke forklar deg, ikke engasjer følelsene dine i noe. Blir du presset på noe, så bruk papegøyemetoden og gjenta det svaret du har bestemt deg for om så 100 ganger (dvs ikke utdyp eller gå i forsvar.) Anonymkode: 58c7e...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå