Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Min samboer må ha tidenes dårligste immunforsvar, for han er syk på en eller annen måte i sikkert 11 av 12 måneder iløpet av året. Han får altså ALT av sykdommer som florerer, og det hjelper vel ikke at vi har barn i barnehage og at han selv jobber på barneskole.. Han tar tran og vitaminer for å forsøke å forebygge, men ingenting hjelper. Jeg holder på å bli gal av at han er syk så ofte, for han er jo selvfølgelig «mannesyk» i tillegg og blir sur og grinete..😫 Har dere noen gode råd for å gi meg styrke til å holde ut? Dagens sutring fra meg...😉 Anonymkode: 39594...534
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Han burde kanskje ta influensavaksine? Så slipper han i alle fall det. Anonymkode: fa3e2...c4a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Han burde kanskje ta influensavaksine? Så slipper han i alle fall det. Anonymkode: fa3e2...c4a Ja, men samtidig har jeg lest at vaksinen ikke har så god effekt som ønsket. Og han får vel alle bivirkninger som er mulig å få i tillegg! 🙈 Anonymkode: 39594...534
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Trener han, spiser sunt og bygger opp immunforsvar ? Tur til legen for hjelp. Anonymkode: bd6d2...c68
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Har han tatt prøver hos legen for å se om han mangler noe? Hvis ikke, så er det det første jeg ville gjort Anonymkode: 97cd4...826
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 Vil bare si at jeg føler med deg! Syk mann er seriøst det verste jeg vet. Ingen klager så mye som ham. Virkelig. Og ja, syk mann i hus as we speak Anonymkode: 936aa...690
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Medox, hver dag, noen ekstra hvis han kjenner han blir syk. Anonymkode: 7d74f...90d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Trening, variert kosthold og nok søvn. Anonymkode: cae46...5f5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 Lege - få sjekket om han har noen mangler og hvordan immunsystemet hans er. Kan jo være han har et dårlig immunforsvar som ikke er oppdaget. Har han fått antibiotika på noen av alle disse sykdomsrundene sine så bør han absolutt ta en lengre kur med gode tarmbakterier - kjøp de på helsekosten som er beregnet å bruke etter antibiotikakurer, de på helsekosten inneholder både flere ulike typer bakterier og høyere antall av bakteriene enn de man får på apoteket. Han kan også med fordel bruke Immiflex. Det finnes en god del forskning på det, gå inn og les om det. Ellers MÅ han passe på kostholdet sitt. Når han er så ofte syk og får dårlig energi er det lett å ty til lettvinte løsninger med for mye sukker. Da reduserer han bare immunforsvaret sitt enda mer. En jeg kjenner var som din mann. Etter mye frem og tilbake til lege ble det oppdaget at han hadde cøliaki og heller ikke tålte melk. Eneste symptomene han hadde var det at han ble ofte syk, ingen eller få symptomer fra mage. Da han la om kosten sin fikk sluttet han å være syk. Få mannen din til å bestille legetime. Og om han ikke blir tatt på alvor, gå til en annen lege som er mer opptatt av helheten. Anonymkode: 15375...ff6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 Tror jeg ville prøvd alt av kjerringråd (etter å ha fått testet immunforsvaret og alt annet hos lege naturligvis). Probiotika, høydose C-vitamin, Omega 3 (ev. Udos choice) etc., alt på en gang så lenge det ikke er farlig (er vel ikke alt av f.eks. naturmidler som bør tas samtidig), 6 mnd. hestekur. Sunn, «ren» mat i tillegg. Kroppen må jo bli ganske nedkjørt av alle disse infeksjonene. En kamerat som er farmasøyt anbefalte dette, jeg er sjelden syk uansett så vet ikke om det fungerer: https://www.komplettapotek.no/product/861865/kosttilskudd-og-mat/natur-og-homeopatmidler/nbg-247-kosttilskudd-kapsler?fromSearchOverlay=1&q=Nbg Jeg fikk i en periode «alt» som gikk i barnehagen til eldstemann, gikk over etter første året heldigvis, vært lite syk etter det. Anonymkode: a79d5...757
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, men samtidig har jeg lest at vaksinen ikke har så god effekt som ønsket. Og han får vel alle bivirkninger som er mulig å få i tillegg! 🙈 Anonymkode: 39594...534 Årets vaksine var ikke optimal, nei. Men det betyr ikke at den er like dårlig neste år. Og bivirkninger - altså på influensavaksine hos voksne, det forekommer vel knapt? Men seriøst - hvis immunforsvaret er så ræva, er han sjekka for kreft, HIV og sånt? Anonymkode: 0e12f...a1a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 Bytt mann. Anonymkode: 38cc1...6fe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #13 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har nedsatt immunforsvar og må ta bl.a influensavaksine. Den har fungert bra for meg, dette er 3je året jeg tar den. Den første gangen hovnet jeg opp på stikkstedet og var pjusk i noen dager, men har ikke merket noen bivirkninger de andre gangene. Min mann hadde også en periode hvor han var stadig dårlig, for ham hjelpet det å kutte ned på melkeprodukter. Hva slags inneklima er hos dere og på jobben hos din mann? Anonymkode: f4c1b...0ca
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #14 Skrevet 29. desember 2017 Han har tenkt å komme seg til legen etter jul for å få testet immunforsvaret/ta prøver. Ellers er han i forholdsvis god form og trener regelmessig - så lenge han er frisk vel og merke.. Det er ofte sånn at når han er inne i en god treningsperiode, så blir han gjerne syk. Tror kanskje han blir litt ivrig på treninga også, så mulig han kjører seg litt ned igjen.. Normalt og sunt kosthold. Ellers var kommentaren min om bivirkninger mest et forsøk på galgenhumor i en frustrert situasjon..😉 Er nok ikke mye bivirkninger hos voksne, men han hadde fått det likevel! 🙈 Tusen takk for alle gode innspill og råd, vi håper det kommer seg snart! Anonymkode: 39594...534
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #15 Skrevet 29. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil bare si at jeg føler med deg! Syk mann er seriøst det verste jeg vet. Ingen klager så mye som ham. Virkelig. Og ja, syk mann i hus as we speak Anonymkode: 936aa...690 Haha, takk! Min største medfølelse til deg også! 😅😉 Anonymkode: 39594...534
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #16 Skrevet 29. desember 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bytt mann. Anonymkode: 38cc1...6fe Har vært oppe til vurdering ja 🙈 Anonymkode: 39594...534
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #17 Skrevet 29. desember 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har nedsatt immunforsvar og må ta bl.a influensavaksine. Den har fungert bra for meg, dette er 3je året jeg tar den. Den første gangen hovnet jeg opp på stikkstedet og var pjusk i noen dager, men har ikke merket noen bivirkninger de andre gangene. Min mann hadde også en periode hvor han var stadig dårlig, for ham hjelpet det å kutte ned på melkeprodukter. Hva slags inneklima er hos dere og på jobben hos din mann? Anonymkode: f4c1b...0ca Skal be han teste det med melkeprodukter! Hjemme hos oss er vel inneklimaet greit, men det er muligens ikke tidenes beste på jobben hans. Vet det skal være endel oppgraderinger i bygget der han jobber, men usikker på når det skjer da.. Anonymkode: 39594...534
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #18 Skrevet 29. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har tenkt å komme seg til legen etter jul for å få testet immunforsvaret/ta prøver. Ellers er han i forholdsvis god form og trener regelmessig - så lenge han er frisk vel og merke.. Det er ofte sånn at når han er inne i en god treningsperiode, så blir han gjerne syk. Tror kanskje han blir litt ivrig på treninga også, så mulig han kjører seg litt ned igjen.. Normalt og sunt kosthold. Ellers var kommentaren min om bivirkninger mest et forsøk på galgenhumor i en frustrert situasjon..😉 Er nok ikke mye bivirkninger hos voksne, men han hadde fått det likevel! 🙈 Tusen takk for alle gode innspill og råd, vi håper det kommer seg snart! Anonymkode: 39594...534 Er han kanskje for utålmodig når han har vært syk, og trener for hardt for tidlig. Hvis han gjør det, så får vel kroppen aldri tid til å hente seg ordentlig inn igjen Anonymkode: 97cd4...826
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #19 Skrevet 29. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er han kanskje for utålmodig når han har vært syk, og trener for hardt for tidlig. Hvis han gjør det, så får vel kroppen aldri tid til å hente seg ordentlig inn igjen Anonymkode: 97cd4...826 Har prøvd å si det til han flere ganger, men akkurat det der går bare ikke inn.. Må nok bare prøve igjen.. Anonymkode: 39594...534
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #20 Skrevet 29. desember 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd å si det til han flere ganger, men akkurat det der går bare ikke inn.. Må nok bare prøve igjen.. Anonymkode: 39594...534 Haha, kjenner til det. Høre på gode råd er jo ikke noe vits Anonymkode: 97cd4...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå