Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Hun har mistet foreldrerett til egne barn og får ikke treffe dem uten tilsyn... Hvilke rettigheter har jeg med tanke på å få vite? Og hvor henvender jeg meg? Blir bare mer og mer skeptisk til å fortsette og sende mitt barn til far.... 😱 Anonymkode: 948a8...55f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Du har ingen rett til å vite noe om hennes bakgrunn. Er du bekymret for omsorgen hos far, så må du faktisk sende bekymringsmelding om dine egne barn. Da blir dere begge undersøkt. Anonymkode: da4d3...aa7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har ingen rett til å vite noe om hennes bakgrunn. Er du bekymret for omsorgen hos far, så må du faktisk sende bekymringsmelding om dine egne barn. Da blir dere begge undersøkt. Anonymkode: da4d3...aa7 Ok. Takk for svar Anonymkode: 948a8...55f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Du har ikke rett til å vite noe om hennes bakgrunn, men en god start ville jo være å spørre faren til barna dine. Om kommunikasjonsklimaet er dårlig, kan du gjøre det på familievernkontoret. Om du tenker det er grunnlag for å være bekymret for omsorgen når barna dine er hos far, må du som den ansvarlige forelderen ta grep for å sikre at de har det bra. Som f.eks å begrense samvær. Det er ikke barneverntjenestens jobb å ordne dette. Anonymkode: 77a7a...154
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har vært i samme situasjon og krevde av far at hun ikke skulle være i nærheten av barna. Noen andre sendte bekymringsmelding og far fikk så beskjed av barnevernet at så lenge hun var i hus kunne ikke barna være hos ham. Hun mistet omsorgen for egne pga. psykisk mishandling og vold. Far får treffe barna her hos meg og hos sine foreldre. Aldri hjemme og aldri sammen med henne. Anonymkode: aeb87...310
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 du har 0 rett på og vite noe om det. Far er vel en god far, selvom han er med henne? husk det er barnets rett og treffe far og det kan ikke du ta fra det selvom hun stemoren ikke er bra.. og bv har taushetplikt,så det får du ikke vite Anonymkode: a739d...0d8
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: du har 0 rett på og vite noe om det. Far er vel en god far, selvom han er med henne? husk det er barnets rett og treffe far og det kan ikke du ta fra det selvom hun stemoren ikke er bra.. og bv har taushetplikt,så det får du ikke vite Anonymkode: a739d...0d8 Å treffe far ja, men det trenger ikke nødvendigvis å skje hjemme hos han og med overnatting. Mor har selvsagt grunn til bekymring for å sende barna til et hjem hvor en som har mistet omsorg for barna bor. Syns det i alle fall er verdt en samtale på familievernkontoret dette her. Om det ikke er noe alvorlig problem, så er det jo flott, men det kan være det og jeg ville f. Eks ikke sendt barnet til far om stemor mistet sine barn pga. fysisk eller psykisk mishandling, uansett hvor god far har vært tidligere Anonymkode: 6f1c9...9f3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Tipper pipa hadde fått en annen lyd om innlegget hadde handlet om en stefar som mistet omsorgen for barna sine. Anonymkode: 918a1...8ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå